|
|
|
|
|
|
|
|
|
א |
ב |
ג |
ד |
ה |
ו |
ש |
|
| | |
| | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | | | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | | | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | | | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | | | 28 | 29 | 30 | | | | | | | | | | | | | | |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
דרמה |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
משתתפים: סילבי טסטוד , ז'ולי-מארי , פרמנטייה , איזבל רנו , פרנסואה לבנטל |
הופעה ראשונה: צרפת 2000
משך הופעה: 94 דקות
|
|
|
|
הסיפור המחריד והאמיתי של שתי נערות שרצחו את המעבידה שלהן ואת בתה, נודע בכינוי "פשע המאה" בצרפת של שנות ה- 30. כריסטין ולאה פאפן גדלו בבית קר ואומלל, ובילו את רוב ילדותן אצל קרובים או בבית הספר של המנזר. כאשר כריסטין היתה ב 15 שלחה אותה אמה לעבוד כמשרתת, וחמש שנים אחר כך הצטרפה אליה לאה באותו משק בית. אחרי שנדחו על ידי משפחתן וגם החברה הפרובינציאלית חסרת-הרחמים הפנתה להן את הגב, לא נותר לשתי הנערות אלא לפנות אחת לשניה, והן עשו זאת באינטנסיביות מפחידה. השתיים היו כה שקועות בעצמן, כה מלאות בכעס עצור, עד שכל איום על העולם הפרטי שלהן גרם להן להגיב באלימות חסרת גבולות. ז''אן-פייר דניס, יליד 1946, למד משפטים דווקא ועבד עבור שלטונות המכס לפני שפנה לעשייה קולנועית. הסיפור על האחיות פאפן הרצחניות כבר היווה השראה לאינטלקטואלים כמו סימון דה בבואר וז''אן פול סארטר, לפסיכואנליטיקן ז''אק לאקן, לקולנוענים כמו קלוד שברול עם "הטקס" ופיטר ג''קסון עם "יצורים שמימיים", ונודע בעיקר כבסיס למחזה המפורסם של ז''אן ז''נה, "העלמות". ז''אן-פייר דניס מבסס את סרטו החדש על מידע נוסף שהתפרסם לאחרונה, ומשרטט פורטרט מרתק ופרובוקטיבי של שתי הנשים. את "עלמות רצחניות" שלו מאפיינים צלילות ודממה, והרצח הוא רק סערה חולפת בעולם שליו וחסר כל שמחה. דניס מדגיש את ההיבט הזה בהעדר מוחלט של מוסיקה, והדממה מהדהדת בחיים הריקים והאבודים של שתי הנשמות הטרגיות. סילבי טסטוד נותנת הופעה יוצאת דופן ככריסטין, אשה שהחזות השלווה שלה מסתירה סערת רגשות וכעס אין סופי. ההופעה המצמררת והאינטנסיבית זכתה את טסטוד בפרס הסזאר (האוסקר הצרפתי) היוקרתי לשחקנית צעירה ומבטיחה. פילמוגרפיה נבחרת: "מחבוא" (83), "שדה של כבוד" (87).
צרפתית, תרגום לאנגלית
|
|
|
מחיר |
|
עיר |
|
שם
האולם |
|
שעה |
|
יום |
|
תאריך |
|
|
|
|
|