|
|
|
|
|
|
|
|
|
א |
ב |
ג |
ד |
ה |
ו |
ש |
|
| | |
| | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | | | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | | | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | | | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | | | 28 | 29 | 30 | | | | | | | | | | | | | | |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
תיעודי |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
יוצרים: גרהם איזק , טום מאריי , אלן קולינס בימוי: טום מאריי, אלן קולינס |
הופעה ראשונה: אוסטרליה, 2004
משך הופעה: 56 דקות
|
|
|
|
דהקיאר היה מנהיג ולוחם משבט אבוריג´יני בצפון אוסטרליה. לפני 70 שנה ראה שוטרים כובלים את אשתו ובתו שהיו במשימת ליקוט מזון. הוא יצא להגנתן והרג בחניתו אחד מנציגי החוק. מבחינתו, אקט לגיטימי למהדרין. דהקיאר הסגיר את עצמו וישב 8 חודשים במעצר בדארווין, מהלך יותר מ-800 ק"מ ממושב שבטו. הוא לא הבין מילה מהמתחולל במשפט, אפילו לא כי דינו נגזר למוות בתלייה.
בית המשפט העליון של אוסטרליה שנדרש לעיוות הדין ביטל את הפסיקה ודהקיאר שוחרר - פעם ראשונה שבה התייחסה המערכת למעמדם השווה של האבוריג´ינים בפני החוק. מאז השיחרור לא ראה אותו איש ומעט העדויות מאז מלמדות כי נרצח ע"י עמיתי קורבנו. מקום קבורתו לא נודע ועכשיו עמלים צאצאיו על הנצחת זכרו - מקשטים בול עץ באקט של הלוויה סמלית למנהיג וגם יוצרים קשר עם קרוב משפחה של הקורבן הלבן.
עידון קולנועי, עזרי מתח, אמצעים ליריים, מעברים חלקים בין קטעי ארכיון לצילומים מכושפים בני זמננו, בין סקירה אובייקטיבית לעדויות אישיות מרגשות - זו התחמושת שמשמשת את טום מאריי ואלן קולינס בבואם לבחון את ההתנגשות בין התרבויות ואת ההשלכות שיש לה, גם היום, על חיי היבשת החמישית. את הסיפור הם מעבירים בעיקר באמצעות הקומוניקציה האבוריג´ינית הטבעית והישירה. כאשר מגלים כמה עוצמה קולנועית גלומה ב´דהקיאר נגד המלך´, מפתיע לשמוע כי עבור שניהם מדובר במשימת בימוי ראשונה.
אנגלית יולנגו ומאתה, כתוביות באנגלית
|
|
|
מחיר |
|
עיר |
|
שם
האולם |
|
שעה |
|
יום |
|
תאריך |
|
|
|
|
|