|
|
|
|
|
|
|
|
|
א |
ב |
ג |
ד |
ה |
ו |
ש |
|
| | |
| | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | | | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | | | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | | | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | | | 28 | 29 | 30 | | | | | | | | | | | | | | |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
דרמה |
|
|
|
|
|
MARIE ANTOINETTE |
מארי אנטואנט |
|
|
|
|
|
|
משתתפים: ג‘ייסון שוורצמן , קירסטן דאנסט , ריפ תורן |
הופעה ראשונה: יפן/צרפת/ארה“ב 2006
משך הופעה: 123 דקות
|
|
|
|
גם בסרטה השלישי מתמקדת סופיה קופולה בעולמה של אישה צעירה המוצאת עצמה
מבודדת בעולם זר שאת חוקיו עליה לפענח בכדי להגאל מן הדימוי החברתי הכפוי
עליה.
מארי אנטואנט, נסיכה בת 14 מבית המלוכה האוסטרי נשלחה לצרפת ככלתו
לעתיד של יורש העצר בן ה–15, לואי ה–16. עם כניסתה לצרפת היא מופשטת מכל
בגדיה, נשיותה נבדקת היטב וכל סממניה האוסטרים נותרים מעברו השני של הגבול, כולל כלבה האהוב.
מכאן והלאה נשבית המתבגרת במנעמי החצר, כשרק כשלונה שלה ושל בעלה להביא יורש מהווה מוקד מסוים של דרמה. האירועים הפוליטיים המקיפים את הממלכה אינם יותר מאשר שמועה אשר אינה מעיבה על חיי הרגש של הגיבורה, אף אם יש בהם בכדי לקצר את חייה.
סופיה קופולה משתמשת במיתוס ההיסטורי רק כמצע — תלמידי היסטוריה יתקשו להעזר בסרט — שעליו היא מגישה תמונה של עולם סגור ומפעפע, כמעט בית ספר תיכון, אותו היא מיטיבה לתאר לא לאור האינטריגות ומשחקי הכח המאפיינים אותו אלא בקליטת האווירה והתהודה הרגשית שהוא מחולל. היא עושה זאת בשפתה הקולנועית המרשימה שבה לשילוב בין קולאז‘ים של תמונה ופסקול (גם כאן, על אף המרחק ההיסטורי, היא עושה שימוש במוסיקת פופ עכשווית) — יש תפקיד משמעותי.
אנגלית, תרגום לעברית
ביקורות יצירה מצוינת וראויה. הטאץ` המיוחד של קופולה מעטה צבעים מיוחדים על הסרט המופק והמושקע, ומדגיש את ההיבטים הציניים בגינוני חצר המלוכה הצרפתי הדקדנטי.
נחום מוכיח, הבמה
|
|
|
מחיר |
|
עיר |
|
שם
האולם |
|
שעה |
|
יום |
|
תאריך |
|
|
|
תגובת גולשים (1 תגובות) | | | | הוסף תגובה לכל התגובות | | 1. היסטוריה עכשווית,מצויין
| | | | סרט מצויין, משחק מעולה של הגיבורה, הבגדים והקסט ואתרי הצילום פשוט מהממים ומהפנטים, בסיפור מרתק , והסרט שובה את הלב, חצוף, ומתוק כאחד,חובה לראות ולהפנים.
הוסף תגובה | | | | |
בן כהן שני , (31/12/2006) |
|
|
|
|