|
|
|
תיאטרון חיפה |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
משתתפים: גילת אנקורי , יעל ארצי , סלים דאו , רודי סעדה , מיקי מבורך , עדי עוז , שמעון כהן , אשרף פארח |
הופעה ראשונה: 11 בנובמבר 2004
|
|
|
|
בטקס חגיגי , על שפת הבריכה בבית הוריו האמידים , הוכרז בנג''מין ( בן ) בראדוק – בוגר . הוא סיים את לימודיו בקולג'', הוא על סף גיל 21 הקריטי , ומעתה הוא זכאי לקבל את עצות המבוגרים עם טפיחת השכם האוטומטית, כעין טקס חניכה .
אלא שהעולם החדש שיש בו הבטחה, מכניס את בן ל "בלק אאוט" עוד בטרם נחשף למנעמי העתיד, הוא משותק מחרדה הנובעת מן הפער בין הפנטזיה למימושה.
חבריהם המבוגרים של הוריו, אותם הוא מכיר מיום שנולד, להוטים להעניק לו חוויה טהורה של ענייניות בוגרת כשהתום, הנעורים וההבטחה, מסנוורים את עיניהם והם מטייחים את המשמעות האמיתית של חיי בוגר באמריקה המחייבים ניצול מירבי של זמן ואנרגיה, תכליתיות, גבריות, הנותנת טון משמעותי מענה מספק גם לנשיות המסתורית.
אלא שבן חווה דווקא סוג של ייאוש או רפיון נוכח הצורך להעניק משמעות לחייו, ובפרץ של מרידה, הוא נענה לפלירטוטיה של גברת רובינסון, אשת שותפו של אביו, המציעה לו את חסדיה, ומטביעה אותו בחיקה כמעט עד למצב של תלות .
בנג''מין, מתפלש בסוג של טינופת שהיא טקס ההתבגרות הפרטי שלו, שבירת הציפיות של הזולת, ירידה למקום נמוך שממנו יוכל לעלות, תוך יצירת זהות עצמית, בוגרת, גברית ואמיתית על פי דרכו .
ההצגה עלתה לאחרונה בשנת 2002 בברודוויי בתיאטרון Plymouth , בכיכובם של קתלין טרנר , ג''ייסון ביגס, ואלישיה סילברסטון.
|
|
|
מחיר |
|
עיר |
|
שם
האולם |
|
שעה |
|
יום |
|
תאריך |
|
|
|
תגובת גולשים (21 תגובות) | | | | הוסף תגובה לכל התגובות | | 21. כילת אנקורי
| 20. ל"סטאר-סוניק" ולכווולם
| | | | תמיד ידעתי שזה שמך האמיתי.ת'שמע, תמיד מותר לבנאדם לצעוק "יורקים בבאר שלנו!!!!!", והבוגר היא יריקה שכזאת.
אפשר לראת אותה כתמונה באלבום המשפחתי, ואז לא חשוב שהאצבע של הצלם מכסה כמעט חצי פרצוף אבל איזה חיוך מקסים!!....יש לה עיניים מדהימות, פה לא רואים בגלל הפלאש, אבל היא מקסימה, המאמי שלי...
הוסף תגובה | | | | |
____^-^____ , (01/01/2005) |
| 19. ממש טוב! נהתי מאוד
| | | | על מה הרעש המיותר???
למה להיות כאלה ציניים וביקותיים, חסרי פירגון ומזלזלים.
למה להסתכל על החצי הכוס הריקה כל הזמן - נכון זה לא שייקספיר, ולא ברכט, ולא בקט. אבל זו הצגה מתוקה, מצחיקה, מהנה, מרגשת, משוחקת טוב ובעיקר מקצועית.
אז תפסיקו עם הלכלוכים (אני לא יודע מאיכן אתם, אבל כנראה יש לכם משהו נגד, אבל ממש נגד התיאטרון החיפאי).
תפרגנו זה לא כואב! תפרגנו - - כי אם אתם שוחרי תרבות כמו שאתם מציגים בביקרותם - הייתם אמורים להתבטא אחרת.
זאת הצגה מצויינת ומהנה! נקודה
וממש נהנתי
וזהו
הוסף תגובה | | | | |
| 18. כולם פתאום כ"כ דעתניים!
| | | | נכון,זה לא מחזה כזה גדול. אבל להגיד שההצגה לא מקצועית, נו באמת?
