|
|
|
קולנוע ישראלי |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
יוצרים: דרור שאול , פיליפה קוברסקי, שרון שמיר , אדגרד טנמבאום, יוהנס רקסין , סבסטיאן אדשמיד , יצחק צחייק מוזיקה: צוף פילוסוף, עדי רנט |
משתתפים: תומר שטיינהוף , רונית יודקביץ' , שי אביבי , הנרי גארסין , דניאל קיציס , גל זייד |
הופעה ראשונה: ישראל 2006
משך הופעה: 97 דקות
|
|
|
|
סיפור התבגרותו של דביר אבני, נער בן 12, הגדל בקיבוץ בדרום ישראל בשנות השבעים. במהלך שנת הבר מצווה שלו מגלה דביר שאימו איננה בריאה בנפשה. הוא נאלץ לנווט בין עקרונות השוויון של הקיבוץ לבין יחסיו המורכבים עם אמו. הניגוד בין שני אלה מוציא אותו למסע התבגרות מופלא ובלתי אפשרי שבשיאו בחירה מצמררת שתשנה את חייו לעד.
עברית, כתוביות באנגלית
ביקורות מעבר לסיפור הדרמטי והמרתק, ולדימויים החזקים והנוגעים שהוא מציג, הסרט מצויד ב"לוק אירופי" ובשחזור מסוגנן וחלומי של הסבנטיז בקיבוץ צפוני.
נחום מוכיח, הבמה
|
|
|
מחיר |
|
עיר |
|
שם
האולם |
|
שעה |
|
יום |
|
תאריך |
|
|
|
תגובת גולשים (48 תגובות) | | | | הוסף תגובה לכל התגובות | | 48. סרט מעניין, מרתק, מעורר מחשבה (ללא תוכן)
| 47. אדמה טובה יוצר משוגע
| | | | הייתי ילדת חוץ בקיבוץ ואני יודעת מקרוב מה זה אומר . ותאמנו לי יש לי הרבה בקורת על הקיבוץ אבל הסרט הזה חולני .כנראה שהכותב עבר דברים אישים קשים אך המציאות הכללית מעוותת יש בקיבוץ מכול דבר הרבה דברים יפיפיים שילדי עיר אפילו לא זכו לקבל רק שהיוצר מעוות אותם לרעה לדעתי הסרט אולי כסרט מעניין ומרגש אך ללא כל בסיס של החיים בקיבוץ . כמו שסרט כחול הוא לא דקומנטרי ככה הסרט הזה.אפילו שיש נקודות לדמיון.לי היה קשה ודוחה לראות את הסרט .
הוסף תגובה | | | | |
| 46. סרט חולני
| | | | סרט חולני של אדם שאינו בוחל ביריקה לבאר ששתה ממנה.
הצגת דברים ילדותית ולא משכנעת, חד מימדית וחד צדדית.
עצוב. יש הרבה, וגם בתגובות אלה, שחווית ילדותם בקבוץ היתה אחרת לחלוטין.
הוסף תגובה | | | | |
| 45. אדמה משוגעת - סרט של אדם חולה מאד !!!
| | | | בסרט יש זעקה לעזרה של בחור צעיר עם בעיות נפשיות עמוקות, אותן ירש (גנטי) מהוריו בעלי הנטיות האובדניות.
לא פלא שנער צעיר, שגדל בבית חולני ולא בקיבוץ מפוחלץ (כפי שהוצג בסרט) יציג את פרי דמיונו החולני/קודח.
המציאות בקיבוץ, אכן קשה להבנה לכל הקהל הרחב שחי בעיר ונהנה ממנעמיה, אבל בקיבוץ היו שעות של אושר, שמחה ועליזות.
ב ק י ב ו ץ ה י ו ר ג ע י ה ת ר ג ש ו ת ע יל א י ת,
ש מ ח ת ח י י ם, ח ב ר ו ת, א ה ב ת א ד ם, אירועים
שהפכו למורשת הארץ הזו, ימים של פריחה ועשיה,
פעולות שרק במקום כזה יכלו להתבצע ולהפעים את הלב, מקום שכל ילדי הארץ הזו התקנאו בילדי הקיבוצים.
מי הוא, אותו במאי לקח על עצמו לתאר את הקיבוץ כמקום שכוחח-אל , שהכל בו שחור ומבעית, שכל החיים בו הם מפלצות, שכל המתגוררים בו הם סוטים, שכל הזמן יורד בו "גשם עצבות". כן, כל "א ו מ ן" רשאי לתאר את המציאות כפי שהיא משתקפת ממוחו הקודח. ואכן מתקיימת כאן השמצה ציבורית, הכפשה נירוטית של אדם מופרע !!!
כ מ ה ח ב ל שאלו הם בנייך, התנועה הקיבוצית. לא כלם כאלה. השפויים עולים באיכותם ובמספרם על החולים !
גם אני הייתי שם וידעתי ימי שמחה ואושר אין קץ !!!!!!!
הוסף תגובה | | | | |
| 44. סרט קשה לצפייה
| | | | הסרט עסק בצורה מוגזמת במיניות.
התכנים היו בוטים מאוד, ויכלו לעבור צנזורה, לפחות חלקית.
הסצינה עם הבהמה ואברהם הייתה מזעזעת, ואין ביכולתי לתאר אפילו מה הרגשתי.
היו תכנים שהיו צריכים לעדן.
מזעזע.
הוסף תגובה | | | | |
| 43. ברור שרוב הביקורות הטובות נכתבו על ידי עושי הסרט
| | | | כך גם שמעתי משיחות מהצד. ואמנם הסרט גרוע במיוחד מכל אספקט שהוא: תסריט, עריכה, משחק מוגזם, מניפולציות תיאטרליות, ועוד כהנה. חבל שיש כאן מעטים כל כך שפוחדים לומר את האמת: הסרט מתאים לייצג אותנו בעולם השלישי בלבד לצערי, וגם בטורקיה יגידו שהוא לא אמין.. חבל שכל כך הרבה כסף בוזבז על קולנוען דרגה ד' שלא הצליח להתרומם מעל מניירות פשוטות של מתחילים בבית ספר לקולנוע בתיכון. השתעממתי עד מוות, וכמוני גם חברי שבאו איתי.
