אמנים עניין פסטיבלים בידור ילדים קלאסי קולנוע מוזיקה מחול תיאטרון
רכישת כרטיסים אינדקס דרום ירושלים צפון חיפה מרכז תל-אביב
הופעות, פעילויות לילדים, לוח מופעים, סרטים וכרטיסים
קולנוע
לוח האירועים 2024 אפריל 
א ב ג ד ה ו ש
 
10111213
14151617181920
21222324252627
282930
קולנוע אמריקאי
 
POINT BLANK הפגיעה בול
 
 
בימוי: ג'ון בורמן
משתתפים: לי מרוין , אנג'י דיקנסון , קין ויין

הופעה ראשונה: ארה"ב 1967

משך הופעה: 92 דקות
 
תמונות היכן ומתי

שנתיים אחרי שנורה ונפצע ע"י שותפו במהלך שוד, חוזר ווקר (אין שם פרטי) כדי לנקום בחברו הטוב על שגזל את כספו ואת אישתו, ומגלה כי קונצרן מסתורי עומד מאחורי צרותיו. זוהי בקצרה העלילה שמניעה את ''הפגיעה בול'' הקלאסי. גם אם לא הוערך כך בזמנו נחשב היום ''הפגיעה בול'' לאחד הסרטים החשובים של הסיקסטיז. יחד עם ''בוני וקלייד'' (שנוצר גם הוא ב-67'') הוא הביא לארה"ב את בשורת הקולנוע האירופי המתחדש, והצליח לבטא תחושה אמיתית של בוז וקבס כלפי השלטון בזמן שבאסיה מתרחשת מלחמת ויאטנם, ובארה"ב מחריף הויכוח הציבורי, וזאת בתקופה שהקולנוע לא טיפל כלל במלחמה ובהשלכות החברתיות הדרמטיות שלה. יותר מכל, החשיבות של ''הפגיעה בול'' היא בסגנון הקולנועי שלו. על פלטפורמה של סרט מתח מהוקצע בנה בורמן סרט מתוחכם בסגנון רנה ואנטוניוני, כשהוא נעזר ביכולתיו של לי מרוין לייצר דמות אניגמטית, פגועה ואטומה כמעט לחלוטין. היום הוא מוזכר בנשימה אחת יחד עם "אויב הציבור", "התרדמה הגדולה", "בוב לה-פלאמבה" ואחרים, כאחד מסרטי הפשע הטובים ביותר אי-פעם.
אנגלית, תרגום לעברית


מחיר עיר שם האולם שעה יום תאריך

 
תגובת גולשים (0 תגובות)  
הוסף תגובה   לכל התגובות

הפוך לדף הבית   |   מי אנחנו  |  כתבו לנו   |  תנאי שימוש   | פרסום באתר   |   לרכישת כרטיסים   

ארכיון אינדקס   |  ארכיון אמנים   |  ארכיון אולמות   |  ארכיון אירועים   |  ארכיון כתבות

תיאטרון מחול | מוזיקה  | קולנוע  | קלאסי  | ילדים  | בידור  | פסטיבלים  | עניין  | אמנים

ביקורת תיאטרון  |  ביקורת מחולביקורת אופרהביקורת קולנועעולים השבוע | ראיונות קולנוע

ביקורת מוזיקה | ביקורת הופעות   |  ביקורת אלבומים |  אלבום והופעה  |  פותח קופסה  |   פותח קופה  

מה עושים עם הילדים בשבת  ההופעות השוות של השבועאירועים בחינם השבוע