|
|
|
קולנוע ארגנטינאי |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
יוצרים: אילזה הגהן, מריאנה סלוט, ליסנדרו אלונסו , ליסנדרו אלונסו , קובי מיליורה , ליסנדרו אלונסו בימוי: ליסנדרו אלונסו |
הופעה ראשונה: ארגנטינה/ הולנד/ צרפת/ שוויצריה 2004
משך הופעה: 78 דקות
|
|
|
|
אחרי ביקור קצר בסבך הג´ונגל שבו מתעכבת המצלמה על גופותיהם של שני ילדים רצוחים (הקשר היחיד שיש בסרט למוות המופיע בכותר), מצטרף הצופה לורגאס, גבר בן 50 פלוס המשתחרר משנות מאסר ארוכות ויוצא לחבל ארץ נידח במטרה לפגוש את בתו ונכדיו.
חלק ניכר מן המסע - והמסע הוא עיקר עיקרו של הסרט - עובר גיבורנו הלאקוני דרך נתיבי מים וההתקדמות אל היעד נעשית באמצעות מפגשים עם ידידים ותיקים, בתים של זרים מכניסי אורחים, יצועיה של זונה, ובארים שכוחי-אל שבהם הוא לוגם עוד ועוד מאטה..
סרטו הראשון של ליסנדרו אלונסו, "חירות", הוצג בסינמטק בפסטיבל הקולנוע הארגנטיני של 2001. בסרטו הארוך השני הוא שב ומגלה יכולת נדירה לבנות אווירה אניגמטית באמצעות מינימום עלילה ודיאלוגים ומציב את עצמו כאחד הקולות המקוריים והבלתי מתפשרים ביותר של הקולנוע העולמי (בכלל, ארגנטינה של השלוש-ארבע השנים האחרונות מספקת עוד ועוד שמות חדשים).
הטייקים הארוכים, הנזיריים והמוקפדים עד מאוד, השימוש המתמשך באמצעים כמו-דוקומנטריים; אלה עושים עבור אלונסו את מירב העבודה. אין פה פתרונות מובנים מאליהם ואת הרמזים ופרטי הפרטים המפוזרים לכל האורך מתבקש הצופה ללקט ולפרשם כרצונו. כשתשוחחו ביניכם אחרי הצפייה ותנסו לענות לשאלה "על מה הסרט", תגלו כי לכל אחד מכם תהיה הצעה שונה.
פסטיבלים: קאן, אדינבורו, טורונטו, סלוניקי, וינה, רוטרדם
ספרדית, כתוביות באנגלית.
|
|
|
מחיר |
|
עיר |
|
שם
האולם |
|
שעה |
|
יום |
|
תאריך |
|
|
|
|
|