|
|
|
|
|
|
|
|
|
א |
ב |
ג |
ד |
ה |
ו |
ש |
|
| | |
| | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | | | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | | | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | | | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | | | 28 | 29 | 30 | | | | | | | | | | | | | | |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
קולנוע ישראלי |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
יוצרים: דני לרנר , אסף ראב, אלון לרנר , רם שווקי , טל קלר , תומר רן |
משתתפים: ענת קלאוזנר , סנדרה שדה , אולי שטרנברג , פיני טבגר |
הופעה ראשונה: ישראל 2005
משך הופעה: 90 דקות
|
|
|
|
מייאו היא צעירה תל אביבית המבלה את לילותיה בשוטטות ברחובות ובמועדונים. היא חיה בדירות ריקות אליהן היא פורצת ואת זמנה החופשי מעבירה מול מסכי המחשב של ''קפה אינטרנט''. ערב אחד, לאחר שהאופנוע שלה נגנב והיא לא מוצאת דירה להעביר בה את הלילה, היא מחליטה לפגוש את אלכס, עמו היא משוחחת בקביעות בצ''אט. הדרך לפגישה העיוורת רצופה מכשולים, החמצות וטעויות בזיהוי. הם קובעים להיפגש במועדון, אך פיגוע מחריד קוטע את המפגש ביניהם. כשמייאו מוצאת את אלכס בבית החולים, שקוע בתרדמת כתוצאה מהפיגוע, היא מחליטה לעבור לגור בדירתו הריקה. אט אט דיירי הבית מתחילים לזהותה כ''אלכס'' ובעוד היא משאילה את זהותו, בגדיו ועבודתו, היא מוצאת עצמה שוקעת אל תוך מציאות הזויה ומסוכנת.
דני לרנר (במאי, תסריטאי, מפיק) הוא בוגר החוג לקולנוע באוניברסיטת תל אביב. במהלך לימודיו בחוג הוא כתב, ביים והפיק למעלה מ-20 סרטים קצרים, בהם "באנג באנג", "אל תקרא לי גליה" ו"עוד יום". "ימים קפואים" הוא סרטו הראשון באורך מלא.
עברית, תרגום לאנגלית
הופק בתמיכת קרן הקולנוע הישראלי.
ביקורות למרות ההומאז`ים הלא מעטים שניתן לאתר בסרט, "ימים קפואים" עובד היטב כמותחן פסיכולוגי מקורי, מסעיר ומרתק. לרנר בונה אווירה וסיטואציות ריאליסטיות וסוריאליסטיות בו-זמנית (בשחור-לבן קונטרסטי. פילם נואר או לא?!) בעזרת צלמו המצוין, רם שוויקי. ענת קלאוזנר היא תגלית אמיתית (מועמדת לפרס אופיר), המיטיבה לשוטט בתפר העדין שבין שפיות לשיגעון. סרט ראוי ואינטליגנטי. מומלץ מאוד.
נחום מוכיח, הבמה
|
|
|
מחיר |
|
עיר |
|
שם
האולם |
|
שעה |
|
יום |
|
תאריך |
|
|
|
תגובת גולשים (9 תגובות) | | | | הוסף תגובה לכל התגובות | | 9.
| 8. סרט מדהים
| | | | שממש אסור לפספס! ימים שלמים אחרי שצפיתי בו עוד המשכתי לחשוב עליו ולנסות לפענח אותו....
שי!
(אגב-מי שלא ראה עוד את הסרט נא לא להמשיך לקרוא-זה עומד להרוס...!)
הסרט בכוונה עשוי כך שישאיר מקום למחשבה ופיענוח.
הקטע בסרט הוא שמייאו,שלקחה את הזהות של אלכס, בעצם איבדה את הזהות של עצמה-וככה אלכס ומיאו התחלפו בזהויות(בסוף רואים את זה הכי טוב...כאשר רואים שבמקום שאלכס יהיה הפצוע בבית החולים...כשמורידים את התחבושות רואים את מיאו! הם בעצם התחלפו לגמרי!) זה מה שאני לפחות הבנתי...יש המון צדדים לסרט והמון דרכים לפרש אותו!
נורא אהבתי! אחד הסרטים הטובים ביותר שראיתי בחיי!
ענת קלאוזנר היא מדהימה!!!....מצליחה לגרום לצופה להתחבר לדמות לגמרי...
בטוחה שעוד נשמע עליה רבות בהמשך...ומקווה שהיא תככב בסרטים רבים בהמשך...אני יודעת בוודאות שאם כן-
כרטיס אחד היא בטוח מוכרת...!
הוסף תגובה | | | | |
| 7. מפיק שותף זבולון מושיאשוילי
| | | | באתר הבית של הסרט מופיע בתפקיד מפיק שותף זבולון מושיאשוילי.
השאלה שלי, למה בעמוד הזה לא פורסם נתון הזה?
