|
|
|
|
|
|
|
|
|
א |
ב |
ג |
ד |
ה |
ו |
ש |
|
| | |
| | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | | | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | | | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | | | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | | | 28 | 29 | 30 | | | | | | | | | | | | | | |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
קולנוע סיני |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
יוצרים: שוזו איצ´יאמה , ג´יה ז´אנג-קה , יו ליק-ואי בימוי: ג´יה ז´אנג-קה |
משתתפים: ז´או טאו , צ´ן טאי-שנג , ז´ינג ז´ואה , ז´יאנג ז´ונג-ויי , ואנג יי-קון |
הופעה ראשונה: סין/יפן/צרפת, 2004
משך הופעה: 140 דקות
|
|
|
|
טאו היא רקדנית העובדת בפארק שהאטרקציות המרכזיות בו הן רפליקות של מבנים ארכיטקטוניים מוכרים מרחבי העולם (למעלה ממאה, כולל הפירמידות, הביג בן, מגדל אייפל, טאג´ מאהאל וגו´). טאישנג, חברה-לחיים שהגיע עימה מן הפרובינציה הצפונית, עובד כאן כאיש ביטחון. שניהם גם גרים במקום. עכשיו הגיעה זוגיותם לפרשת דרכים והמיקרוקוסמוס המגונן לכאורה של פארק השעשועים, מתגלה כשברירי ופגיע...
ג´יה ז´אנג-קה הוא ללא ספק אחד המתעדים החשובים ביותר של סין בשנים האחרונות והשינויים העוברים עליה. אחרי כמה סרטים חתרניים שנעשו במסגרת עצמאית ולא נחשפו במולדתו (ב´פלטפורם´ צפינו בפסטיבל ירושלים 2001 וב´משוחררים ממעצורים´ ב-2003), סירטו הרביעי כבר נעשה בתוך המסגרות הממוסדות. זה לא מעיד על כך שמ´העולם´ נעדרים אלמנטים ביקורתיים - גם כאן הוא חוקר את ההשפעות ההרסניות של הגידול הכלכלי הנחשוני על החברה, את האימפקט של הגלובליזציה והאורבניזציה על התרבות והמסורת, את הפערים העמוקים בין הפרובינציות למרכזים העירוניים הגדולים, את הריקנות המאפיינת את החיים בעידן החדש, את קשיי התקשורת הבין-אישית. אתר ההתרחשות הקיטשי מספק לביקורתיות לא רק מימד אלגורי אלא גם שפע של אפשרויות קולנועיות: "הצלם יו ליק ואי (במאי בזכות עצמו), מספק לג´יה שוטים מסובכים, מבוצעים במיומנות, המנצלים בצורה מרהיבה את הפארק. בדרך זו הוא מספק לשחקנים מידה בלתי רגילה של חירות תנועה" (דן פיינרו, ´סקרין אינטרנשיונל´).
מנדרינית, כתוביות באנגלית
|
|
|
מחיר |
|
עיר |
|
שם
האולם |
|
שעה |
|
יום |
|
תאריך |
|
|
|
|
|