אמנים עניין פסטיבלים בידור ילדים קלאסי קולנוע מוזיקה מחול תיאטרון
רכישת כרטיסים אינדקס דרום ירושלים צפון חיפה מרכז תל-אביב
הופעות, פעילויות לילדים, לוח מופעים, סרטים וכרטיסים
מחול
לוח האירועים 2024 מרץ 
א ב ג ד ה ו ש
     
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31
מופעים
 
זרם - איטרת
 
 
משתתפים: "זרם" – נימה יעקובי ודניה אלרז , "איטרת" – תמר בורר

הופעה ראשונה: 29 בינואר 2002
 
תמונות היכן ומתי

נימה יעקובי, רקדנית, ודניה אלרז, תאורנית, נפגשות ויוצרות זרם.
הרקדנית והתאורנית מופיעות יחד על הבמה - התאורנית מאירה את המופע מתוך עמדת פיקוד שנמצאת על הבמה ואף משתתפת במחול עצמו. הרקדנית רוקדת בין אורות הפנסים ועם חלק מהפנסים אשר נמצאים על הבמה כמו פרטנרים לריקוד. המפגש שולח כל אחת מהן לבחון מה זה להיות רקדנית ומה זה להיות תאורנית, מה הקשר בין מה שהו עושות לחיים מחוץ לתאטרון ומה הם היחסים שנוצרים בעבודה על המופע. האור חושף את הרקדנית והתאורנית, הוא מגלה להם דברים על עצמן ועל האחרת. לפעמים האור נעים ולפעמים הוא שורף, לפעמים נותן חיים ולפעמים הוא ממית.
המופע מסתיים במחול פנסים אשר יורדים מן התקרה, הרקדנית והתאורנית מפעילות ומסובבות את הפנסים ורוקדות עמם.

"איטרת" / תמר בורר
היצירה מבוססת על ספרו של פטר הנדקה "האישה האיטרת". זהו סיפורה של אישה הנפרדת מבעלה ונשארת עם בנם המשותף.
היצירה עוסקת בהיבטים שונים של פרידה זו. כוריאוגרפיה ומחול – תמר בורר, בימוי ומוסיקה – אורי פרוסט, דיבור – ערן צור. המחול מושתת על תנועה מינימאליסטית, ממוקדת וטעונה ועם זאת, חופשייה מהגדרת צורתה החיצונית. הריקוד מתרחש במרחבי מחייה שונים ביניהם הוא נע. בסוף היצירה מתרוממת הרקדנית באוויר והופכת לדמות גבוהה מאד הנמצאת במעיין ריחוף-ציפה, ובמקביל, ממוקדת קדימה בכוונה להתקדם ולהמשיך הלאה. הדובר מגיש קטעים מתוך הספר ושוזר אותם לאורך העבודה.

המוסיקה המקורית מורכבת ממרחבי מחייה (אמביאנטים) שונים המשרתים את ריבוי הרבדים בעבודה. נוכחותו של הילד באה לידי ביטוי ע"י קולות של ילד המוקלטים בעודו משחק בביתו. התפאורה מורכבת מ: 17 קוביות בגדלים ובצורות שונות, שני שרוולי בד לבנים, דפי כתיבה לבנים ושני חוטי תאורה לומינסנטיים שמגדירים את שטח המחול. כל האלמנטים האלה נאספים יחד ויוצרים שלם: עולם פנימי מובהק המתקיים בנוף שנמצא בשינוי מתמיד. עולם פנימי זה עובר תהליך שינוי של נקודת המבט והתבוננות בקיים "ממעוף הציפור".


ביקורות
"זרם"
"העבודה היא פרי שיתוף פעולה מרתק בהעזה שלו, ביופיו וכנותו...השפה התנועתית של ואיכות התנועה של יעקובי ייחודיות ותואמות את גופה...כשהיא רוקדת עם האור היא נראית כגחלילית...הפנסים מנהלים איתה דו שיח של חושך, אור, שינוי זוויות, ועוצמות...עבודה יפהפייה."
מתוך "להישטף בקסמו של האור" / רות אשל / "הארץ" – גלריה 01 \ 12

"איטרת"
"איטרת של תמר בורר, עם בימוי ומוסיקה של אורי פרוסט ודקלום של ערן צור, היא מלאכת מחשבת של איזון החומרים. בביצוע מרתק של תמר בורר ושל ערן צור כשחקן...יכולת ההבעה המתומצתת שלה – כאשר הטקסט מדוקלם בפשטות ובישירות ומסמן את נקודות המפנה ב- "האישה האיטרת" סיפור של פטר הנדקה – מרשימה כתמיד...
שיתוף הפעולה מוצלח במיוחד בגלל מסגרת מחייבת, נוכחות של אלמנט טקסטואלי מרשים ומדויק ושימוש כל-כך חסכוני בקוביות העץ… לקראת הסוף היא מורמת באוויר באמצעות כבלים דקים, כאשר הטכניקה של התעופה, המסורבלת בדרך-כלל, חבויה, והתחושה אכן פלאית..."
מתוך "זיווגים" / גבי אלדור / "העיר" – תרבות 6 בדצמבר 2001

"זהו ממש פיוט בתנועה הכוללת בניית והריסת מבנים מקוביות,

כאילו הגדילו צעצועים של ילדים לממדי במה… מרבים להשתמש בשנים האחרונות בתמליל, אבל על פי רוב הקשר בין התנועה למלל אינו ברור אבל לא הפעם. הקשר הדוק והשמעתו מופתית.
תמר בורר מצאה שפה בימתית ייחודית, השייכת לה, והקריין ערן צור ביטא את הטקסטים בדיוק ובמידה הנכונה של נאוטרליות וריחוק רגשי, מבלי להפוך את הטקסט ל"קריינות"..."
מתוך "מאבק על שיווי משקל" / גיורא מנור / ישראל דאנס 23.11.01



מחיר עיר שם האולם שעה יום תאריך

 
תגובת גולשים (0 תגובות)  
הוסף תגובה   לכל התגובות

הפוך לדף הבית   |   מי אנחנו  |  כתבו לנו   |  תנאי שימוש   | פרסום באתר   |   לרכישת כרטיסים   

ארכיון אינדקס   |  ארכיון אמנים   |  ארכיון אולמות   |  ארכיון אירועים   |  ארכיון כתבות

תיאטרון מחול | מוזיקה  | קולנוע  | קלאסי  | ילדים  | בידור  | פסטיבלים  | עניין  | אמנים

ביקורת תיאטרון  |  ביקורת מחולביקורת אופרהביקורת קולנועעולים השבוע | ראיונות קולנוע

ביקורת מוזיקה | ביקורת הופעות   |  ביקורת אלבומים |  אלבום והופעה  |  פותח קופסה  |   פותח קופה  

מה עושים עם הילדים בשבת  ההופעות השוות של השבועאירועים בחינם השבוע