|
|
|
|
|
|
|
|
|
א |
ב |
ג |
ד |
ה |
ו |
ש |
|
| | |
| | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | | | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | | | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | | | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | | | 28 | 29 | 30 | | | | | | | | | | | | | | |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
קולנוע אמריקאי |
|
|
|
|
|
IN THE MIRROR OF MAYA DEREN |
במראה של מאיה דרן |
|
|
|
|
|
|
הופעה ראשונה: ארה"ב 2003
משך הופעה: 103 דקות
|
|
|
|
מאיה דרן נחשבת למייסדת של הקולנוע האוונגרדי בארה"ב אבל קורות חייה יכולים לשמש בקלות מצע לדרמה קולנועית מהסוג הישיר ביותר. דרן נולדה בברה"מ ב 1917 שנים מעטות אח"כ היגרו הוריה לארה"ב ואביה התמנה לראש מוסד פסיכיאטרי בסיראקוז. מאיה הצעירה למדה בשוויצריה, חזרה לניו יורק, ולבסוף, בתום לימודי עיתונאות, החליטה לעשות תחקיר על הכוריאוגרפית השחורה קתרין דונהם. במסע ברחבי ארה"ב עם דונהם, פגשה את בן זוגה ושותפה לחיים היצירתיים: אלכסנדר האמיד.
היא מביימת את סרטה הראשון "Meshes in the Afternoon" וכאן כבר מופיעות התמות שתאפיינה את היצירה הקולנועית שלה כולה: משחק עם רצף הזמן והמרחב במטרה לקעקע את תחושת המציאות. אבל דרן היתה, כאמור, הרבה יותר מזה. כפי שמעידים כאן כמה משותפיה ועמיתיה, יוצרים כמו סטן ברקהאג'', ג''ונאס מקאס, ג''ודית מלינה, עמוס פוגל ואחרים, הגברת דרן היתה בוהמיינית אמיתית: היא עסקה בכישוף, ראתה בעצמה כוהנת וודו, אתנולוגית, ועסקה גם בשירה וריקוד. עיסוקים אלו העניקו לה מן הסתם מימד של מיסתוריות, והפכו אותה, בעיקר בעקבות מותה בגיל צעיר, לדמות אגדתית. סירטה של קודלאצ''ק, הנשען על תחקיר מפורט ונעזר בלא מעט קטעי ארכיון, מביא למסך את דמותה העשירה של הגברת הראשונה של הקולנוע הניסיוני האמריקאי - איקון תרבות נוסף שהמאה ה 20 המרתקת השכילה לייצר.
אנגלית ללא תרגום
|
|
|
מחיר |
|
עיר |
|
שם
האולם |
|
שעה |
|
יום |
|
תאריך |
|
|
|
|
|