|
|
|
רומנטי |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
הופעה ראשונה: צרפת 2001
משך הופעה: 84 דקות
|
|
|
|
תומס, גימנזיסט צרפתי בחופשה, פוגש את אליס, אשה אנגלית צעירה, על מעבורת שחוצה את תעלת לה-מאנש. האשה פותחת בשיחה, כשהם יושבים זה ליד זו בבית הקפה של המעבורת, השיחה מתפתחת, ובהדרגה גולשת למשחק של חיזורים ופיתויים שבהם נאמרים דברים רבים, אשר מטרתם להסתיר דברים רבים עוד יותר, שאינם נאמרים בקול רם. תומס, צעיר יותר ונבוך, מניח לאליס להוביל את המישחק, ומבין מדבריה שהיא בודדה, שבעלה אינו מקדיש לה את תשומת הלב הראויה.
הוא מוכן למלא את החלל בחייה, מציע את חברתו, מחזר במרץ, היא נסוגה, אחר כך נעתרת - ומובילה אותו לתא שלה במעבורת. כשהם מגיעים לסוף המסע, למחרת בבוקר, היא מבטיחה להמתין לו עד שיביא את מזוודתו, אבל כשהוא מגיע, היא איננה. היפוך משחק החיזורים וחוקי ההרפתקה ללילה אחד מובל על-ידי הבמאית הצרפתית קתרין ברייאה בשנינות רבה, כשהיא נשענת בעיקר על הופעתה המפוכחת והמצודדת של שרה פראט בתפקיד הראשי.
קתרין ברייאה – במאית צרפתית שזוכה לאחרונה לתשומת לב רבה, למרות שהחלה לעשות סרטים כבר לפני 25 שנים. החלה דרכה כסופרת ותסריטאית והשתתפה בין היתר בכתיבת סרטים כמו "העור" של ליליאנה קאווני, "הספינה יוצאת לדרך" של פדריקו פליני ו"משטרה" של מוריס פיאלאה. סרטיה מציגים תמיד את נוקדת המבט הנשית, ויש בהם לעיתים קרובות מידה של גילוי חושפני בענייני מין. סרטה הארוך הראשון היה "נערה של ממש" (1976). בין סרטיה האחרונים "אהבה מושלמת" (1996) ו"רומאנס" (1998).
|
|
|
מחיר |
|
עיר |
|
שם
האולם |
|
שעה |
|
יום |
|
תאריך |
|
|
|
|
|