הוסף תגובה | | | | |
| 42. סרט קיטשי ודביק איום ונורא. התסריט - בושה וכלימה.
| | | | ישנבנו חברתי ואני, שני קולנוענים, המומים לגמרי: אחרי הביקורת הנפלאות מה שראו עינינו היה כל קלישאה תסריטאית שרק אפשר להעלות על הדעת, דרמות בפרוטה מדי רגע, חוסר אמינות מוחלט לגבי התנהגות בקיבוצים (חברתי חברת קיבוץ) דיאלוג לא אמינים, מניירות קולנועיות, ומה לא - סרט איום ונורא, שמבחינתי בושה אמיתית לקולנוע הישראלי. הגיע הזמן שיקום מישהו עם ביצים ויגיד בקול רם: המלך הוא עירום! סרטים כאלה מחזירים אותנו לשנות השישים, וחבל.
הוסף תגובה | | | | |
קולנוען ישראלי , (22/01/2007) |
| 41. יצירה קולנועית - אבל צריך להיזהר
| | | | הסרט מדהים , משחק מרגש . אבל צריך להיות תמים או בור כדי להאמין שכך נראה היה הקיבוץ בשנות השבעים . אוסף של אנשים סוטים ? קהות חושים מוחלטת ? כך נראתה אספת חברים באמת ? באמת לא הייתה שום שמחה וספונטניות ? כך נראו בתי החברים ?
תשכחו מזה - אם הכוונה לבוא חשבון עם הקיבוץ - יש לנו כאן זיוף ועיוות מכוון . אם הכוונה להציג סיפור אנושי , סוריאליסטי במדה רבה ( וזה יכול ללכת ביחד ) - הרי לנו יצירה קולנועית מרתקת , מרגשת . צילום איכותי , דקויות נוגעות ללב .
הוסף תגובה | | | | |
אבינועם גרנות , (10/12/2006) |
| 40. סרט מרגש ועמוק
| | | | כבת קיבוץ (לינה משותפת) בדיוק בשנים ההן, ציפיתי שיהיה
הרבה יותר על הדברים הבאמת מזעזעים שקרו שם: נידוי חברתי של בני כיתה, התעללות בחיות, מטפלות ממש מרושעות, ניצול מיני בבתי הילדים.
רק אחרי יום קלטתי שיוצר הסרט בחר להביא את חוסר האהבה, חוסר האנושיות, חוסר החביבות, חוסר הפנטסיה וחוסר ההגנה הטוטאלי על הילדים ועל האנשים החלשים שהיה שם.
זה הודגש בצורה מדהימה ע"י הריקוד בחדר האוכל. שזה בדיוק מה שלעולם לא קרה שם.מין רגע קסום של אהבה וגעגוע.
וגם האבהות והאיכפתיות של הגבר הזקן שעוזר לנער לבנות עפיפון ומגן עליו מפני אלימות של מבוגר מהקהילה.
הנביבות והשטחיות של מה שהחליף את כל אלו דהיינו: הטקסים , משימות שנת הבר מצווה הוצגו בצורה חזקה ומשכנעת.
באמת סרט יוצא דופן וחשוב לי מאד
תודה
הוסף תגובה | | | | |
| 39. הסרט לא ריאליסטי?!
| | | | נכון הסרט לא ריאלסטי, אבל הוא גם לא מצוץ מהאצבע. נתחיל מזה שכל הסיפורים הם סיפורים שהבמאי חווה ועבר בילדותו, אומנם בכמה שנים שונות ולא בשנה אחת, אבל הכל קרה. דבר שני בתור אחד שגדל ונהנה מילדותו בקיבוץ, כמעט אותם מיקרים ולפחות אותה רוח ריחפה גם בקיבוץ שלי, ואני בטוח שכל אחד מהקיבוצניקים שביקרו את האמת של הסרט, גם אצלו קרו מיקרים דומים ואם לא בקיבוץ שלו אז בקיבוצים שכנים. מה שמיחד את הקיבוץ זוהי אשלית החברה האידאלית וזהו הנושא שמבוקר בסרט. גם מחוץ לקיבוץ לכל חברה יש את השיגעונות שלה, אך אף חברה לא מתיימרת להיות אידאלית כמו החברה הקיבוצית.
הוסף תגובה | | | | |
| 38. לנועה שכתבה "סרט שטחי וולגרי"
| | | | תקראי את ההתייחסות הקודמת שלי.
את מפספסת את העניין. יש סוג של קולנוע- קולנוע ריאליסטי שמציג את הדברים כמו שאת מדברת -העתק מדוייק של החיים כמו למשל הסרטים של האחים דארדן- רוזטה והילד אם את מכירה - הדברים על מורכבותם "כמו בחיים"
אני לא אוהב את הסרטים האלה כי הם איפושהו נייטראלים ומשמימים. כשהולכים לקולנוע רוצים לרחף מעל המציאות ולא לראות את הדברים "כמו בחיים", לחוות תחושה של מציאות שהיא איפושהו פנטזיונרית . וזה סרט אמיתי - זוהי המהות של הקסם שבקולנוע. וצופה עמוק יודע לקחת מה שצריך לקחת מהסרט ולהבין את הגבול המקסים שבין הפנטזיה למציאות.
הוסף תגובה | | | | |
| 37. קיצוניות ככלי בידי היוצר
| | | | נראה שהסרט זכה לביקורות קיצוניות לכאן ולכאן. אולי מפני שהוא קיצוני כל כך בעצמו. אני אישית מאמין שסרט שמפלג בצורה חדה כל כך את קהל הצופים בו לשתי דעות מנוגדות כל כך - עשה את שלו. וזה שהוא עשה את שלו לא בהכרח אומר שהוא סרט טוב. אולי סרט חזק- יצירת אמנות איכותית.
לכל אלו שבזים לקיצוניות של הסרט- אותה קיצוניות שמציגה את החיים בקיבוץ והדמויות בו באור כל כך שלילי- צר לי להיות קיצוני בעצמי - אבל אתם מפספסים את העניין.
כמובן שהסרט הוא קיצוני וזו הנקודה. הבמאי בחר להראות צד מסויים של החיים בקיבוץ והקיצוניות של הסרט היא כלי הכרחי לכך. מן הסתם שלא הכל כל כך שחור אבל קשה להציג סוגייה באמנות בלי להשתמש בקיצוניות. עצם העובדה שאנשים מתרעמים על הקיצוניות (ביניהם הרבה קיבוצניקים) מראה דבר אחד- יש אמת בסרט- וזה הכל אף אחד לא אומר וגם לא הבמאי שהאמת הזאת היא האמת היחידה.
הוסף תגובה | | | | |
| 36. כל אלו שטוענים שלפי הסרט היו בקיבוץ רק אנשים רעים
| | | | טועה ובגדול, ברמה של חוסר הבנת הסרט וכוונות יוצריו.
