|
|
|
|
|
|
|
|
|
א |
ב |
ג |
ד |
ה |
ו |
ש |
|
| | |
| | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | | | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | | | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | | | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | | | 28 | 29 | 30 | | | | | | | | | | | | | | |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
דרמה |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
משתתפים: ז'אן מורו , מישל פיקולי |
הופעה ראשונה: צרפת/איטליה 1964
משך הופעה: 95 דקות
|
|
|
|
חדרנית קטנה המגיעה לנורמנדי מגלה תוך זמן קצר את המוזרויות של מעבידיה החדשים. אבי המשפחה הוא פטישיסט לא מזיק שעיקר עניינו בעולם מתמקד בחפצי הנעל. בתו הקרירה עורכת ניסויים "מדעיים" בניקיון אי שם במעמקי חדרה,ואילו בעלה הבטלן מתעסק בציד, רב עם השכן, ומנסה לגרור את העובדת החדשה למיטתו.
הרומן מאת אוקטב מיראבו שפורסם חודשים ספורים אחרי משפט דרייפוס, זכה כבר לעיבוד קולנועי מוצלח מידיו של ז''אן רנואר. בוניואל, עם העוינות הבסיסית לבורגנות וההומור הדק והציני - בשיתוף התסריטאי המהולל ז''אן-קלוד קארייר - בוחר להעביר את העלילה לשלהי שנות ה-20; אל התקופה שבה גם את צרפת סחף גל פאשיסטי. חשובה אם כך מודעותן העצמית של הדמויות לתקופה ולחברה שבתוכה הן הוות. שוב, כמו במרבית סרטיו מהתקופה הזו, מתחת למסווה המהוגנות הדק מסתתרות
להן סטיות מְגוּנוֹת ונחשפת הנפש האנושית בשיא סֵאובהּ. כמו במקור הספרותי, גם כאן מוצג בלי כחל ושרק וללא חמלה המכאניזם המפעיל את הבורגנות הפרובינציאלית. חברה שבה יש אדונים ויש משרתים אין לה תקנה ותמיד תהיה היא מושחתת מן המסד ועד הטפחות.
צרפתית, תרגום לאנגלית ועברית
|
|
|
מחיר |
|
עיר |
|
שם
האולם |
|
שעה |
|
יום |
|
תאריך |
|
|
|
|
|