|
|
|
|
|
|
|
|
|
א |
ב |
ג |
ד |
ה |
ו |
ש |
|
| | |
| | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | | | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | | | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | | | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | | | 28 | 29 | 30 | | | | | | | | | | | | | | |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
דרמה |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
משתתפים: סומיטרה צ'אטרג'י , דבארסי רוי , רופה גאנגולי , אינדראני האלדר , ביפלאב צ'אטרג'י |
הופעה ראשונה: הודו 2001
משך הופעה: 130 דקות
|
|
|
|
שאשיבהושן, משורר מפורסם, הוא נצר למשפחה אריסטוקרטית. לפני 17 שנה לקה בגלוקומה ואיבד את מאור עיניו ומאז הוא חי את זכר המראות והקולות באחוזתו המתמוטטת שבלב כלכותא. דיירי משנה במשכנו הם סאראמה ובנה בן העשר שעימו הוא מבלה לא מעט. בעקבות חופשה מחוץ לעיר חוצה דמות נוספת את מסלול חייהם - גאגאן, זמר שנולד עיוור. מכאן ואילך נשען הסרט על המתח שבין זיכרונותיו של המשורר העיוור, בעיקר הזיכרונות מאשתו, לבין תפיסתו של גאגאן את העולם שאותו לא ראה מעודו, לבין המציאות בעיניה של האשה הרואה.
גוטאם גוז, אחד מבכירי הבמאים של בנגל, טיפל עד היום בבני המעמדות הנמוכים של ארצו. סירטו החדש, המשובח ביותר בפילמוגרפיה העשירה שלו, מנסה ללכוד בעדשתו את האורות והצללים בתפיסות של בני המעמד הבינוני הגבוה, את הקשיים ביחסים ביניהם ואת קשיי הקומוניקציה בין גברים לנשים. הוא עושה זאת באמצעות גישה סינמטית טהורה המנסה להחלץ ממסורות ספרותיות ומיושנות - לאחד בין תנועות מצלמה רגישות ובין הניצוצות המותזים מהפסקול (אם לצטט קטע מביקורת שנכתבה בהודו). "הסרט בנוי כמו יצירה סימפונית, עם קצב משתנה ברקע - ניסיון לסכם את הקומפוזיציות בעודן מתפתחות מתנועה אחת לזו שבאה בעקבותיה, וכך הלאה. מקצבים שונים מתמזגים עם המנגינה העיקרית" (גוטאם גוז). גם אם מדובר ביצירה שעושה הכל על מנת להתרחק מהגישה האסקפיסטית של בוליווד, זכה ''תפיסות'' לנתח הכנסות נאה.
בנגלי, תרגום לאנגלית
|
|
|
מחיר |
|
עיר |
|
שם
האולם |
|
שעה |
|
יום |
|
תאריך |
|
|
|
|
|