|
|
|
תיעודי |
|
|
|
|
|
|
שיחות לילה מאוחרות עם אמא |
|
|
|
|
|
|
הופעה ראשונה: הרפובליקה הצ'כית 2001
משך הופעה: 69 דקות
|
|
|
|
הקולנוען הותיק יאן נמץ, ששיאי הקריירה שלו קשורים לתור הזהב של הקולנוע הצ''כי (''יהלומי הלילה'', ''המסיבה והאורחים''), משרטט דיוקן אישי שעיקרו מתחולל סביב שיחות דימיוניות שהוא עורך עם אמו המנוחה. נמץ מפגיש אותנו עם חומרים הקשורים לחייו: נישואיו עם התסריטאית והמעצבת אסתר קרומבאכובה ועם הזמרת מרטה קוביסובה, הצילומים שבהם הצליח לתעד את הפלישה הסובייטית ב 1968 קטעים מצולמים מעשרים שנות הגלות שנכפתה עליו, ועוד. הטקסטים בשיחות הלילה המאוחרות עם אמו נכתבו בהשראת מכתבי פרנץ קפקא לאביו ובמהלכם אנו למדים מה היתה אומרת אמו של הבמאי על המהלכים שנקט בחייו אחרי מותה (או יותר נכון, מה הוא חושב שהיא היתה אומרת).
ב''שיחות לילה מאוחרות עם אמא'' מגיש יאן נמץ תמונה מרתקת של המאה ה 20 מזוית אישית במיוחד (ודיוקן של פראג מאספקלריה פרטית לא פחות). מצד אחד, חמוש במצלמה דיגיטלית שתוכנתה עפ"י צרכיו (עפ"י עדותו, המצלמה אמנם דיגיטלית, אבל עם נשמה), הוא לוקח את הצופה לסיור ברחובות העיר האהובה. מצד שני נוצרות השתקפויות רומנטיות ונוסטלגיות בזכות צילומי פילם ישנים ומעוררי געגועים. גם אם משובצים כאן חומרים תיעודיים (כמו המפגשים שהוא עורך לנו עם חבר מכריו, ובהם הנשיא ואצלב האבל, המפיק סול זנץ, אריק קלפטון האחד והיחיד, ועוד), לא מדובר בסרט דוקומנטרי מהשורה אלא ביצירה אישית מסוגננת וסבוכה החוצה את סף האקספרימנטליזם ומכילה עוצמה ויזואלית נדירה.
צ''כית, תרגום לאנגלית
|
|
|
מחיר |
|
עיר |
|
שם
האולם |
|
שעה |
|
יום |
|
תאריך |
|
|
|
|
|