ע"פ הסרט היו הרבה מאוד נסיונות, לפחות של כל דמות משנה, לרומם את רוחם של האם ובנה ולהחזירם לזרם, אלא שהמצב שלהם היה כל כך קשה שהם לא יכלו לקבל זאת מן האנשים, פשוטו כמשמעו.
דברים שנראים כברורים מאליו כגון הבאת הנפט בגשם של הסבא, הרצון העז של המטפלת להסב לאם תחושה טובה עם תרגום המכתב במכבסה, נסיון המניעה של אספקת התרופות המוגזמת של האחות ואפילו הנסיון של אברהם, חולה המין ה"מרשע" לקנות את ליבו של הבן עם סיבוב בפטרול והחזקת נשק- פשוט לא התקבלו, לאור הנצחון המוקדם יותר של ערך השוויון הקיבוצי אל מול רמיסת ערכי החירות של האם שהסיטו לגמרי אותה ואת בנה מהתלם.
ברם, הביקורת האמיתית, החריפה והכמעט בלעדית של יוצרי הסרט כלפי הקיבוץ היא קבלתה של האם כאישה לא שפויה, שונה כביכול מההגמוניה והפופוליזם ששלטו בקיבוץ, והם אלו שגרמו להכל בסרט להראות כל כך מרשע.
לרוב המקטרגים- התייחסות עניינית לטיעוניכם פשוט תוביל לכך שלא חשבתם מספיק על הסרט, לכן בואו נאמר זאת כבר עכשיו.
מדובר ביצירת מופת אינטיליגנטית ומהוקצעת, שלא נראתה פה מעולם- החל מהבימוי וכלה בפריים הפשוט ביותר. ברור מאליו שלא מדובר בסרט לכולם ומעל לכך ברור שאלו האינטיליגנטים, הפתוחים ורחבי הראי יהנו ממנו יותר.
שאפו לדרור שאול, רונית יודקביץ, תומר שטיינהוף, סבסטיאן אדשמיד, צוף פילוסוף ועדי רנרט וכמובן למפיקים שהשיקעו בפרויקט כל כך מוצלח.
הוסף תגובה | | | | |
| 35. סרט שטחי ווולגרי
| | | | אני הרגשתי שהסרט הוא עלבון לאינטיליגנציה של צופיו. סרט טוב ומעמיק מציג נושא עם כל המורכבות שלו- בדיוק כמו שבחיים אין שחור על גבי לבן. הסרט מציג תמונה חד-גונית ומוקצנת ביותר של מערכת הערכים הקיבוצית, של הדמויות בקיבוץ. מחלת הנפש של האם כביכול מיוחסת לקיבוץ ולחבריה. ומאיך שהקיבוץ מוצג בסרט, יש עילה להטלת אחריות זו, אך אין ספק שבמציאות הדברים הרבה יותר מורכבים. מה שהכי דחה אותי בסרט זה העיסוק האובססיבי במין ומיניות- כאילו כל חיינו סובבים אך ורק סביב נושא זה. הסצינה- הזכורה לשמצה- של "אברהם" עם הבהמה היא סצינה מיותרת ומגעילה ברמות שקשה לתאר במילים.
הוסף תגובה | | | | |
| 34. סרט משעמם, לא מטופל,
| | | | לא רגיש, ושחקנים ממש לא משהו. מבטא צרפתי לא אמין. סצנות היסטריות ומביכות. נורא
התאכזבתי מאוד
הוסף תגובה | | | | |
| 33. סרט רע
| | | | הסרט מציג את האנשים בקיבוץ או כסוטי מין, או חרמנים נצלנים, או רעי לב או הכל יחד. אין אפילו נפש טובה אחת בסדום. עד להפסקה, חשבתי שתסריט כל כך לא אמין, מעוות וקיצוני, שהוא לא יכול להתקבל על ידי אף בר דעת, גם אם לא ביקר בקיבוץ מימיו. אך בהפסקה שמעתי אחד מסביר לזוגתו בידענות "שכך בדיוק חיים בקיבוץ, עד היום", ואז הבנתי שהסרט לא רק רע, אלא גם מסוכן.
אז לכל המתפעמים שאף פעם לא ביקרו בקיבוץ, הסרט מתאר חיי קיבוץ בערך כמו שחיי הלילה בתל ברוך מתארים באמינות את חיי הלילה בתל אביב או רמת אביב ג.
אנשים חריגים ומוכי גורל, סובלים בכל חברה בעולם, וגם בקיבוץ. אך השאלה שצריכה להישאל היא: האם אנשים חריגים, כדוגמת המשפחה המסכנה בסרט- סובלים יותר בקיבוץ מאשר למשל בתל אביב. אין לי ספק מהי התשובה האמיתית.
הקיבוץ מעולם לא היה חברה מושלמת, אך מי שטוען שהסרט מציג תמונה אמינה של חיי קיבוץ, או שלא חי מעולם בקיבוץ, או שמצוקותיו האישיות הסוביקטיביות מונעים ממנו להבחין בין מציאות לדמיון מעוות. החסרונות והיתרונות בחיי קיבוץ מורכבים לאין ערוך יותר מהמוצע בסרט, ועל כן הסרט עושה עוול אמיתי גם לתנועה הקיבוצית וגם לכל דיון מעמיק על חיי הקיבוץ. חבל
הוסף תגובה | | | | |
| 32. כמי שהיתה ילדת חוץ בקיבוץ בילדותי, היה קשה לי מאד לראות את הסרט. היו שם הרבה דברים שחוויתי, אבל היתה איזו חד-מימדיות של חברי הקיבוץ. לפי הסרט לא היה צדיק אחד בסדום, מנסיוני היו גם אנשים טובים.
| | | | אני עצמי סבלתי ובכיתי כל התקופה, כי הקיבוץ לא קולט אנשים מבחוץ, הוא מתיחס אליהם כחריגים.
התסריט היה עמוס מדי, יותר מדי דברים קורים, יותר מדי הפתעות, העדר כמעט לגמרי חוש הומור.
הסצינה שהכי מצאה חן בעיני בסרט היתה סצינת הריקוד בחדר האוכל, זה היה כל כך פיוטי, והראה את הכמיהה האוניברסלית של האדם לחום ולקשר.
הוסף תגובה | | | | |
| 31. סרט ענק.
| | | | יצאתי מהסרט הזה המום ונפעם, וכנ"ל כל הקהל שיצא איתי.
