|
|
|
|
|
|
|
|
|
א |
ב |
ג |
ד |
ה |
ו |
ש |
|
| | |
| | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | | | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | | | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | | | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | | | 28 | 29 | 30 | | | | | | | | | | | | | | |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
תיעודי |
|
|
|
|
|
The Darien Dilemma |
דילמת הדריין |
|
|
|
|
|
|
יוצרים: ארז לאופר , נחום לאופר , ירון שרף , מירי לאופר , רונן סבו מוזיקה: יהודה פוליקר |
הופעה ראשונה: ישראל 2006
|
|
|
|
אב ובנו הדוקומנטריסט, מספרים את הסיפור שלא סופר על אלף יהודים מוינה, התקועים על הדנובה הקפואה בחורף 1941, כשהם ממתינים להחלטה של חיים או מוות שאמורה להתקבל ע"י סוכני המוסד לעליה ב''.
הכוונה המקורית של האב, נחום לאופר, היתה לספר את סיפור בריחתו עם אמו מאירופה. אלא שאז, תוך כדי חיטוט ארכיוני הוא נתקל בסיפורה של אישה אחרת, רות קליגר, "הגברת הראשונה של המוסד". התחקיר שלו בעקבות סיפורה של רות לוקח אותנו למסע אל פרשה כואבת ומסובכת בתולדות הישוב היהודי.
הסרט הוא סיפור בתוך סיפור האורג בתוכו את המסע של האב לספר את סיפורה של רות, עם הדילמה המוסרית שעומדת בפניה, משוחק על ידי שחקנים בתסריט שהוא כתב. הסרט נע בין דוקומנטרי ועלילתי, בין הניצולים בני השמונים והשחקנים, בין העובדות ליצוגן על המסך, בניסיון של האב להבין גיבורה אחת –על רקע פרשה כאובה.
90 דקות, וידאו, עברית, תרגום לאנגלית
קרן הממשלה האוסטרית לקורבנות הנאצים, הקרן החדשה לקולנוע וטלוויזיה, הרשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו, קרן לתמיכה בכתיבת תסריטים של הרשות השניה.
ביקורות הלאופרים מציגים את הדילמה מכל צדדיה, לא מהססים לנקוט עמדה, ולזכותם ייאמר שהם מביאים את עדויות הניצולים וסיפוריהם של אלה שמתו -באופן מאופק, מבלי לגלוש לרגשנות יתר.
נחום מוכיח, הבמה
|
|
|
מחיר |
|
עיר |
|
שם
האולם |
|
שעה |
|
יום |
|
תאריך |
|
|
|
תגובת גולשים (2 תגובות) | | | | הוסף תגובה לכל התגובות | | 2. מעולה. לרוץ לראות (אם יש).
| | | | סרט מומלץ בכל פה ובל לב. חכם, סוחף ומעורר מחשבה. מה צריך עוד?
הוסף תגובה | | | | |
| 1. מעולה
| | | | מעניין וקולח, שילוב מעניין של דרמה ותיעוד, וכן סיפור יצירת הסרט. מוסיקה יפהפיה של פוליקר, אך מזכירה מאד את "אפר ואבק". מומלץ, גם למי שלא כמוני, בן של אחת שהיתה בסיפור הזה.
הוסף תגובה | | | | |
מאיר צוקרמן , (10/04/2006) |
|
|
|
|