|
|
|
|
|
|
|
|
|
א |
ב |
ג |
ד |
ה |
ו |
ש |
|
| | |
| | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | | | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | | | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | | | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | | | 28 | 29 | 30 | | | | | | | | | | | | | | |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
דרמה |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
שחקניות: ולנטינס מאסאלסקיס , פטימה אנפלאול , אקסל ניומן |
הופעה ראשונה: ליטא/ צרפת/ פורטוגל 2000
משך הופעה: 96 דקות
|
|
|
|
למי שאוהב את הקולנוע האמנותי חמור הסבר של יוצרים כמו בלה טאר, תאו אנגלופולוס , אלכסנדר סוקורוב ואנדריי טרקובסקי, מזומנת חוויה אינטלקטואלית-קולנועית מפעימה בסרטיו של המאסטרו הליטאי שארונס בארטס. "קולנוע של המתנה" מכנים המבקרים את היצירות שהפציעו מהגוש המזרחי אחרי נפילת הקומוניזם ובארטס הוא מיוצריו המובהקים של הגל הזה. סרטים המתארים את ייאושם של בני אדם שאינם מצליחים להשתחרר מעברם, ומאידך אינם מוצאים תקווה בעתיד. מכיוון שכך, בסרטיו אין (או כמעט אין) דיאלוגים והעלילה המופשטת לעתים עוברת דרך אימאג`ים בעלי אסתטיקה מוקפדת. קולנוע טהור, לא ממוסחר, הדורש מאמץ מצופיו. אך חשוב לציין - מאמץ מתגמל. "חופש" מתרחש על החוף האטלנטי של מרוקו, שני סוחרי סמים ונערה נמצאים במנוסה לאחר שעסקה שלהם נכשלת. דיזי, רוטאמון ופאביה צועדים בלילות ומסתתרים במהלך הימים. נודדים מנווה מדבר אחד למשנהו, הם מאבדים את דרכם ומגיעים אל מכרה ישן בו חיות שתי משפחות בעוני קיצוני. אנשים אלה מקבלים אותם לקהילתם. עד שיום אחד דיזי הורג את אחד הגברים. ושוב נאלצים השניים לברוח אל המדבר, אבודים יותר מאי פעם. המסע שלהם חושף את היחסים המורכבים בין הדמויות ואת הכמיהה האנושית לחופש. אין צורך במילים במצב הזה ואכן, כמו בכל סרטיו של בארטס, הסיפור עובר עם מינימום פטפטת.
צרפתית וברברית, תרגום לאנגלית
|
|
|
מחיר |
|
עיר |
|
שם
האולם |
|
שעה |
|
יום |
|
תאריך |
|
|
|
|
|