השחקנים נהדרים והקהל באולם צוחק מכל פאנץ אפשרי, אז נו באמת?
הצגה כיפית וקלילה. תפסיקו כבר לקטול כל דבר שקורה בחיפה
הוסף תגובה | | | | |
איילת: חיפאית גאה , (27/12/2004) |
| 17. פשוט גרוע
| | | | כככאאאייילו דדדדהההה!? מה זה הדבר הזה?זאת ההצגה הכי גרועה שראיתי מיזה הרבה זמן
הוסף תגובה | | | | |
| 16. נהנתי מאוד
| | | | אני לא מבין על מה אתם מדברים. הצגה מהנה ומקצועית. נהנתי מאוד.
הוסף תגובה | | | | |
| 15. חח מיה...
| 14.
| | | | ההצגה לא משהו ואני לא מבינה מה הרעיון המרכזי?
הוסף תגובה | | | | |
| 13. בושה, פשוט בושה
| | | | לא האמנתי שהגעתי לחיפה בשביל תת הרמה בה צפיתי!
הוסף תגובה | | | | |
| 12. יצאתי בהפסקה
| | | | ההצגה הגרועה ביותר שראיתי
מביך
בחצי שראיתי לפני ההפסקה היחידה שהיתה שווה משהו היא גילת מעבר לזה אין עלילה וכל שאר השחקנים פשוט מביכים.
אני משער שאי אפשר לגרום לכל השחקנים לשחק כל כך רע אז כנראה האשמה במקום אחר...
הוסף תגובה | | | | |
| 11. הילה חיפה- שמך האמיתי הוא לא אורנת???!!!
| | | | אל תירקי לבאר ממנה את שותה...
לא לימדו אותך בב"הס...??
הוסף תגובה | | | | |
סטאר-סוניק , (20/12/2004) |
| 10. הצגה מקסימה
| | | | הייתי בהצגה בקאמרי. ונהנתי עד מאוד... סיפור אהבה לא גדול שבכל זאת תופס אותך.. משחק נהדר של כל השחקנים גילת נפלאה, ולמרות בנג'מין הנוירוטי,הוא כנה ומקסים ומלא חן.והחשפנית גדולה מהחיים... מאוד אהבתי.
ותגובה להילה: מיקי מבורך משחקת את אמא של בנגמין. היא הצחיקה אותך? לא מדובר בתפקיד קומי.
וחוצ מזה מוזיקה נהדרת...
הוסף תגובה | | | | |
| 9. הצגה גרועה. גם הנדלזלץ קטל
| | | | בעתון "הארץ" של היום מתפרסמת קטילה על ההצגה "הבוגר". והנדלזלץ צודק: ההצגה נראית כמו מופע סיום בבית ספר תיכון. מופע חובבים ןלא יותר. מה יהיה עם תיאטרון חיפה?????
הוסף תגובה | | | | |
| 8.
| | | | הצגה מקסימה, מצחיקה ומרגשת. גילת אנקורי בתפקיד משוחק להפליא- סקסית ומרשימה. מי שאהב את הסרט ימות על העיבוד המחודש. מיקי מבורך מצחיקה בטירוף. הדבר היחיד שגורע מהחוויה הוא התפאורה שהייתה יכולה להיות מושקעת הרבה יותר.
הוסף תגובה | | | | |
| 7. נהדר
| | | | ראינו את ההצגה בקאמרי. מצוין ומקצועי. ההצגה זורמת.
ראינו את הבוגר בלונדון עם קתלין טרנר. גילת אנקורי עולה עליה, היא גדולה, גדולה, גדולה. מומלץ מאד.
הוסף תגובה | | | | |
| 6. איך אפשר לתת בקורת ככה....
| | | | אני לא מבינה?
אני לא ראיתי את ההצגה ואם זיכורני אינו מטעני הסרט התמקד בבגרותו של העלם הצעיר (בנג'מין - דסטין הופמן)...
ואם אינני טועה, הוא היה גם מרכזו של הסרט!
האם בהצגה הזאת הורידו את התפקיד הזה. כי בביקרותכם את ההצגה שכחתם את הציר העלילתי של ההצגה - בנג'מין!
הוא עד כדי כך היה גרוע?
או שפשוט עינכם התמקדו בכלל בגברת המפורסמת מהטלויזיה... איך אפשר לתת ביקורת על הצגה! שאת מרכזה העליליתי פיספסתם...