התחושה הייתה כמו אחרי סרט שעוסק או ליתר דיוק-שצועק את השכול, ממש כך.
בראש ובראשונה מגיע הקרדיט לבמאי שהצליח לחדור בצורה כ"כ חדה ללב, כל הכבוד-הבסיס של סרט טוב הוא קודם-כל בסיפור, ואח"כ במשחק, ואני חושב שבשני המקרים דרור שאול עשה עבודה נפלאה.
כל שחקן על הסט עשה עבודת-דמות מדהימה-רונית יודקביץ הייתה משכנעת באופן פנומנאלי בדמות שיצרה וכמו-כן גל זייד , שי אביבי, וכמובן-הילד המדהים שלא זכור לי בתוךדות הקולנוע בארץ ילד עם כזאת נוכחות על המסך-כל הכבוד לכולכם.
הסרט בעיקר העביר את האוירה, ממש יכולתי "להריח" את הקיבוץ של השנים ההם, בשנות השבעים הייתי ילד עירוני, אך חלק גדול מהאוירה הצדקנית-אידיאולוגית שהייתה בקיבוץ חדרה גם לעיר.
ולסיום-לכל הקבוצניקים\יות שראו את הסרט ונעלבו-אין לכם על מה.
הסרט לא יוצא נגד הקבוצניקים-זה ידוע שהקבוצניקים או יוצאי הקיבוץ הם דווקא מהאנשים הטבים ועל פי רוב מהערכיים יותר שיש במדינה-אני מכיר רבים וטובים באופן אישי.
הסרט מבקר בחריפות את ה"שיטה" הסוציאל-קומוניסטית ששמה את החברה והמדינה באופן ברור לפני הפרט-שיטות- החינוך הפרימיטיביות של לשטוף את הפה עם סבון-דבר אגב שאני זוכר אותו גם מהיותי ילד בגן-ילדים עירוני.
שיטה שמייצרת "אנשים רובוטים" חסרי יצירתיות, חסרי מעוף, ומדוכאים מכל הבחינות-תופעה שרק מגבירה את התחלואות האנושיות,(כדוגמת סצינת המציצה של הפרה את אבר-מינו של "אברם").
כאמור-סרט אוטנתי מאוד-"זיהיתי" דמויות רבות שהכרתי בעת שהייתי בקיבוץ במרכז-הארץ-ממש אותן דמויות ואותן תופעות-גם שם התעללו בבע"ח.
שוב-לא האנשים אשמים-כולם נולדים טובים ותמימים - שיטת החינוך הסוציאל-פשיסטית היא אשר גרמה לחברה להיות בעל-כורחה צרת-אופקים, פרנואידית, אכזרית, אימפוטנטית מבחינה רגשית ומעל הכל-מתחסדת וצבועה.
אגב, מי שראה את הסרט-"מדורת-השבט" -שם יש בקורת דומה מאוד כלפי המתנחלים.
שני הסרטים האלה עוסקית למעשה בתחלואות ובבעיות עצומות שנוצרות בחברה שהיא קטנה,סגורה וספרטאנית-מצואיסטית.
הוסף תגובה | | | | |
| 30.
| | | | סרט אפל רע ומוקצן.הקיבוצניקים רשעים גסים ואינפנטלים.קשה להבין איך הרוע הזה גורם עונג לאנשים.מי שמאמין שזאת המציאות(אולי הבמאי)שיבדוק אם איזה משקפים הוא הולך. החיים מורכבים וצבועים בשלל צבעים כך גם סרטים טובים. טובים ורעים יש בסרטי מערבונים ובסרטי ילדים. דרור שאול רוקן את כל ההומר המדהים שלו לתוך מבצע סבתא הענק.ומאז הוא מכביד עלינו בהדרגה בסרטים מדכאים וצעקנים. כילד בקיבוץ אני זוכר את כל האירעים "הנוראים "המוזכרים בסרט החל מהלינה המשותפת דרך משימות הבר מצווה כחוויות נפלאות,מלאות אתגר ואפילו מבדרות. אני מאחל לכל אחד ילדות כזאת ומצטער שילדי שגדלים בעיר(באשמתי)לא זוכים בה.מצטער לקלקל את החגיגה .או שאולי ראיתי בטעות סרט אחר???
הוסף תגובה | | | | |
קיבוצניק לשעבר , (28/10/2006) |
| 29. חלש ומאכזב
| | | | למרות הביקורות הטובות ששמעתי - התאכזבתי עמוקות. החיים בשל אם חולת נפש אינם קלים בכל קהילה, לא רק בקיבוץ. נסיון מבולבל להתעמת עם עומס בעיות תוך נקיטת עמדה חד צדדית. משחק חלש, לעיתים עד כדי מבוכה, בעיקר כשהטקסטים נאמרים ברמה של הצגת בי"ס יסודי. הדמויות פלקטיות וכרגיל בסרטים ישראליים - הסרט עתיר בקטעים וולגריים מיותרים.
הוסף תגובה | | | | |
צפונית עירונית , (28/10/2006) |
| 28. קיבוצניק צוחק ועצוב כאחד
| | | | סרט מדהים !! אותנטי להפליא.
הסרט מצד אחד מראה את החזות ותנאים הפיזיים שהיו אז בקיבוצים בצורה משכנעת.
ויותר חשוב הוא מעביר באופן כל כך אמיתי את ההוויה הקיבוצית. לכל אחד בסרט אני יכול למצוא מקביל שלו בקיבוצי. נותרתי עם מועקה מאד גדולה אחרי הסרט, כאילו יש בי עוד משהו תקוע מהימים ההם. אני מנסה להבין מה זה ולא מוצא. אני זוכר את הקריאות לשמרטף את הלבד את המיטה בחדר (עם המנורה והארונית) את הבדידות האינסופית ובעיקר את ההצגה שלא נגמרת , הכל כדי לא להיות שונה. אבל עדין איני מבין את מקור המועקה שנפלה עלי לאחר הסרט. אני חושב שהבעיה העיקרית שהיתה שם זה שלא!! היתה אהבה נוכחת, מעט מאד היתה אהבת אמת וגם אם היתה אז היה אסור להראות אותה. אין מה להוסיף הסרט הזה מציף בדיוק את מה שצריך להציף מהקיבוץ. ולכל אחד באשר הוא תחפשו אהבה ותחיו אותה ותדעו שזה הכל הכל בחיים.......
אני הולך לחבק את הילדים שלי.
