|
|
|
קולנוע אסייתי |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
יוצרים: דואן מין פונג , מאק הוי מאן , דואן מין פונג בימוי: דואן מין פונג, דואן תאן נגיה |
משתתפים: טרונג נגוק אן , נגוין מאן תאנג , נגוין נו קוין , טרונג הו קוי , מין תאן היין , טרין מאי אן |
הופעה ראשונה: וייטנם/גרמניה 2005
משך הופעה: 114 דקות
|
|
|
|
וייטנם, המאה ה-18. מפי אביו החורג השוכב על ערש דווי, היין הצעיר לומד מעט על אמו, אודותיה נאסר עליו לשאול עד עתה. עוד לפני שהשכיב-מרע מספיק לסיים את סיפורו, הוא נאסף אל אבותיו.
היין יוצא למסע של שנתיים בעקבות אמו וכל עדות נוספת מלמדת אותו מעט יותר על כפר הקדרים שבו גדלה לי אן, האם - על החינוך הפטריארכלי שבתוכו התעצב עולמה ועל הלילה שבו עזבה את הכפר וחזרה מאושרת.
כאשר תשעה חודשים מאוחר יותר בא הוא לעולם, הפכו חייה לגהינום. אל מול התביעה להסגיר את זהותו של האב, האם בחרה בשתיקה. את התינוק ציוו עליה לשלח על תיבה בנהר וכאשר סופה פתאומית עמדה לקפד את חייה וחייו, ניצלו השניים בזכות שלושה אחים נגרים. הללו, בתורם, התאהבו באישה המסתורית אך למצולע אהבים מרובה קודקודים אין הרבה סיכויים להסתיים בכי טוב.
"כלת השתיקה" ממוקם מחוץ להיסטוריה המיידית והמוכרת של וייטנם, שנים הרבה לפני הקולוניאליזם הצרפתי והאמריקאי, אך עם זאת הוא מתפקד כמו סרט פוליטי. הפוליטיקה קשורה הפעם למאבק בין המינים והוא אף הוגדר בידי הביקורת כסרט הוייטנמי הראשון שמאמץ נקודת מבט פמיניסטית. כמו בלא מעט סרטים אודות או מתוצרת וייטנם (מ"אפוקליפסה עכשיו" של קופולה ועד "סודות של אמצע הקיץ" לטראן האן הונג), גם כאן, בסיפור על הבנה והשלמה, יש למרקם הארץ ולנופיה המשכרים תפקיד מכריע ביצירת האווירה, בצבעי אדום וירוק עזים המעניקים משנה תוקף לרובד היצרי בעלילה.
וייטנמית, כתוביות באנגלית.
|
|
|
מחיר |
|
עיר |
|
שם
האולם |
|
שעה |
|
יום |
|
תאריך |
|
|
|
|
|