(אם נותנים ביקורת - אז לתת אותה כולה ולא חלקית.... כי ככה לא נראה שראיתם הצגה)
אני אלך להצגה שתהיה בקאמרי ב-15 לדצמבר... ואתן את חוויותי מההצגה...
הוסף תגובה | | | | |
| 5.
| | | | מסכימה חלקית עם ישראל. אכן, פספוס של רוב השחקנים. שתי קרני האור היחידות בהצגה הן גילת אנקורי, מרשימה ושופעת סקס למרות שלא מומשו כל היכולות שלה, ויעל ארצי, בתפקידים קטנים יחסית אך עם נוכחות רבה מלאת הומור וקסם.
הוסף תגובה | | | | |
| 4. גילת נהדרת
| | | | ראיתי את ההצגה מלא ציפיות ולא התאכזבתי. גילת אנקורי היא גברת רובינסון נהדרת עם משחק ריאליסטי להפליא -- סקסית, מרגשת, קשה ואמינה. לא כל יום רואים שחקן בארץ שמסוגל לעבור בעוצמה כזאת בלי לזייף לשניה. אנקורי פשוט דורשת מאיתנו להרהר בלי סוף לגבי מי הדמות הקיצונית-טראגית הזאת ומה הביא אותה להיכנס למערכת יחסים כה טעונה ואסורה. מומלץ ביותר.
הוסף תגובה | | | | |
| 3. גרוע
| | | | הזמנתי חברים ופשוט התביישתי על הזמנתי. הצגה ירודה .לפחות היו משמיעים קצת מסיימון וגורפינקל. האבא של הבוגר ממש לא מתאים למשחק יש לו מבטא מיזרחי שלא מוסיף לאותנטיות . חבל שכך יצא ציפינו להרבה יותר.
הוסף תגובה | | | | |
| 2. הצגה מצויינת
| | | | באמת יופי של משחק של כל השחקנים... פשוט נהנתי מכל רגע ומהסיפור הפשוט לכאורה של התבגרות מרדנית של כל 'טיפש עשרה'...
יופ של הצגה, מתוזמנת ומתוזמרת הייטב, משוחק ומבויימת מקסים... פשוט טוב
יופי
הוסף תגובה | | | | |
| 1.
| | | | לצערי הרב - הצגת הבוגר לא בוגרת בשביל להיות על במת התיאטרון. נדלג על הסוגיה מה הטעם להעלות מחזה כזה בימינו אנו, אחרי הכל נניח שאנחנו רוצים להוכיח שאם האנגלים ןהאמירקאים יכולים אז גם אנחנו. אבל הצרה שהתוצאה הינה ממש לא אמינה, מאוד מביכה ( ולא מהעירום שאיננו ולא מהפיתוי ) אלא מהתוצאה. משחק לא אמין. לצערי פספוס של רב השחקנים שראינו אותם כבר במקומות מוצלחים אחרים כמו שמעון כהן, סלים דאו - אשר מושכים את ההצגה למעין קומדיה ואולי פארסה ולעומתם אחרים יוצרים דרמה, טלנובלה וכו'. כך שאין אחידות בסגנון. גילת אנקורי היחידה שלעתים מתמודדת בכבוד למרות שהסובבים ובעיקר הסביבה כמו התפאורה לא ממש מסיעים לה. התפאורה ממש בדיחה. היא לא ריאלסטית וגם לא לא ריאלסיטית. למשל דלת של כנסיה לא נראית כמו דלת של כניסה ובטח שלא רואים את התמונה המצוירת שם כשפותחים אותה. התאורה חובבנית. המןסיקה מאוד בנאלית - אפשר קצת יותר לגוון ולהיות מקוריים בבחירה של מוסיקה תקופתית. ישנם חילופים שבהם אין מוסיקה בכלל ולעמתם רגעים שיש מוסיקה ולא שומעים מה השחקנים אומרים. כשאנשים יצאו הביתה בהפסקה נשאלו למה אתם הולכים הביתה? והם ענו בשאלה - אנחנו עוד שואלים את עצמנו - למה באנו ולמה מיהרנו ? ...אז כשהבוגר יתבגר תגידו לי ועדיפה "השתיקה"...
המבין יבין.
הוסף תגובה | | | | |
|
|
|
|