הוסף תגובה | | | | |
| 27. סרט משוגע
| | | | סרט מעולה רמת משחק ובימוי מצויינים מעבר חד של דרור שאול ממבצע סבתא .נקווה שימשיך עם סרטיו ויצליח באוסקר .מדבר בול על תקופת התבגרות וכאחד שאינו קיבוצניק אך מתישב כפרי ויודע על הקיבוץ זה ממש מה שחובים שנכנסים לקיבוץ . הסצטנה שבה האם מברחת אותו ואומרת לו לברוח מהקיבוץ היא אחת הסצטנות הטובת של הקולנוע הישראלי וגם הסרט הוא הסרט הכי טוב שיש לקולנוע הישראלי (אחרי כנפיים שבורות) סרט משוגע .
הוסף תגובה | | | | |
| 26. הסרט מטלטל ומקסים באותה עת
| | | | קשה היה לקום בסופו. אנשים ישבו ולא זזו, חלק בכו.
עצוב, מרגש. קשה להאמין שסרט כזה נעשה כאן בישראל.
כל הכבוד לשאול דרור.
הוסף תגובה | | | | |
| 25. סרט חזק, מטלטל ואמיתי.
| | | | אתמול יצאתי מהקרנת הסרט, הסרט משקף בדרך כלל את ההויה הקיבוצית בשנות ה-70.( גם אני היתי שם) .את הכח הבלתי מוגבל של הכלל, את היחס האמביבלנטי והאכזרי פעמים רבות לחריג, את "המעמדות " בחברה הקיבוצית. אין ספק שזהו סרט אמיץ מאוד מעל הכל.
משחק ניפלא של שי אביבי, רונית יודקביץ והילד תומר שטינהוף.
הוסף תגובה | | | | |
| 24. למרות שאני קיבוצניקית
| | | | הסרט מצוין בעיני ליהוק טוב צילום מוסיקה הכל טוב
נשארתי מרותקת לכיסא בסוף הסרט הרגשתי כאילו נשאבתי לתוך הסיפור וכל זה בלי קשר להיותי קיבוצניקית כי לי היתה ילדות מאושרת מטפלת שרק פינקה אותנו ובטח לא שטפה לנו את הפה עם סבון ואני לא זוכרת טראומות מיוחדות (ובכל זאת מענין אותי איך רואה את הסרט מישהו שאינו קיבוצניק)
הוסף תגובה | | | | |
| 23. כתב אישום נגד החברה הקיבוצית
| | | | צילום מעולה, מוזיקה תואמת סיטואציה, משחק טוב. מכעיס במידה רבה כיצד האידיאולוגיה הסוציאליסטית השתלטה על הכלל ושכחה את הפרט, את החריג. בכיין של התינוקות שלא זכו למגע אנושי הינו מצמרר. היחס לחיות בקיבוץ היה יותר ידידותי. זעקתה של מירי אבני לאורך כל הסרט הוציאה אותי משלוותי וכמעט והצטרפתי אליה. ייתכן שצעקתה מיועדת לאותם אנשי חזון שאולי מתהפכים על קבריהם . ניכר שטרם נמחל. אך ראוי שנזכור עם זאת את תרומתה של התנועה הקיבוצית למדינה.
הוסף תגובה | | | | |
שלומית טולדנו קליין , (11/10/2006) |
| 22. לדפי- סליחה על הטעות (הכנה, יש לציין) ותודה על התיקון
| | | | אני משערת שאת מאוד הופתעת לגלות שאת וחברייך למקהלה הקאמרית תל אביב מככבים בפסקול של אחד הסרטים היותר מוצלחים שיצאו לאחרונה מישראל...
אך עם זאת, אני חושבת שהיה מיותר מצדך לרשום את הדבר הבא (ואני מצטטת) :
"...מסתבר שישנן עוד מקהלות בארץ מלבד הגבעטרון (שהיא אולי יותר חבורת זמר) ויחי ההבדל הקטן..."
כי למען ההבהרה:
אף אחד (בטח שלא אני) לא טען שהגבעתרון היא המקהלה היחידה, וכמובן שישנן עוד מקהלות רבות וטובות.
כנראה שמקור הטעות שלי (שיכולה לקרות לכל אחד) היא בעובדה שהגבעתרון יותר מפורסמת מהשאר. זה הכל.
הוסף תגובה | | | | |
| 21. "שדות שבעמק" בביצוע המקהלה הקאמרית תל-אביב
| | | | לסיוון שהמליצה כאן בחום: טעות בידיך יקירתי. לא הגבעטרון שרים את השיר הקסום "שדות שבעמק" המסיים את הסרט המרגש, כי אם המקהלה הקאמרית תל-אביב בניצוחו של מיכאל שני, בהקלטה מתוך קונצרט הבכורה של היצירה "אדמה" במוזיאון תל-אביב, יוני 2002. השיר עובד ע"י המלחין עודד זהבי למקהלה ותזמורת (התזמורת הקאמרית הישראלית).
יש עוד מקהלות בארץ מלבד הגבעטרון ויחי ההבדל הקטן.
לאתר המקהלה:
www.thetacc.org
הוסף תגובה | | | | |
| 20. סרט נהדר
| | | | מהסצנה הראשונה הגאונית - של חדר שומרת הלילה, ועד הסצנה של חדר האוכל, שלרגע אחד פורח בו חלום רומנטי קטן ואנושי. הדמויות מדויקות עד כאב. התיאור של היופי האכזרי, של החלום, שהיה הפיק של החלום הישראלי ונשבר בשנות השבעים. חכם, מרגש ואנושי.
הוסף תגובה | | | | |
| 19. אדמה משוגעת - סרט ענק
| | | | יצאתי מהסרט עם הרגשה שזכיתי לשעה וחצי של התרוממות רוח.
ואקדים - גדלתי בחינוך המשותף וגידלתי את ילדי בחינוך המשותף. באתי אל הסרט בציפיה לראות עוד השמצה, שאולי אצטרך לאחריו להגן שוב על החינוך שלנו, אבל...כל ההקדמה התבררה כחסרת כל משמעות בזמן הצפיה בסרט.
ראיתי סרט עם יופי ויחוד של מבנה, משחק מעולה, מוזיקה וצילום מקסימים, וסיפור עצוב ומרגש. כל שנותר לעשות היה לשקוע בכסא ולהנות מהמוצג המשובח והראוי. מבנה הסרט כ-אפיזודות קצרות, שאת רובן אגדיר כ"פנינה", התימצות, הרמיזות, איפיון הדמויות, הדרך בה הדברים מתקשרים,
מ ע ו ל ה.
