|
|
|
דרמה |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
יוצרים: קארל באומגרטנר, ריימונד גבל , מָלְגוֹשָה שוּמוֹבְסְקָה, פז´מק נובקובסקי , מיכל אנגלרט בימוי: מָלְגוֹשָה שוּמוֹבְסְקָה |
משתתפים: מלגושה בלה , מארק מאלצ´בסקי , טרזה בוציש-כז´יצנובסקה , ברברה קוז´אי |
הופעה ראשונה: פולין/גרמניה, 2004
משך הופעה: 110 דקות
|
|
|
|
אווה מתפרנסת מעבודה סתמית בתחנת דלק וחיה בבית הוריה - אם מדחיקה וקרירה ואב חם ואוהב שזיכרונו הולך ומתנוון במהירות. ברחמהּ היא נושאת את הולד של חברהּ הקודם ואת המעות שחסכה עבור ההפלה גונב ממנה ג´אנקי שנוסע עימה בטראם. חוץ מהג´אנקי, המתגלה כבחור רגיש למרות מצבו האישי והחברתי, עוד דמות נועדה להטיל עליה אור: זונה הנמצאת במצבה. אחרי שהיא שומעת כי עוּבּרים ניחנו ביכולת להקשיב, הפלה כבר איננה אופציה ובקול רם משכילה הצעירה את פרי בטנהּ עם עובדות על עצמה והעולם סביבה. עם הזמן שבים אליה הביטחון העצמי ואהבת החיים...
מָלְגוֹשָה שוּמוֹבְסְקָה, אחד השמות החמים ביותר של הקולנוע הפולני החדש, הציגה בפסטיבל ירושלים 2001 את יצירת הביכורים המבטיחה שלה, ´בר מזל´. סירטה השני (אל תחמיצו גם את התרומה שלה ל´חזיונות מאירופה´) רענן, שאפתני, מורכב, מקורי לא פחות מקודמו ובטח שהרבה פחות קודר - יהיה מקור לא אכזב לדיונים ושיחות בין הצופות. התוודעות לתכניו תעניק גם לבני זוגן כמה תובנות אודות הנשיות ומהותה. ´זר´ מגלה יוצרת רגישה ובשלה שאיננה חוששת לא מזווית ראייה פמיניסטית, לא מתפניות שרירותיות, לא ממעברים נון שָלָאנְטיים בין נושאים נשגבים לפעילויות הכי נדושות, לא מקירוב הגיבורה לחיים האמיתיים, לא מרגעים קלילים, אפילו משעשעים; בטח שלא משימוש בצבעים רעננים ומלאי חיים. מלאכת הצילום המוקפדת של מיכל אנגלרט ראוייה לצל"ש וכמוה גם השימוש בי. ס. באך שאי אפשר להתעלם מנוכחותו.
פולנית, כתוביות באנגלית
|
|
|
מחיר |
|
עיר |
|
שם
האולם |
|
שעה |
|
יום |
|
תאריך |
|
|
|
|
|