 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
א |
ב |
ג |
ד |
ה |
ו |
ש |
|
| | |
| | | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | | | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | | | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | | | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | | | 27 | 28 | 29 | 30 | | | | | | | | | | | | | |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
 |
מוזיקת עולם |
 |
|
|
|
|
|
קפה איסטנבול - יורדאל טוקצ'אן |
|
|
|
|
|
|
משתתפים: יורדאל טוקצ'אן - עוד וגיטרה "פרטלס" , גוקסל בקטגיר - קאנון , ינון מועלם – כלי הקשה מזרחיים , יענקל'ה סגל – גיטרה בס |
הופעה ראשונה: 19 בפברואר 2002
|
|
|
|
מסע מוסיקלי מרתק עם נגני האנסמבל למוסיקה טורקית של משרד התרבות הטורקי. ממוסיקה טורקית קלאסית דרך מוסיקה עממית ועד מוסיקה עכשווית. יצירות שקטות לצד קטעים קצביים ודינמיים.
שניים מבכירי נגני העוד והקאנון מטורקיה, יורדאל טוקצ''אן וגוקסל בגטגיר, מגיעים לארץ לסדרת הופעות עם שלושה מוסיקאים ישראלים מובילים. בהופעות בישראל יגיש ההרכב יצירות מהמוסיקה העותומנית לצד מוסיקה טורקית מודרנית, שילוב המאפיין את יצירתם של יורדאל וגוקסל.
בחלקו הראשון של המופע תנוגן מוסיקה טורקית תוך שימת דגש על כישורי האורחים כסוליסטים. ינוגנו גם שלושה קטעים עתיקים: יצירה מהמאה ה-11, של פאראבי (Farabi), מחשובי המוסיקולוגים בתקופתו שמייחסים לו גם את המצאת העוד, יצירה מהמאה ה- 14 של עבדול קאדר מראגי ויצירה מהמאה ה- 18 סמעי (Semai) של סולטן סלים השלישי. חלקו השני של המופע יהיה פתוח יותר ומוגבל פחות בתוך מבנה וכללים, ויורכב מקטעים מקוריים של חברי ההרכב. לצד יצירות של יורדאל וגוקסל, ינוגנו גם קטעים של אייל סלע, מאלבומי להקתו "דארמה" וכן קטעים חדשים של ינון, העובד על אלבום בכורה בימים אלו. כחודש לאחר הופעותיהם במסגרת הסדרה, יסעו אייל וינון להופעות בארה"ב עם להקת "דארמה".
ההפקה לסדרה נוצרה בעקבות היכרות אישית בין ינון מועלם למוסיקאים האורחים. לפני כשנתיים יצר ינון קשר עם יורדאל טוקצ''אן, לאחר ששמע את נגינתו באלבום של מוסיקה עותומנית-קלאסית. מאז, נסע לטורקיה פעמיים בכדי ללמוד נגינה בעוד אצל יורדאל, ובמהלך ביקורים אלו הכיר גם את גוקסל ושמע אותם בקונצרטים.
יורדאל טוקצ''אן, יליד 1966, הנחשב לאחד מנגני העוד המובילים בטורקיה, פיתח טכניקה משלו, המשלבת מוזיקה טורקית מסורתית ויצירות עוד עכשוויות. הוא יוצר צלילים ומלודיות חדשות בנגינה גם בגיטרה "פרטלס" ו"ג''ומבוש" (כלי מיתר טורקי עם גוף מתכת) תוך שימוש בטכניקה שפיתח. לצד נגינה בהרכבים טורקים שונים, מופיע יורדאל גם באנסמבל למוסיקה סופית (Istanbul Sufi Music Group). הוא מוזמן לנגן באלבומים של נגנים טורקים מובילים והשתתף בקונצרטים המשמרים את המוסיקה הטורקית המסורתית בגרמניה, בלגיה, הולנד, בוסניה ועוד.
במסגרת פעילותיו המגוונות השתתף יורדאל בפסטיבלי ג''אז ובקונצרט עם אנסמבל כלי הקשה מאמסטרדם. כמו כן הוזמן להתארח כנגן סולן בקונצרטים של אנסמבלים באירופה. יורדאל הופיע עם המוסיקאי הנודע קודסי ארגונר בשוויץ ותוניס, ומתעתד להשתתף בפרוייקטים חדשים בטורקיה ובעולם, עם מוסיקאים ידועים. ב-1997 השתתף בקונצרט מיוחד בציריך, שנושאו היה המוסיקה העותומאנית והשפעותיה במוסיקה של המאה ה-18. הקונצרט הוקלט לאלבום שיצא בצרפת והוכתר ע"י הרשויות הצרפתיות כאלבום האתני הטוב ביותר בשנת 1999
יורדאל נחשב למורה מבוקש לנגינה בעוד ורכש לעצמו שם של אחד המוסיקאים החשובים בתחום המוסיקה הטורקית הקלאסית לסוגיה ובאמנות העוד.
גוקסל בקטגיר, יליד 1966, החל בלימודי מוסיקה בגיל 8 תחת הנחייתו של אביו, מוזאפר בקטגיר. לגוקסל, שהחל להלחין בזמן הלימודים, רפרטואר של כ-140 יצירות מקוריות. לחנים פרי עטו זכו בפרסים רבים ואחד משיריו היה בין עשרת השירים הפופולרים בטורקיה בשנת 1997, בתחרות שאורגנה ע"י עיתון מוביל. בשנת 2000 זכה אלבומו The Wind Of East בפרס אגודת היוצרים הטורקית. גוקסל לומד ומפתח טכניקה האופיינית לו בנגינה ביד שמאל מאז 1984, לצד טכניקות מגוונות בהן הוא שולט בקאנון. הוא נחשב לאחד מנגני הקאנון המובילים בזמננו, שחקר ופיתח אפשרויות נגינה מגוונות בכלי, ידע המאפשר לו הבנה מעמיקה יותר במוסיקת עולם בכלל ובמוסיקה הטורקית בפרט. כמו כן, יצר במהלך השנים גם מוסיקת NEW AGE וג''אז ושיתף פעולה עם הרכבי ג''אז. גוקסל הוציא שבעה אלבומים, הלחין פסקול לסרט דוקומנטרי על ההמנון הטורקי שהופק ע"י שלוחת CNN בטורקיה ועובד על ספר "טכניקת הקאנון". כמו כן, הוא מתעתד להוציא ספר שיכלול לחנים של יצירותיו שיצאו לאור באלבומים. הוא השתתף בפסטיבל רבאט הבינלאומי במרוקו ובפסטיבל בסראייבו, ומשמש כמורה וכמרצה במספר אוניברסיטאות בטורקיה.
|
|
|
מחיר |
|
עיר |
|
שם
האולם |
|
שעה |
|
יום |
|
תאריך |
|
|
|
|
|