נכון שההתרחשות הינה בקיבוץ, אך לי זה בכלל לא שינה. כל סיטואציה המתרחשת בסיפור יכולה להתרחש בכל מקום כמעט וכן, גם הדמויות שאכן מוקצנות, אך מייצגות טיפוסים איתם ניפגשים בכל מקום שהוא ובכל אופני החיים בארץ
ו-בהחלט גם בקיבוץ. החרמנות של גברים נשואים, "חיפוש זיון" של צעירים, התייחסות לאשה שחיה לבד, היטפלות לחלש ודברים נוספים שהסרט מעלה. (אבל ישנם גם דברים נחמדים בקיבוץ ובמערכות יחסים שבסרט).
הסיפור של ילד המתמודד עם ילדות קשה מאד מתרחש בקיבוץ כי דרור שאול גדל בקיבוץ. לי נראה כי הכעס ה"גולמי" על הקיבוץ ה-"אשם" ב-"ילדות דפוקה", נשפך בסרטים קודמים (לטעמי, ממש לא שווים). יתכן וזו היתה הכוונה גם בסרט זה, אך מההתמקדות בסיפור של הילד, גם אם הקיבוץ הוא הרקע, נוצר סרט משובח ואוניברסלי.
לדרור שאול ולכל השותפים - תודה וכל הכבוד.
קיבוצניקית מעמק הירדן
הוסף תגובה | | | | |
| 18. התהפכה לי הבטן
| | | |
כותבת לך בבוקר, לאחר שלא ישנתי בלילה...
מה זה עוכר שלווה, כל הבטן התהפכה לי.
אנשים, בתוך ביצה- מעופשת, ובמחסור אדיר
לצורך בסיסי אינדוודואלי, הופכים לחלאות.
זעקותיה של האם: "תברח מפה כמה שיותר מהר!
יש פה אנשים רעים".
בדידותו של אדם "שונה" מהם, חשיפתו
האכזרית לעיני כל. העצמת "השגעון" שלו, כשכולם
מטילים עליו את השגעונות שלהם.
האחראיות של ילד קטן, כלפי הוריו הנרמסים
מזדהה לחלוטין!
התבגרות מואצת, חוסר אונים הכובל של בית הילדים.
הבריחות לשום מקום,- הכל מגודר.
הגניבות הקטנות, הכמיהה למשהו מתוק, מנחם
(ארטיקים, סוכריה) הפעולות, טקסי האש הרציניים,
בעוד יש כתובות "אש" ענקיות על הקיר,
שאף אחד לא רואה.
אין שום כתובת של בן אדם שיעזור.
האיחולים של האם בבר- המצווה, שיוצאים מדם לבה-
תהיה בן אדם! תהיה א ד ם!
כמו שאמרת לי:
חומות חומות של הגנה- בנית לך.
אצלי הכל מוכחש, גם אז כאילו זה לא ממש קורה,
זו לא אני!
ולא יכול להיות שזה ימשך כל החיים.
ובעיקר הרצון לברוח מפה מהר, ובהזדמנות הראשונה.
פתאם זכרתי ילדה קטנה, חיוורת תמיד,מבוהלת, עצובה,
אשמה בכל דבר,
ואני מנסה כל החיים לחבק ולעודד אותה,
זה מה שאני עושה- ע"י הציור, להציג לה עולם של חיים יפים...
לא יכולתי לישון בלילה.
כל הילדה הזו בעטה והסירה את כל הריפודים
שהרעפתי עליה במשך השנים.
ילדות שלמה השארנו שם, בגן עדן מטופח להפליא
גינות נוי, ומדשאות, שירים ומנגינות למכביר,
על האדמה המשוגעת ההיא.
שיטה , או פס ייצור ששטף מוחות בצדקנות.
והמאהב השוויצרי(שגדל נכון) קרע את חולצתו
בהינף יד, הפך אותה לעפיפון- חופשי.
האכלת התינוקות בקבוקי חלב,
כמו שחולבים פרות ברפת- לפי שיטה..
וחדר האוכל – המקום שסועדים את ליבם,
אותם שרצים רעי לב, בעלי עיניים מתרוצצות כחולדות עטות על טרף.
מקום עם שפע מזון לגוף,
ושום דבר לנשמה אבודה.
עודי זוכרת את הכניסה לח. האוכל ובאיזה דפיקות לב הייתי
נתקפת—תמיד מחדש כל יום כל ארוחה.
בושה והשפלה, לספוג סגירת חשבונות עם הורי- הכל בעוינות במבטים רושפים,
צקצוקי לשון. ואת לא יודעת את נפשך,
את לא יודעת כלום ,- על בית חם מחבק, שבו אמא מבשלת ומגישה באהבה
ודאגה אין קץ אוכל, לילדיה הכי פרטיים שלה.
______האופניים החדשות שהילד קיבל מסבא, והוא דבק ביישנות.
זה מדהים: כי לגביי- האופניים היו חבר בלב ובנפש.
נשאו אותי למחוזות הדמיון.
ימים רכבתי לי, ובניתי סיפורי אגדה, שסיפרתי ושרתי לעצמי.
בשבילי השדות והכרמים, אז שמעתי את משק כנפי החופש.
הוסף תגובה | | | | |
| 17. סרט מרגש אך דרוש התייחסות הולמת
| | | | הסרט באופן מקצועי הוא מדהים, אך עם זאת הוא מציג בקיצוניות סיטואציות מאוד קשות שהיו בתקופה ההיא ובעיקר מקום שבו לא נמצא להם מענה, אני חושב שחשוב ללמוד ממנו הרבה ,בעיקר שלא חשוב כמה מסגרת שיוויונית תהיה עדיין יכול להיות חסר תוכן ואנשים יכולים להיות בודדים ואומללים. וזה נכון היום וגם אתמול לכל מסגרת חברתית שאין מי שלוקח עליה אחריות.
הוסף תגובה | | | | |
| 16. "אדמה משוגעת"- מומלץ בחום
| | | | כבר מזמן לא הזדמן לי לראות סרט ישראלי על רמה באמת, תוצאה של שילוב של במאי מצוין, מוכשר ומקצוען כדרור שאול, ביחד עם קובץ שחקנים מוכשרים מאוד כגון הילד תומר שטיינהוף
שבהחלט מצליח לכבוש את הצופה כילד בן 12 בקיבוץ ישראלי אי שם באמצע שנות השבעים, ורונית יודקביץ' שמגלמת את אמו המעורערת בנפשה. למעשה, תומר שטיינהוף המגלם את הנער דביר הוא הכוכב העולה של הסרט הנפלא הזה, אי אפשר לעבור את הסרט הזה מתחילתו עד סופו מבלי לשאול לפחות פעם אחת: איפה, איפה מצאו את הילד המקסים הזה? אין צופה שלא ייפול בקסמיו של תומר שטיינהוף, שעוד צפוי לו עתיד גדול כשחקן (זאת כמובן בתנאי שירצה להמשיך להיות שחקן, ואני מקווה בשביל כולנו שכן). גם לשחקנים שי אביבי ופיני טבגר מגיע אגודל למעלה על משחק נהדר ומשכנע.
