|
|
|
|
|
|
|
|
|
א |
ב |
ג |
ד |
ה |
ו |
ש |
|
| | |
| | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | | | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | | | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | | | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | | | 28 | 29 | 30 | | | | | | | | | | | | | | |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
דרמה |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
יוצרים: אלן גומי בימוי: אלן גומי |
משתתפים: דז'ולוף מבנג , דלפין זינג , סמיר גסמי , תאופיל מוסה סוויה , תיירנו נדיאי דוס |
הופעה ראשונה: צרפת 2001
משך הופעה: 90 דקות
|
|
|
|
אל חאג'', סטודנט סנגלי בפריס, לוקח כפשוטה את דרישתו של פטריס לומומבה מהאינטלקטואל האפריקני לרכוש ידע במערב. הבעייה: הוא נקרע בין המחוייבות הלאומית לבין הפיתוי להמשיך ולחיות בעיר האורות. החיים בפריס אמנם נוחים יותר אבל יש משהו מאד לא נעים בחברת המהגרים הכל-גברית המתקיימת בשולי החברה הצרפתית. מחד גיסא נמאס לו להיות זר, מאידך הוא מתאהב ברסטורטורית לבנה. הרגשות ההולכים ומפעמים בו רק מגבירים את תחושת הקריעה, מה עוד ובבית ממתינה לו כבר שנים אווה ארוסתו שהוריה לוחצים על חתונה. אין לאל חאג'' די חסכונות כדי להקים משפחה וכאילו זה לא מספיק, הוא מגיע לחדש את ויזת הסטודנט שישה ימים אחרי הדד ליין ונעצר. ההשפלה הכרוכה במגע עם המשטרה גורמת להתפרקות הביטחון היחסי בחייו. תחושות הפקפוק הולכות וגוברות ועימן גם התיסכול: מי הוא, מי הוא
רוצה להיות, איך הוא מרגיש עם עצמו, מה הוא עושה כאן ואיך הוא ירגיש שם?...
סירטו הראשון של אלן גומי מגלה רגישות נדירה בבואו לבחון חיי מהגר במדינה שאולי היא לא לו אבל מה לעשות, הוא כבר נטע בה שורשים. לא פלא. כבן לאב סנגלי ואם צרפתייה שמע שנים ארוכות את אביו מדבר על שיבה למולדת, הבטחה שמפעם לפעם נראתה רחוקה יותר ויותר. אבל יש כל מיני דרכים לבדוק את הניכור ואת התלות הבו זמנית בארץ המארחת וכאן מטופלת מהות ההגירה במהימנות ובעומק נדירים, בסיגנון מיוחד ומבטיח, ובדייקנות פואטית.
צרפתית ווולוף, תרגום לאנגלית
|
|
|
מחיר |
|
עיר |
|
שם
האולם |
|
שעה |
|
יום |
|
תאריך |
|
|
|
|
|