|
|
|
|
|
|
|
|
|
א |
ב |
ג |
ד |
ה |
ו |
ש |
|
| | |
| | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | | | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | | | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | | | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | | | 28 | 29 | 30 | | | | | | | | | | | | | | |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
דרמה |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
יוצרים: חוזה מריה מוראלס, אנטוניו צ`אווריאס , קלאודיה יוסה , ראול פרז אורטה בימוי: קלאודיה יוסה |
משתתפים: ייליאנה צ`ונג , קרלוס דה לה טורה , מגאלי סולייר , מלווין קיחאדה , קאיו אובאלדו הואמן |
הופעה ראשונה: פרו/ספרד 2005
משך הופעה: 103 דקות
|
|
|
|
מָאדֵיינוּסָה היא ילדה בת 14 מכפר אינדיאני קטן ונידח אי שם בהרי הקוֹרְדִייֵרַה בְּלָנְקָה שבפרו. אמהּ ברחה כבר מזמן ללימה הבירה ואביה, ראש הכפר, מתכוון לנצל לטובתו את המסורת המקומית. זו אומרת כי ביום שישי הטוב בשעה שלוש אחה"צ ועד היום הראשון של הפסחא, בדיוק בזמן שבו עלה ישו על הצלב, אין אלוהים ולפיכך גם אין חטאים. בן האנוש יכול לעשות ככל העולה על רוחו ובעילת בתו לא תחשב לו כעוון. בדיוק ביום הזה מגיע הכפרהּ גיאולוג מהעיר הגדולה. המקומיים כולאים אותו מיד למען לא יפר את המסורת שלהם ויתערב בענייניהם. מאדיינוסה שבגלל אמהּ בוחנת בסקרנות כל מי שבא מהעיר הגדולה, מגיעה למקום שביו של האורח הבלתי קרוא ומשנה את גורלה...
גם מי שמעולם לא נמשך למכמניה של אמריקה הלטינית ולא יצא לטראקים בהרי האנדים, עתיד ליפול בשבי `מאדיינוסה` (אם תתעלמו מהאופן שבו מבטאים בספרדית את בליל האותיות לעיל ותפרקוהו לשלוש מילים באנגלית, תבינו מה מקור הכותר ושמה של הגיבורה שהוא, מסתבר, שם נפוץ אצל האינדיאנים).
סרטהּ הראשון של קלאודיה יוסה מגלה קולנוענית מיומנת השוחה כמו דג במים בינות לתפניות העלילתיות ולחומרים הטעונים שבהם היא מטפלת. היא בוחרת שלא לתפקד כשופטת ולפיכך בני האינקה אינם טובים או רעים, לא פראים ולא תמים, אלא בעיקר אנושיים. דרך זווית הראייה הזו, לא בלי תבליני פנטסיה, מתוארים טקסיהם הדתיים העשירים המערבים נצרות עם אמונות פגאניות עתיקות שטבועות עמוק במסורותיהם.
פסטיבלים: סנדאנס, רוטרדם (פרס ביקורת הקולנוע הבינלאומית
ספרדית וקצ''ואה, כתוביות באנגלית.
|
|
|
מחיר |
|
עיר |
|
שם
האולם |
|
שעה |
|
יום |
|
תאריך |
|
|
|
|
|