הסרט נוגע ללב ומשעשע ומצחיק כאחד. נוגעים ללב כאשר הילד הכל כך צעיר נאלץ להתמודד עם מעמסה כה כבדה של אם חולה בקיבוץ המבקש לדחות אותה, לצד קטעים משעשעים הגורמים לעיתים להתגלגל מצחוק, כמו הקטע שבו סבתו של הנער מחשבת ומחשבנת למי מחברי הקיבוץ היא כן תיתן ריבה טובה שהוכנה מהעץ שלה- ולמי לא, והקטע שבו המדריכה הצעירה וההחלטית של הילדים מנסה, עם המבטא הצרפתי שלה, להסביר להם על מין ומזהירה אותם בנחרצות ש"מין זה דבר שחייבים לעשות רק בגיל 18 ורק כאשר אוהבים", ורגע אחרי כן רצה לשירותים להקיא, מעניין מאיזו סיבה...
מסקנתי הנחרצת היא שאסור להחמיץ את הסרט המעולה והנוגע ללב הזה, אחד הסרטים הטובים ביותר שנעשו בישראל לאחרונה. סרט שכולו יופי ארץ ישראלי ישן וטוב, והבורגניים שבין הצופים יחושו צביטה בסצנה הנועלת את הסרט, שבה רואים את כוכב הסרט ואת חברתו מהתנועה רוכבים יחדיו על אופנים בשביל צר וארוך שעובר בתוך שדות ירוקים-ירוקים וברקע מתנגן השיר "שדות שבעמק" של הגבעתרון...
הוסף תגובה | | | | |
| 15. למה אדמה משוגעת ולא אדמה טובה?
| | | | מול הקול המשוגע הגיע הזמן להשמיע את הקול השפוי.
מול הקול הצורח את מרכולתו האמנותית ישנו הקול הדומם.
הקול של מי שאולי רגיש פחות מהאמן אך הרבה יותר מרגיש. שהזעקה נגד אטימות וצביעות החברה הקיבוצית היא לא אמיתית ולא אינטילגנטית.היא רק מעשה חנפנות לטעם הרגשני והוולגארי של הצופה.דמויות שטוחות,פולקלוריסטיות,כל הגברים רק מחפשים זיון
והנשים-יש מתנדבות,שהן אנושיות ,והקיבוצניקיות פרות רעות.זו לא נקודת מבט של ילד אלא של מבוגר המפחד לקחת אחריות אישית על בעיותיו.ברור בסרט מי המשוגע וזו לא האדמה.
הוסף תגובה | | | | |
| 14. מרגש למרות הפגמים הבולטים
| | | | ההתרכזות אך ורק ברוע ובקושי מבטלת כל אפשרות לאיזון , ואולי זה בדיוק רצון יוצריו, אלא שכצופה זה ערער את אמינות הדברים. מעבר לכך, חלקו השני של הסרט המתרכז במחלת האם תפס מקום גדול מידי ופרופורציות העלילה התעוותו לטעמי. יחד עם זאת, הסרט מומלץ ביותר ,מרגש, ונותר עם הצופה הרבה אחרי ירידת המסך. תודה.
הוסף תגובה | | | | |
| 13. בבקשה, קצת איזון
| | | | ראיתי. צפיתי. התרשמתי. התרגשתי.אפילו היו לי פרצי נוסטלגיה מחוייכים. אבל, בבקשה, קצת איזון. ראשית, כמי שגדלה בשנות השבעים בקיבוץ, הסרט הולם את שנות החמישים ו-אולי-השישים. והדיוק במקרה הזה חשוב.
ו-כן, היו סיפורים ודמויות הזויות, אך בדיוק כמו בכל מקום הן היו מיעוט.להציג את הקיבוץ והלינה המשותפת מנקודת מבט אחת בלבד זה קצת לא הוגן, אך מכבדת את בחירת הבמאי (הנערץ, יש לומר). אז לכל ה"עירניקים" שנפעמו מהסרט - תרגיעו,. לא היינו כלכך אומללים. היה מעולה בבית הילדים - לא לכולם, ברור, אך החוויות הנפלאות זכורות עד היום. והלא לכולם - גם לעירונים - חוויות ילדות מצמררות. ללא שום קשר למקום המגורים. מנקודת מבט אישית שלי הלינה המשותפת התאימה לתקופה ההיא בדיוק כמו עוד דברים שעכשיו נראים מופרכים. ומנקודת מבט של אדם בוגר ו(אפילו) אמא - היה שווה. הסרט הוא אכן מסמך אנושי מרתק, אך אל תסיקו ממנו מסקנות נמהרות.
הוסף תגובה | | | | |
| 12. אתמול ראיתי-סרט חזק ביותר!!!
| | | | בתור אחת שגדלה בקיבוץ וחוותה חוויות ריגשיות ומזעזעות אחרות, הרגשתי הזדהות כמעט טוטאלית עם התסריט והרגשתי שליבי יוצא אל דרור. הסרט אינו בא לסגור חשבון עם הקיבוץ, אלא לשים מראה רטרואקטיבית ענקית אל מול פרצופה האמיתי של החברה והחינוך הקיבוצי (נוטף ה"כאילו" סוציאליזם)דאז.
השחקנים היו אמינים בצורה יוצאת להפליא. רונית מדהימה.
דרור שאול- מגיע לך האוסקר!!!
הוסף תגובה | | | | |
קיבוצניקית , (01/10/2006) |
| 11. בהצלחה עם ה"אוסקר"
| | | | צפיתי בסרט אתמול. ניסיתי להיזכר בסרטים קודמים ש"עשו לי את זה" באופן דומה . נזכרתי ב"החיים יפים" , "סתיו,חורף,קיץ,אביב" ו"לחזור" של אלמדובר. לא נזכרתי בסרט ישראלי אחר. אולי אני לא צופה מספיק ...
