|
|
|
|
|
|
|
|
|
א |
ב |
ג |
ד |
ה |
ו |
ש |
|
| | |
| | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | | | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | | | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | | | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | | | 28 | 29 | 30 | | | | | | | | | | | | | | |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
דרמה |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
משתתפים: פיליפ סימור הופמן , קתרין קינר , קליפטון קולינס |
הופעה ראשונה: ארה"ב 2005
משך הופעה: 98 דקות
|
|
|
|
ב-1959 קרא טרומן קפוטה ידיעה בעיתון על רצח אכזרי ובלתי מפוענח של משפחת איכרים בקנזס. קפוטה, בן הדרום שעבר בנעוריו לניו יורק, סופר מוכשר,איש חברה ידוע והומו מוצהר בעידן הגברי ביותר שידעה אמריקה, מצליח לשכנע את עורך ה"ניו יורקר" לשלוח אותו לסקר את האירוע.
הוא לוקח איתו את חברתו הטובה עוד מימיו באלבמה, הארפר לי, שתכתוב מאוחר יותר את "מות הזמיר", ועימה הוא מסיר בהדרגה את חומות ההגנה הדרומיות של תושבי העיירה, שוטריה ואף את אלו של צמד הרוצחים. התוצאה שתתפרסם ב- 1966 תחת השם "בדם קר" נחשבת לאחת מיצירות המופת של הכתיבה התיעודית, מעשה אלכימאי ההופך טרגדיה לאמנות גדולה. אי אפשר אם כך שלא להתפעל מפיליפ סימור הופמן, המצליח להעניק לאמביוולנטיות של הדמות הראשית את הנפח הנדרש, בתפקיד שהביא לו את פסלון ה"אוסקר".
אנגלית, תרגום לעברית
ביקורות הסרט שמתחבר ישירות לסגנון הספרותי שאותו יצר קפוטה - מאופק ומוקפד, ריאליסטי ומתעד מציאות שחזקה מכל פיקציה. פיליפ סימור הופמן מגיש כאן קונצרט משחק מופלא. למרות שדמותו של קפוטה הזמינה ניואנסים תיאטרליים וליצניים מוחצנים, הופמן עושה את זה בקטנה, יודע לעצור בזמן כדי לא להפוך לקריקטורה של הסופר. דווקא האיפוק והרגישות בדיאלוג הטעון כל כך של קפוטה עם פרי, וההלם שהוא חווה כאשר בני טיפוחיו עולים לגרדום, אלה רגעים קולנועיים שלא יישכחו.
נחום מוכיח, הבמה
|
|
|
מחיר |
|
עיר |
|
שם
האולם |
|
שעה |
|
יום |
|
תאריך |
|
|
|
|
|