|
|
|
תיעודי |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
המדבריות הלוהטים של אריזונה הם חומת המגן שאימצו רשויות ארה"ב במלחמתם במסיגי הגבול המקסיקאים. אם פעם היו אל פאסו או סן דייגו מחוז חפצם של המסתננים, הרי מאז שרשויות ההגירה הכבידו את ידם, נאלצים אלו הרוצים לעבוד בארה"ב ללא רשיון, לחצות את המדבר. שנטל אקרמן בוחרת למקם את סירטה בין שתי עיירות: האחת, מצידו הדרומי של הגבול היא אגווה פרייטה, נקודת היציאה של לא מעט מקסיקאים השואפים לשפר את מצבם הכלכלי ולהגר (גם אם לא באופן חוקי). מן הצד השני של הגבול נמצאת דאגלס, עיירה אמריקאית קטנה וטיפוסית.
בסיגנונה המוכר - שוטים ארוכים, רחבים, המגישים מבט נקי של "העולם" - מתבוננת אקרמן באחת מזירות המאבק בין העולם העני לעשיר. היא משוחחת עם המקסיקאים על חלומותיהם, על השאיפה הפשוטה לחיים טובים יותר, למגורים
ראויים וליכולת לקיים משפחה בצורה מכובדת. מהצד השני מגלים האמריקאים את הפחד מהזר והאחר, מהאפשרות שמדובר בגורמים טרוריסטים או בנושאי מחלות, ונאחזים בהצדקות אלו לעלייה התלולה במקרים של ירי לעבר מסתננים.
"אלו הן תוצאות מחושבות" מסביר השריף המקומי את רשימת הקורבנות המתארכת. כמובן שגם קולות יותר אמפטיים נשמעים, אך בסופו של חשבון מצליחה אקרמן - בשפתה הקולנועית היחודית ומבלי לדחוף את האג''נדה הפוליטית לפרצופו של הצופה - לעורר מחשבה אודות ערכם של החיים והמאבק אליו יוצא כל צד במטרה להגן על מה שיקר לו.
ספרדית, אנגלית וצרפתית, תרגום לאנגלית.
|
|
|
מחיר |
|
עיר |
|
שם
האולם |
|
שעה |
|
יום |
|
תאריך |
|
|
|
|
|