|
|
|
קולנוע אמריקאי |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
משתתפים: ליאם ניסן , לורה ליני , פיטר סארסגארד |
הופעה ראשונה: ארה"ב/גרמניה 2004
משך הופעה: 118 דקות.
|
|
|
|
אלפרד קינסי התחיל את הקריירה האקדמית שלו בלימודי הנדסה. לאחר שלא מצא בהם ענין, ולמורת רוחו של אביו הפוריטן, עבר לביולוגיה. הוא ערך מסעות, חקר דבורים, וכאשר החל ללמד נשא לאשה את אחת הסטודנטיות שלו. הלילה הראשון של השנים הוא הרגע שבו שינה את תחום הענין שלו. אחרי הכל, היה להם זיון נורא. הוא החליט לבדוק מה בדיוק ואיך בדיוק עושים את זה. את כל שיטותיו המדעיות ובעיקר את כל האנרגיה החקרנית שלו הוא השקיע בתחום. מכאן צמחה הקריירה שלו לכיוון אחר לגמרי שהובילה, בהדרגה, לחשיפת הנעשה בין הסדינים של האמריקאים בצמד מחקרים שהפכו לרבי מכר שערוריתיים. ביל קונדון מביים את הביוגרפיה של קינסי באפקטיביות מרשימה, מקצוענית מאד. מבחינה זו, הסרט הוא אך אינו עוצר נשימה. מה שהופך את "קינסי" ליצירה מסקרנת כל כך הוא האופן שבו קונדון משתמש בו כדי לקצר את המרחק בין השמרנות של ראשית שנות החמישים לימינו אלו ולהוכיח עד כמה הפוריטניות עדיין שלטת במרבית החברה. אחרי הכל, קינסי האמין שבכוחה של הפומביות להתיר את המגונה. לא סתם אחד ממשפטי המפתח שלו הוא: "החטא של כולם איננו חטא כלל". במקום הזה בדיוק נמצאת התנופה בבימוי של קונדון, מפני ש"קינסי" הופך תחת שרביטו להפגנת תמיכה סוחפת בחופש ובסובלנות - לא רק זאת המינית, אלא בכלל. החופש להיות פשוט מי שאת/ה.
אנגלית, תרגום לעברית
|
|
|
מחיר |
|
עיר |
|
שם
האולם |
|
שעה |
|
יום |
|
תאריך |
|
|
|
|
|