סגור בנר
אמנים עניין פסטיבלים בידור ילדים קלאסי קולנוע מוזיקה מחול תיאטרון
רכישת כרטיסים אינדקס דרום ירושלים צפון חיפה מרכז תל-אביב
הופעות, פעילויות לילדים, לוח מופעים, סרטים וכרטיסים
קולנוע
לוח האירועים 2024 אפריל 
א ב ג ד ה ו ש
 
10111213
14151617181920
21222324252627
282930
דרמה
 
The Roads Not Taken ללא מוצא
 
 
בימוי: סאלי פוטר
שחקנים: חוויאר בארדם, סלמה הייק, אל פנינג, לורה ליני

ארץ מקור: בריטניה , שוודיה , פולין , ספרד , ארה"ב

משך הופעה: שעה ו-25 דקות
 
תמונות היכן ומתי

ליאו (חוויאר ברדם) הוא סופר שהגיע בצעירותו ממקסיקו לניו-יורק. מולי (אל פאנינג), בתו, היא עיתונאית צעירה המגיעה לבקר את אביה, ששקוע בדימנציה בשלב מתקדם, אבל תודעתו עדיין מזכירה לו רסיסי חיים שהיו לו. יחד יוצאים הבת והאב למסע של 24 שעות בחזרה לניו-יורק, במהלכו ייזכר ליאו בחלקים מעברו ובחיים האחרים שהיו לו והיו יכולים להתפתח בכיוונים אחרים מאלה אליהם זרמו.  הוא מפנטז מה היה קורה לו אילו היה נשאר עם אהבתו הראשונה במקסיקו. פאזה אחרת בחייו היא יציאתו למסע כתיבת ספר על אי יווני. אבל למעשה זהו מסע מבולבל לתחנות חייו של ליאו, שחי מספר מעגלי חיים שונים, מהלך שלסביבתו נראה – ובמידה רבה של צדק - כאילו הוא איבד אחיזה במציאות. בראשו ההוזה נכנס ליאו לעולמות שונים, בהם המציאות היא החיים שהיו יכולים להיות לו אילו בחר בדרכים אחרות. אחרי היום הזה מולי תתחיל להבין מה עובר על אביה בחייו הנוכחיים. 


https://www.youtube.com/watch?v=9L2e2q9pDhM


   


ביקורות
במקור נקרא הסרט " The Roads Not Taken ", כלומר "הדרכים שלא נבחרו", וזה שם הרבה יותר מדויק מאשר "ללא מוצא". ברובו מתרחש הסרט בתודעתו המבולבלת של ליאו. מולי היא בתה של קסניה (ברנקה קטיק), ממנה התגרש ליאו, אבל אהובת חייו האמיתית הייתה דולורס (סלמה האייק) במולדתו מכסיקו, שאחריה בחר לא ללכת, בסופו של דבר. כל אירועי העבר האלה מסתובבים לו בראש בערבוביה וגם חיי ההווה שלו אניגמטיים מאוד.

לנו הצופים זה עושה כאב ראש לנסות ולחבר אחת לאחת את פיסות הפאזל של חיי ליאו. מה גם שהבמאית הבריטית סאלי פוטר לא מספקת לנו מידע בסיסי, כמו ממה בדיוק סובל ליאו, למשל, ומדוע בתו מולי (שמגדירה את מצבו כ"מבולבל" ואפילו היא רוב הזמן לא יורדת לסוף דעתו) לוקחת אותו למסע קניית בגדים ואחר כך לבדיקת ראייה. אין ספק שהתסריט, שגם לו אחראית פוטר, בעייתי מאוד ויותר מערפל נקודות מאשר להבהירן. בכל הקשור למשחק, חוויאר ברדם מספק הופעה מרהיבה, אף שהיא לא כל כך נחוצה ומדרדרת לא אחת למשחק מוגזם, ובזה אפשר להאשים בעיקר את הבמאית. גם משחקה של אל פאנינג לא יציב לכל אורך הסרט. לפעמים היא מופנמת, אבל רוב הזמן היא היסטרית, ללא הצדקה, וזה נראה מלאכותי ואף מביך. ואילו סלמה האייק דרמטית כאן כהרגלה, בסרטים שאינם קומיים. למרות שיש בו רגעים מעטים של קולנוע מיוחד, הסרט בכללו מפוספס ומעניק חוויה שהיא יותר מטרידה מאשר מספקת. (נחום מוכיח, אתר הבמה)



מחיר עיר שם האולם שעה יום תאריך

 
תגובת גולשים (0 תגובות)  
הוסף תגובה   לכל התגובות

הפוך לדף הבית   |   מי אנחנו  |  כתבו לנו   |  תנאי שימוש   | פרסום באתר   |   לרכישת כרטיסים   

ארכיון אינדקס   |  ארכיון אמנים   |  ארכיון אולמות   |  ארכיון אירועים   |  ארכיון כתבות

תיאטרון מחול | מוזיקה  | קולנוע  | קלאסי  | ילדים  | בידור  | פסטיבלים  | עניין  | אמנים

ביקורת תיאטרון  |  ביקורת מחולביקורת אופרהביקורת קולנועעולים השבוע | ראיונות קולנוע

ביקורת מוזיקה | ביקורת הופעות   |  ביקורת אלבומים |  אלבום והופעה  |  פותח קופסה  |   פותח קופה  

מה עושים עם הילדים בשבת  ההופעות השוות של השבועאירועים בחינם השבוע