|
|
|
סרטי ג`אז |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
הופעה ראשונה: ארה"ב 2001
משך הופעה: 177 דקות
|
|
|
|
10. אין לעמוד בפניו
מיילס דיוויס, שהירבה לעבוד עם המעבד גיל אוואנס, ג''ון לואיס וה"מודרן ג''אז קוארטט", תלוניוס מונק ומזרויותיו, בילי הולידיי, המשך התפתחות הביבופ, אלה פיצג''רלד שאימצה את הביבופ בקלות ובהתלהבות, וה"קול ג''אז" שהתפתח בחוף המערבי של ארה"ב ובחזיתו דייב ברובק ורביעייתו, הידרדרותו של צ''רלי פארקר עד מותו בטרם עת, בכל אלה עוסק הפרק.
11. ההרפתקה
בסוף שנות החמישים ותחילת השישים החלו גבולות והגדרות הג''אז המוכרים להיטשטש כשמוסיקאים צעירים והרפתקנים העזו לפרוץ גדרות הרמוניים ומוסכמות קצביות. סוני רולינס, ג''ון קולטריין ואחריהם אורנט קולמן עם רביעייתו שיקפו את הפחדים והתעוזות שפרחו בניגוד ועל רקע עידן הבינוניות המושלמת בפרברי ארה"ב.
12. יצירת מופת עד חצות
בשנות השישים המוקדמות הגיעו הביטלס לארה"ב והרוק''נ''רול השתלט על המוסיקה הפופולרית ומשך את הנוער והיקשה עוד יתר על נגני הג''אז למצוא עבודה וקהל כבשנים עברו. זרמים שונים, ישנים וחדשים התחרו על הקהל הקיים והיה גל של מוסיקאים שחיפשו את מקומם בחו"ל. כמה צעירים כגון מקס רואץ'' ואוסקר בראון, אבי לינקולן ואחרים שיקפו את הרוחות הסוערות והאלימות שבאמריקה של אותה תקופה. צ''רלי מינגוס, ארצ''י שפ ואחרים הושפעו מרצינותו ועמקותו הרוחנית של ג''ון קולטריין, מיילס דיוויס חבר לרון קרטר, טוני וויליאמס, וויין שורטר והרבי הנקוק התקרבו לאוונגארד. בהמשך פתח בגל הפיוז''ן – צירופי הג''אז עם מוסיקה ממקורות אחרים ובעיקר בשיתוף כלי נגינה חשמליים ולא רק אקוסטיים. פרק אחרון בסדרה מגיע בסקירתו עד שנות השמונים ותחילת שנות התשעים ונוגע בקצרה גם במוסיקאים חדשים.
אנגלית ללא תרגום
|
|
|
מחיר |
|
עיר |
|
שם
האולם |
|
שעה |
|
יום |
|
תאריך |
|
|
|
|
|