|
|
|
|
|
|
|
|
|
א |
ב |
ג |
ד |
ה |
ו |
ש |
|
| | |
| | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | | | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | | | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | | | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | | | 28 | 29 | 30 | | | | | | | | | | | | | | |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
דרמה |
|
|
|
|
|
The Light Ahead |
פישקע דער קרומער |
|
|
|
|
|
|
יוצרים: אדגר אולמר , חבר פאוור, שירלי אולמר , בורג'י קונטנר, אדווארד הילנד , ג'ק קמפ |
משתתפים: איזידור קאשייר , הלן בוורלי , דיוויד אופטשו , רוזטה ביאליס , טילי רבינוביץ , אנה גושקין , סליה בודקין , ג'ני קאשייר |
הופעה ראשונה: ארה"ב 1939
משך הופעה: 94 דקות
|
|
|
|
עפ"י סיפוריו של מנדלה מוכר ספרים
"פישקע דער קרומער" שמעובד מכתביו של הסופר היידי הנודע מנדלה מוכר ספרים, הוא גדול סרטי השטעטל של אדגר אולמר. אחרי "גרינע פעלדער" הפסטורלי והקליל, יוצא אולמר נגד העוני והאמונות התפלות שעומדים בדרכם של זוג אוהבים. הסרט, שנעשה ערב מלחה"ע השניה, הוא בו בזמן רומנטי, אקספרסיוניסטי ומודע עד כאב לסכנות שמקיפות את יהודי אירופה.
"הצד האפל של אולמר מופיע שוב ב"פישקע דער קרומער", הסרט הטוב ביותר מתוך הארבעה ואחת היצירות המרשימות ביותר של אולמר", כותב דייב קר מן ה''ניו יורק טיימס''. "הפעם השטעטל, למרות שהוא נפרש על רקע אותן תפאורות שבנה אולמר עבור "גרינע פעלדער", הוא מקום מורכב ומסובך הרבה יותר ופגיע מבחינה רגשית. הפרספקטיבה המעוותת, בהשראת האקספרסיוניזם הגרמני, היא הרקע לרומן כאוב בין פועל נכה ויתומה עיוורת. סרטי יידיש רבים, בהשראת תיאטרון השדרה השניה, בונים בהדרגה את הקצב לקראת סצנת השיא של החתונה, ואילו אולמר ממקם את סצנת הנישואין בבית קברות בחצות ויוצר סוף טוב יוצא דופן ואמביוולנטי, שמסמן את הסרטים המיוסרים שיביים אחרי המלחמה".
"ההופעה המרגשת של הלן בוורלי כיתומה העיוורת הודל היא נדבך מרכזי בסרט... בוורלי ואופטשו הם אולי הזוג היפה ביותר בהיסטוריה של הקולנוע היידי, והסצנות שלהם ספוגות בכימיה ארוטית ונוגעת ללב", כותב ג''יי. הוברמן בספרו הנודע על הקולנוע היידי.
יידיש, תרגום לאנגלית
|
|
|
מחיר |
|
עיר |
|
שם
האולם |
|
שעה |
|
יום |
|
תאריך |
|
|
|
|
|