אני מודה לדרור שאול על החווייה העשירה והרגישה שהעניק לי כצופה . על ההצצה לציפור הנפש שלו, של אמא , של כולנו. אחכה לסרט הבא. ההצלחה תבוא בכל מקרה, אם או בלי האוסקר..
הוסף תגובה | | | | |
| 10. סרט נפלא, מרגש, חזק.
| | | | משחק מיוחד של הילד תומר. תסריט ובימוי רגישים שחודרים לקרביים ולא מרפים שעות ארוכות.
הקהל באולם לא זז מהכסא דקות ארוכות לאחר סיום הרצת הכתוביות, התחושה היתה שלא רוצים להפרד מהסרט.
מאחלת לו הצלחה רבה באוסקר.
הוסף תגובה | | | | |
| 9. שבוע אחרי ואני עדיין לא רגוע
| | | | שנים לא עשה לי סרט מה שעשה לי "אדמה משוגעת"
חובה לכל אדם.
לא לפספס
הוסף תגובה | | | | |
יונתן כוכבי , (23/09/2006) |
| 8. אדמה משוגעת
| 7. צובע את הקולנוע הישראלי מחדש
| | | | הקולנוע הישראלי הינו רגיש וניצב על חוט דק מאוד. לאחר שנים של קולנוע רדוד ושיטחי, הופיעו בשנה 14 סרטים מעולים, היה זה לפני שלוש שנים. הקרנות היו גאות כל כך עד שלא הבחינו כי הפשטות חזרה, החפיפניקיות וחוסר הפירגון לצופה. והנה, מתוך העייפות של מעצבי דעת הקהל, הבליח דרור שאול עם אחת הדרמות הטובות שנעשו עד כה בקולנוע הישראלי, עדין ורגיש כפי שטרם נראה, צילום ללא רבב ועריכה נעימה, לצד פס קול היוצר הרמוניה נהדרת עם כל שאר הגורמים. נעשו לא מעט סרטים על קיבוץ עד היום, אך כולם היו קרים ומנוכרים ואילו כאן, החמימות של זכרונות הילדות משתלבים עם הצביעות וחוסר הפרטיות ואני מניח שלא במקרה התנגן בראשי השיר "לילה" בסצנה הראשונה. כל מי שלקח חלק בסרט זה יכול להתגאות, אין לי ספק שסרט זה צריך להילמד בפרק על הקולנוע הישראלי. כולי תקווה כי הבימאי ימשיך ויעשה סרטים רבים, אין ספק שמדובר בכוכב עולה, בימאי במלא מובן המילה. מילה טובה נוספת לשחקנים ולליהוק, אמרו זאת לפניי, משחק איכותי, אמין, רגיש ומרגש. תודה רבה.
הוסף תגובה | | | | |
| 6. השתתפתי בסרט
| | | | צפיתי בסרט בהקרנת בכורה והסרט ממש מרגש ומדהים,נפלא לראות אותו,הוא מרגש ואני גאה ששיחקתי בסרט זה.כל מי שחושב שהסרט הזה הוא לא טוב כמו שראיתי בתגובה פה אז או שהוא לא מבין עד כמה שהתאמצנו לשחק בו וכמה שהיה מפרך להפיק אותו(מובן מאליו).אז בבקשה אתם יכולים להגיד את דעתכם אבל לא להיות כל כך קיצוניים כי אין לכם מושג כמה שהתאמצו בו...
מקווה שקראתם והפנמתם
לירון
הוסף תגובה | | | | |
לירון ברגמן , (28/07/2006) |
| 5. טוב בהרבה מסרטיו הקודמים של שאול
| | | | הצפייה בסרט, למרות פגמיו הבולטים, היא חוויה רגשית משכנעת. יפה בעיניי לראות איך דרור שאול מתבגר כקולנוען.
ממליץ בחום.
הוסף תגובה | | | | |
| 4. ממש לא
| | | | סרט נורא, שלא החליט אם הוא קומדיה או דרמת התבגרות רגישה. כל הדמויות, למעט הילד ואמו, הן קריקטורות מרושעות, הבמאי מחסל חשבונות בצורה ילדותית ולא בוגרת עם נוף ילדותו, ועדיף שהיה הולך לטיפול מאשר להקיא את כל הרשע השטחי הזה. הסיפור לא אמין בצורה קיצונית, בטח שלא הסוף שלו, והבדיחות נראות כמו העתק חיוור של השטות הקודמת שלו, שלפחות לא התיימרה להיות מה שהיא לא.
הוסף תגובה | | | | |
| 3. אדמה משוגעת
| | | | סרט טוב בעייני, הוא סרט שברגע שעולות כתוביות הסיום בשביל הצופה הוא עדיין לא נגמר... זה מה שקרה לי אתמול לאחר שצפיתי בהקרנת הבכורה של הסרט הכל כך מרגש הזה- אדמה משוגעת. השחקנים לוהקו בצורה יוצאת דופן. תומר שטיינהוף היה פשוט מקסים, וכמובן רונית יודקביץ' שגרמה לי להבין שהיא שחקנית במלוא מובן המילה. האמנתי לה, כאבתי את הדמות שהיא שיחקה והתרגשתי בכל פעם שראיתי אותה על המסך. פשוט מדהימה! נהנתי כל כך....
הוסף תגובה | | | | |
| 2. סרט מרגש ביותר
| | | | גם אני הייתי אתמול בהקרנת הבכורה, אני חייבת לציין שזה אחד הסרטים החזקים והמרגשים ביותר שראיתי. סרט עם עלילה מעולה, צילום מדהים, וארט איכותי. השחקנים ריגשו אותי עד מאוד ובעיקר עלי לציין את רונית יודקביץ שמציגה יכולות מדהימות ומקצועיות שכמעט ולא נראו כמותן בארץ. הילד היה מתוק, יפה תואר ושיחק בצורה שלא היתה מביישת שחקנים מנוסים. נהנתי מאוד. כדאי !!!
הוסף תגובה | | | | |
| 1. סרט מדהים
| | | | צפיתי בסרט בהקרנת הבכורה והתפעמתי מאיכויותיו. סרט איטי, מיוחד, מזכיר סרטים צרפתיים. מלא רגש . דרור שאול הצליח להעביר כל כך חזק רגשות ואי אפשר היה לא לבכות .רונית יודקביץ' מפתיעה, פשוט שחקנית בחסד. ותומר שטיינהוף גונב את ההצגה. סרט כזה מזמן לא היה בארץ. מומלץ.
הוסף תגובה | | | | |
|
|
|
|