|
|
|
|
|
|
|
|
|
א |
ב |
ג |
ד |
ה |
ו |
ש |
|
| | |
| | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | | | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | | | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | | | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | | | 28 | 29 | 30 | | | | | | | | | | | | | | |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
דרמה |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
בימוי: פייר גרימבלה מוזיקה: גבריאל יארד |
משתתפים: בנואה מגימל , מריון קוטילר , ז'אן מורו , סגמור סטבנין |
הופעה ראשונה: צרפת 2001
משך הופעה: 109 דקות
|
|
|
|
סאם לא מבין מה מעיק על ההורים שלו, בנג''מין וסימון, מה הסוד שהם שומרים מפניו. סאם הוא קולנוען פריזאי צעיר ורוצה לעשות סרט תעודי על סילבין מארסו. מארסו היה שחקן צעיר, פוחז ורודף נשים, שנעלם באופן מסתורי בזמן הכיבוש הגרמני של צרפת לפני 50 שנה. סאם מצליח לאתר את ליסה מורן, ששמה נקשר בזה של מארסו, ומגלה שהיה לה רומן עם השחקן לפני שנעלם. הוא מופיע אצלה עם מצלמה וכוונות טובות. ליסה מהססת בתחילה, עד שהיא לומדת לבטוח בסאם ואז מספרת לו על ההרפתקה המדהימה וסיפור האהבה הגדול שמלאו את נעוריה. ככל שנפרש הסיפור מגלה סאם יותר ויותר קווי דמיון בינו ובין סילבין של ליסה.
פייר גרימבלה, היום בן 72, הוא מפיק טלוויזיוני מצליח. את סרטו הראשון מזה 25 שנה הוא מקדיש לבנג''מין וסימון אחרים, הוריו. בלב הדרמה המרתקת הזו עומדת ז''אן מורו, בהופעה קורנת ומהפנטת כליסה המסתורית. "ז''אן מורו היתה הנשמה הלא-צפויה והמרגשת של כל היצירה," מעיד גרימבלה. מורו מצידה מספרת שקבלה את התפקיד משום שנגעה ללבה השאיפה העזה של גרימבלה להשלים עם השורשים היהודיים שלו, וגם משום שזכרונות ילדותה בתקופת הכיבוש מעולם לא הרפו ממנה. "איש לא דיבר על זה, אבל היו בנות שבאו לבית הספר עם טלאי צהוב ואחר כך נעלמו. אני וחברותי, מתוך יהירות של נעורים, הכנו טלאים צהובים קטנים ולבשנו אותם. המורים ומנהל בית הספר השתגעו. אבא שלי כעס נורא. הם כולם פחדו פחד מוות. אבי עבד במסעדה ועל הדלת היה שלט: ''אין כניסה לשחורים ויהודים''. לא צריך לספר לי על אנטישמיות."
פילמוגרפיה נבחרת:
"זה כל כך חשוב לי" (60), "אימפרית הלילה" (63).
צרפתית, תרגום לאנגלית
|
|
|
מחיר |
|
עיר |
|
שם
האולם |
|
שעה |
|
יום |
|
תאריך |
|
|
|
|
|