|
|
|
|
|
|
|
|
|
א |
ב |
ג |
ד |
ה |
ו |
ש |
|
| | |
| | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | | | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | | | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | | | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | | | 28 | 29 | 30 | | | | | | | | | | | | | | |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
קולנוע תיעודי |
|
|
|
|
|
LES PORTES DE LA NUIT |
שערי הלילה |
|
|
|
|
|
|
משתתפים: איב מונטאן , נטאלי נאטייה , פייר בראסר |
הופעה ראשונה: צרפת 1946
משך הופעה: 106 דקות
|
|
|
|
"שערי הלילה" מסמל את סיום שיתוף הפעולה הפורה בין מרסל קארנה לז''אק פרוור ומבוסס על בלט שכתב האחרון (בשיתוף עם ז''וזף קוסמה). כבר מהפתיחה מדגיש קארנה את הסביבה הריאליסטית שבה מתרחשת העלילה. קריין מכריז: "פריס בחורף הקשה שבא אחרי השחרור". מוסיקאי המציג עצמו כ"גורל" מפגיש צעיר יפה תואר עם "האשה היפה בעולם" (תפקיד שנועד במקור עבור מרלן דיטריך). בשעות הלילה עד הנץ השחר מתפתחת הדרמה בין הנ"ל, אליהם מצטרפים גם בעלה של האשה ואחיה ששיתף פעולה עם הפאשיסטים. הסרט משרטט דיוקן נאמן של פריס בחודשים שבאו אחרי מלה"ע: שוק שחור, שובם של הגולים מלונדון, הענשת משתפי פעולה, מתעשרים חדשים שעשו את הונם בזכות שיתוף הפעולה עם הנאצים, ועוד. במקביל שזורים כאן סימני ההיכר הפואטיים והסימבוליים של הסרטים שביים קארנה עוד לפני המלחמה.
צרפתית, תרגום לאנגלית
|
|
|
מחיר |
|
עיר |
|
שם
האולם |
|
שעה |
|
יום |
|
תאריך |
|
|
|
|
|