|
|
|
|
|
|
|
|
|
א |
ב |
ג |
ד |
ה |
ו |
ש |
|
| | |
| | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | | | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | | | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | | | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | | | 28 | 29 | 30 | | | | | | | | | | | | | | |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
קולנוע תיעודי |
|
|
|
|
|
Le Promeneur Du Champ De Mars |
מיטראן האחרון |
|
|
|
|
|
|
יוצרים: פרנק לה ויטה , ז'יל טוראן, ז'ורז'-מארק בנאמו , רנאטו ברטה , ברנאר סאסיה בימוי: רובר גידיגיאן |
משתתפים: מישל בוקה , ג'אליל לספרה , פיליפ פרטון , אן קאנטינו , שרה גראפן |
הופעה ראשונה: צרפת 2005
משך הופעה: 115 דקות
|
|
|
|
עפ"י ספרו של בנאמו
בסרטו החדש משרטט רובר גידיגיאן דיוקן מעודן ומרתק של פרנסואה מיטראן, אחד הפוליטיקאים הגדולים האחרונים של אירופה. גידיגיאן במיטבו כאן כאשר הוא עוסק באחד הנושאים החביבים עליו: הפוליטיקה ומקומה בחייו של היחיד. גידיגיאן מספר שביקש להעלות דרך סיפורה של דמות היסטורית אלטרנטיבה לקפיטליזם גלובלי.
מצד אחד ניצב הנשיא הצרפתי, רב-אמן ואינטלקטואל שמתקרב אל סוף חייו; מצד שני אנטואן מורו, עיתונאי שמאלני צעיר שלהוט ללמוד הכל לפני שיהיה מאוחר מדי. אנטואן עצמו אומר שהוא לא יודע מדוע הנשיא החולה בחר דווקא בו, אבל מזה זמן מה הם נפגשים כדי לכתוב יחד ספר זכרונות. ב-15 החודשים האחרונים בחייו של מיטראן, אנטואן רודף אחריו עם שאלות קשות. המטרה שלו היא לא רק לחשוף את המוח הפוליטי, האינטלקט המבריק והיכולות המקיאבליות של מיטראן, אלא לשפוך אור גם על התקופה החשוכה של מלחמת העולם השניה. הוא רוצה לדעת אם מיטראן היה חבר ברזיסטאנס ושואל גם על חברותו עם רנה בוסקה, ראש המשטרה של ממשלת וישי והאדם שהיה אחראי לגרוש יהודי צרפת למחנות.
"התסריט", כותב דן פיינרו מ''סקרין'', "הוא הישג בדרך שבה הוא מצייר דיוקן מקיף ומלא בלי לגלוש לרכילות שלוותה את חייו הפרטיים של מיטראן או לעימותים הפוליטיים עם יריביו, למרות הפיתוי. אבל ההישג הגדול של הסרט הוא הנוכחות האדירה של מישל בוקה, שמגיש את אחת ההופעות הגדולות של השנה האחרונה".
צרפתית, תרגום לעברית ואנגלית
|
|
|
מחיר |
|
עיר |
|
שם
האולם |
|
שעה |
|
יום |
|
תאריך |
|
|
|
|
|