|
|
|
|
|
|
|
|
|
א |
ב |
ג |
ד |
ה |
ו |
ש |
|
| | |
| | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | | | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | | | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | | | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | | | 28 | 29 | 30 | | | | | | | | | | | | | | |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
קולנוע סיני |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
יוצרים: ג´ון שאם , שיאו ג´יאנג, צ´נג קינגסונג , יאנג לון, צ´ן הונג בימוי: שיאו ג´יאנג |
משתתפים: שיא יו , קיאנג ייהונג , לי הייבין , גואן שיאוטונג , ז´אנג ייז´ינג , קויפ ז´ונגיאנג |
הופעה ראשונה: סין, 2004
משך הופעה: 93 דקות
|
|
|
|
גברבר צעיר ונטול משפחה מתפרנס מהפצת מיכלי מים מינרלים. יום אחד הוא פוגע עם אופניו בגל לבנים. הבחורה שנמצאת בסמוך חובטת בראשו בזעם בלתי מוסבר ואח"כ משחיתה כליל את האופנים. הוא נשלח לטיפול רפואי ואותה עוצרים. בפגישה בתחנת המשטרה נותנת הבחורה העצבנית לקורבנה את המפתחות לביתה ומבקשת ממנו להאכיל את דגי הזהב שלה. בחורנו מגיע לשם וקריאה ביומנה מחזירה אותנו בפלאשבקים ארוכים אל העבר, אל הסיפור של אמהּ חובבת הסרטים שילדה אותה בלי אבא, אל מקרין סרטים שמתחבר לאם, אל קנאת הילדה באחיה החדש. התקף הזעם שפקד אותה בגלל מוביל המים, אנו מגלים, קשור בתשוקה העזה שלה לרצות את הוריה העריריים...
שיאו ג´יאנג מצטרפת אל הזרם ההולך וגובר של קולות נשיים הבוקע מהקולנוע הסיני של השנים האחרונות. עם עלילה נאיבית לכאורה, סירטה הראשון מגלה יוצרת בשלה, מודעת לעצמה ולאמנותה - קולנוענית ישירה שאין בה שום יראה מפני שיטוט בתחומי הקולנוע העממי או מהאפשרות לעשות במוטיבים הקלאסיים שימוש שיסייע לה לבחון את הנפש האנושית. גם צורך להתנשא אין לה - לא מעל הדמויות שהיא מציגה, לא מעל הוויית שנות מהפיכת התרבות שאליהם חוזרים הפלאשבקים, גם לא מעל פשטותם העממית של הסרטים הסיניים משנות ה-70´. יותר ממבקר קולנוע אחד הצליח לעמוד על הקשרים המעודנים שיש בין ´צללים חשמליים´ (אחד משלל המינוחים שיש לקולנוע בלשונות הסיניות) ובין ´סינמה פרדיסו´.
מנדרינית, כתוביות באנגלית
|
|
|
מחיר |
|
עיר |
|
שם
האולם |
|
שעה |
|
יום |
|
תאריך |
|
|
|
|
|