|
|
|
|
|
|
|
|
|
א |
ב |
ג |
ד |
ה |
ו |
ש |
|
| | |
| | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | | | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | | | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | | | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | | | 28 | 29 | 30 | | | | | | | | | | | | | | |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
דרמה |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
בימוי: ג'רג'י סובאני מוזיקה: דניס בבר |
משתתפים: לוזה סובאני , ארתור גורישטי , אגים קירג'אקי , בירס האסקו |
הופעה ראשונה: אלבניה/צרפת 2001
משך הופעה: 90 דקות
|
|
|
|
אנדרה, מורה לביולוגיה צעיר ונאה, מגיע לכפר נידח בהרים כדי לתפוס את מקומו כמורה החדש בבית הספר היסודי של הכפר. אנדרה מתפלא לגלות שהנושא היחיד הנדון בישיבת המורים, שמתנהלת כמו כל בית הספר תחת עינו הפקוחה של המנהל הקשוח, הוא חלוקת סיסמה פוליטית לכל כיתה. כשהבחירה היא בין "התהילה שייכת לרוח המהפכנית" ו"האימפריאליזם האמריקאי הוא נמר של נייר" לא לוקח לאנדרה הרבה זמן לגלות שסיסמה קצרה היא סיסמה טובה, משום שהמורים והתלמידים הצעירים צריכים לשרטט את הסיסמאות באבנים בגבעות הסמוכות, משימה מפרכת ושוברת גב.
ה"חובה הפוליטית" הזו מנווטת את חיי הכפר לתוצאות אירוניות ובלתי צפויות ומעוררת שמועות ויריבויות, כשהכפר כולו מתארגן לביקור חשוב של אישיות בכירה מהמפלגה, ואנדרה מתאהב בדיאנה, המורה היפה לצרפתית.
סרטים אלבניים יוצאים מגבולות המדינה לעיתים נדירות. ב1997- הוקרן לראשונה בארץ, בפסטיבל הסרטים חיפה, הסרט "הקולונל בונקר", והשנה מתאפשרת הצצה נוספת למדינה זו עם "סיסמאות", שנחשף בפסטיבל קאן 2001. לעשות סרט באלבניה, אפילו בעזרת מפיקים צרפתיים, אינו משימה פשוטה, ובפני ג''רג''י סובאני עמדו בעיות מיוחדות. "הדמוקרטיה קיימת באלבניה רק מאז 1991", הוא מספר. "היא כה עדינה והעבר כה קרוב עד שכאשר אנשים ראו את הילדים שלהם לובשים צעיפים אדומים ובונים סיסמאות, הם נקרעו בין ספקות לנוסטלגיה. אלה היו החיים שלהם. אדם לא יכול להתכחש לעצמו. חלק מהמבוגרים שאלו אם אני קומוניסט או דמוקרט. אני רק אמרתי שאני עושה סרט". סובאני, בן 38 יליד טיראנה, כבר הספיק מעבר לעבודתו כבמאי ועוזר במאי לכתוב תסריטים לסרטים מצויירים, ספר לילדים ורומן. "סיסמאות" זיכה אותו בפרס הקולנוען הצעיר לסרט זר בפסטיבל קאן השנה.
פילמוגרפיה נבחרת:
"אהבה אחרונה" (95).
אלבנית, תרגום לאנגלית
|
|
|
מחיר |
|
עיר |
|
שם
האולם |
|
שעה |
|
יום |
|
תאריך |
|
|
|
|
|