בנושא הסרט - התרשמתי מאוד מהסרט
כל הכבוד למפיקים לשחקנים וכל המשתתפים
הוסף תגובה | | | | |
| 6. נהניתי מחצי השעה הראשונה
| | | | הסרט מתחיל טוב בעיני. הוא פורש בפנינו את עולמה של מייאו, עולם עירוני קר ומנוכר, בו היא חייבת להיות על המשמר ולא לחשוף חולשה או רגש. אך יש תקווה, כמיהה וסיכוי לחיבור אנושי אמיתי, לאמפתיה. חיפוש אהבה באינטרנט הוא המפלט מהעולם הלא-אנושי הזה ואולי פתח היציאה ממנו. התקוות מתנפצות באירוע טראגי, אך מייאו מוצאת נחמה וקירבה אל אדם אשר אינו יכול לתקשר איתה... עד כאן היה הסיפור מעניין, ומרכיבי הסרט השונים התחברו לכדי יצירה מגובשת. אך בערך באמצעו הסרט משתנה, הופך להיות מכאני מאד, מאבד את הרגישות שהייתה לו בהתחלה. הדמויות מתחילות להראות כפשטניות מדי, ולעתים לחלוטין לא אמינות או משכנעות. תהליך איבוד הזהות של הגיבורה מתואר בהגזמה, באמצעים אמנותיים בוטים מדי ומלודרמטיים, הטקסטים חד מימדיים וחוזרים על עצמם עד כדי שעמום. אולי היה לי קשה עם הסוף הפסימי, חסר התקווה, הרומנטיות שבי מקשה עלי לקבל מסר כזה של ניכור... כך שמי שאוהב דיסוננס ותמונת מציאות נוקשה מבחינה רגשית אולי יהנה.
הוסף תגובה | | | | |
| 5. שמישהו יסביר לי את התסריט
| | | | אני מתנצל. אבל מי שלא ראה את הסרט לא חייב לקרוא את המשך התגובות. צפינו היום אחהצ בסרט בסינימטק. הסרט עשוי נהדר, השחקנית סופר מוכשרת, הבמאי נפלא. אבל התסריט... פשוט לא הבנו את הסרט. או שהוא מתוחכם מידי, או שאני טיפש מידי, או שביזבזו את זמננו היקר. אני מבקש, ושואל, האם מישהו יכול להסביר לי את המסר ? בכנות, אני לא מבין. אמרתי לזוגתי שיש שכנראה "עוד לא נפל לנו האסימון".. שמישהו יפיל אותו, בבקשה. נשמח לקרוא תגובות אודות התסריט.
הוסף תגובה | | | | |
| 4. סרט מקסים ומיוחד
| | | | צילומים מדהימים. שחקנית נהדרת ועלילה שונה ומתעתעת. בסוף נשאר טעם של ואו ורגע - מה בדיוק היה. ויש על מה לחשוב.
בקיצור- נהניתי מאוד!
הוסף תגובה | | | | |
| 3. דני כל הכבוד
| | | | קראתי את מה שתומר כתב ואני ממש לא מבינה מה הוא רוצה, ראיתי אתמול את הסרט והוא פשוט הקסים אותי ועוד שתי חברות שהיו איתי, לא הפסקנו לדבר על הסרט כשעה לאחר מכן. הסרט מותח, מעניין ובעל מסר חזק!!!
הוסף תגובה | | | | |
| 2. רצים לאחור
| | | | ראשית - אני אוהב קולנוע ישראלי. אני אוהב יצירה ישראלית בכלל, בעיקר יוצרים צעירים. כל כך אוהב שאני מנסה בכל הזדמנות לשכנע עוברים ושבים לתת הזדמנות נוספת לקולנוע הישראלי שבעיניי, עולה עשרות מונים על הוליווד הבנאלית. למדתי קולנוע וגם לימדתי. זה לא סוד שיוצרים צעירים מנסים להראות עד כמה הם מיוחדים. לרוב, הנסיונות נפסקים בשלב סרטי הגמר, אך נראה שאחד מהם הצליח לפסוח על שלב זה ולקח את הדיאלוג שיש לו עם דמות תבניתו ולהעלות זאת על המסכים. חבל. כמו בהרבה ענפים, גם ליוצרים בארץ ישנה אחריות קולקטיבית על מה שיוצא תחת ידם. חברים, לא ברור לי מי המהלל והמשבח אך יש לי תחושת בטן, והרגשתי היום בהקרנת הבכורה בירושלים את בטנם של עשרים ושניים הצופים האחרים, שמישהו בהפקה הזו ויתר לעצמו, הן בשלב הבימוי, הן בשלב ההפקה ובעיקר בשלב התסריט שהדיאלוגים שבו שווים את סכומם, לא יותר ולא פחות. מילה טובה - תאורה. יפה. חונכתי לשבת עד תום הכתוביות ולתת כבוד לעוסקים במלאכה. התנצלותי הכנה לכל מי שטרח - הרצון להיעלם לפני שארגיש מזוהה עם היצירה המקומית גברה. דני, ברכות לסרט הביכורים, בהחלט גזרת כתבות וביקורות מעוררות קנאה, אך הסרט יצא רק היום לאקרנים (או אולי רק לצופי הסינמטק) בכל אופן, הפיהוק היה ארוך וחברות הסלולר הרויחו מעט יותר מקהל הצופים בהודעות הכתובות. מקווה שסרט זה לא יהיה סימן לבאים אחריו ואל תתבייש לשבת שנה וגם שלוש על כתיבת תסריט עם סיפור שהצופה יכול להתחבר, גם אם הוא מסתכם במילים "הולכת", "רצה", "מתקלחת", "בתרדמת". אחרי הכל, הזמן של הצופים שווה יותר.
לילה טוב
הוסף תגובה | | | | |
| 1. זוכה פרס הסרט העלילתי בפסטיבל חיפה!
| | | | צילום מדהים עריכה מרתקת ופסקול מקורי בשילוב תסריט בימוי ומשחק שלא משאירים מקום לספק- מגיע להם ! וכל הכבוד!
הוסף תגובה | | | | |
|
|
|
|