|
|
|
|
|
|
|
|
|
א |
ב |
ג |
ד |
ה |
ו |
ש |
|
| | |
| | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | | | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | | | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | | | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | | | 28 | 29 | 30 | | | | | | | | | | | | | | |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
דרמה |
|
|
|
|
|
A woman is waiting / La Femme de lhotel |
אשה מחכה |
|
|
|
|
|
|
יוצרים: ליאה פול , ליאה פול, מישל לנגלואה, רוברט גוריק , ג'ורג' דופו , ACPAV |
משתתפים: לואיז מרלו , פול באלארז'ון , מרתה טורז'ון |
הופעה ראשונה: קנדה 1984
משך הופעה: 89 דקות
|
|
|
|
במאית קולנוע שבה למונטריאול לאחר 18 שנות היעדרות, כדי לצלם סרט על זמרת המאבדת את שפיותה.
בזמן הצילומים, במלון בו מתאכסן הצוות, פוגשת הבמאית באקראי אישה זרה, הזהה במרכיביה הנפשיים לגיבורת הסרט. "לא הכרתי אותה. אבל זיהיתי אותה מייד..." בין השתיים נרקמת ידידות שבירה, כאשר מציאות חייה של האחת נשזרת בדמיונה של השניה. בריתמוס של חלום (המזכיר את "אשתקד במרינבאד" של אלן רנה), פול פורמת ותופרת שלוש דמויות של נשים (במאית/שחקנית/אשה במלון) לכדי פורטרט דינאמי של אשה אחת - האשה היוצרת.
הקולנוע רווי בסרטים העוסקים בדמות הבמאי - הבולט ביניהם הוא "שמונה וחצי" של פליני. "אשה מחכה" אינו רק אחד מהסרטים הבודדים המכוננים דמות של אשה-במאית ומתחקים אחר תהליך יצירתה (סרטים נוספים שאפשר לציין בהקשר זה הם: "פגישות עם אנה" (1978) - שנטל אקרמן; "סקס הוא קומדיה" (2004) - קתרין בריאה ו"איה - אוטוביוגרפיה דמיונית" (1993) - מיכל בת-אדם), אלא הוא גם מהווה אלטרנטיבה לתפישה המונוליטית המקובלת של היוצר. ה"במאית" של פול היא דמות רחבה דיה כדי להכיל ולהדהד סובייקטים רבים המתמזגים זה בזה.
הסרט זכה בפרסים רבים ברחבי העולם, בין השאר בפסטיבלים: מונטריאול, טורונטו, קרטיי, שיקגו וברלין.
שלוש נשים באו מעומק הלילה לגור בגלות שהיא הדמיון.
הסרט נעשה והעיר גוססת. אשה הולכת ונופלת.
לאבד עצמך איתה. ליפול.
לקום ולא לפחד יותר.
באתי מעומק לילותיהן, לגור בגלות
שהיא אהבה
(ל. פול)
|
|
|
מחיר |
|
עיר |
|
שם
האולם |
|
שעה |
|
יום |
|
תאריך |
|
|
|
|
|