סגור בנר
אמנים עניין פסטיבלים בידור ילדים קלאסי קולנוע מוזיקה מחול תיאטרון
רכישת כרטיסים אינדקס דרום ירושלים צפון חיפה מרכז תל-אביב
הופעות, פעילויות לילדים, לוח מופעים, סרטים וכרטיסים
קולנוע
לוח האירועים 2024 אפריל 
א ב ג ד ה ו ש
 
10111213
14151617181920
21222324252627
282930
דרמה
 
R.M.N. מבט מבפנים
 
 
בימוי: כריסטיאן מונג`יו
שחקנים: מרין גריגורה, ג`ודית סטייט, מאקרינה בארלדאנו

הופעה ראשונה: 2022

ארץ מקור: רומניה

משך הופעה: שעתיים ו- 5 דקות
 
תמונות היכן ומתי

מתיאס חוזר לכפר הולדתו בטרנסילבניה אחרי שעזב בטריקת דלת את עבודתו בגרמניה. בחזרתו הוא מקווה להשתלב יותר בגידול בנו הקטן שמפתח פחדים לא רציונליים, לטפל באביו המזדקן שחי לבד, ולחדש את קשריו עם מאהבת לשעבר שעוברת משבר משלה. כאשר מפעל הלחם המקומי מחליט לגייס לשורותיו מספר עובדים זרים, השלווה של הכפר המנומנם – ושל מתיאס עצמו – מתערערת…  

https://www.youtube.com/watch?v=RE5mUt3Q9-w

  


ביקורות
כריסטיאן מונג'ו הוא מבכירי הבמאים הפועלים ברומניה מאז ראשית שנות ה-2000. בין סרטיו הידועים, "4 חודשים, 3 שבועות ויומיים", "מעבר לגבעות" ו"בגרות". בדרך כלל עבודותיו אינטימיות יחסית, עם מספר לא רב מדי של דמויות מרכזיות. דווקא כאן הוא מרחיב את היריעה ומשתמש באנסמבל גדול של דמויות ושחקנים, המשקפים לשיטתו את המיקרו-קוסמוס הזה שנקרא רומניה. המושחת והמעוות לדעתו, צריך לומר. "מבט מבפנים" (במקור RMN, ראשי תיבות שמשמעותם MRI – אותו מכשיר סריקה וסקירה רפואי) מציג לא סריקה רפואית של איברים פנימיים אלא ניתוח עומק בתוך הקרביים של החברה הרומנית, דמותה וערכיה המשתנים. והתמונה לא מחמיאה, בלשון המעטה. מדובר במדינה שהחברה שלה נגועה בגזענות, שנאת זרים, שוביניזם, רגשי נחיתות ובכלל התמרמרות הנובעת מחוסר היכולת להתמודד עם הקשיים הכלכליים והחברתיים. מתיאס הוא מעין נייר לקמוס של המציאות הזו. הוא עזב לגרמניה כדי להתפרנס, אבל בהיותו בעל מזג חם הוא התפרץ ותקף אדם שעבד איתו בגלל שזה כינה אותו צועני. עקב כך הוא ברח בחזרה לטרנסילבניה, אולי בתקווה למצוא שלוות נפש, אבל די מהר הוא נקלע לקלחת המקומית הרותחת. בתוך הנפשות הפועלות המרכזיות כאן יש המון רגש, אבל הוא חנוק, כלוא, מדוכא. היכולת לבטא הלך רוח עצמאי מרדני שואף לאפס בחרה הזאת. בייחוד כשמדובר באגף הנשי. אנה וצ'יליה, כדגם של האישה ברומניה הכפרית, הן פוטנציאלית חזקות ועצמאיות, אבל התפישה הפטריארכלית של הגברים במקום מביסה אותן. מונג'ו המנוסה מרכיב פסיפס אנושי וחברתי מרתק, אבל בפירוק לגורמים, לנפשות הפועלות, התנהגותן ומניעיהן, מצאתי חוסר אחידות ולעיתים גם אקטים לא מובנים של חלק מהגיבורים בסיטואציות מסוימות. ולמרות האלמנטים האניגמטיים האלה, הסרט מציג פנורמה חברתית מעוררת מחשבה וכדרכו לא מחמיץ מונג'ו גם כאן להציג נקודת מבט ביקורתית חריפה על מדינתו ובני עמו.ב"4 חודשים, 3 שבועות ויומיים" הוא תקף בעוצמה את השיטה שעשתה הכל כדי שלא יבוצעו הפלות במדינה, בתקופת צ'אושסקו. ב"בגרות" מצליף שוט הביקורת שלו במערכת החינוך וב"מעבר לגבעות" הוא חובט בממסד הדתי שמונע משתי נשים צעירות לממש את אהבתן זו לזו. ואילו ב"מבט מבפנים" הוא מציג חברה כל כך חולה, מסואבת, מושחתת ומרוסקת, שאין כמעט מה שירים אותה מהקרשים. (נחום מוכיח, אתר הבמה)


מחיר עיר שם האולם שעה יום תאריך

 
תגובת גולשים (0 תגובות)  
הוסף תגובה   לכל התגובות

הפוך לדף הבית   |   מי אנחנו  |  כתבו לנו   |  תנאי שימוש   | פרסום באתר   |   לרכישת כרטיסים   

ארכיון אינדקס   |  ארכיון אמנים   |  ארכיון אולמות   |  ארכיון אירועים   |  ארכיון כתבות

תיאטרון מחול | מוזיקה  | קולנוע  | קלאסי  | ילדים  | בידור  | פסטיבלים  | עניין  | אמנים

ביקורת תיאטרון  |  ביקורת מחולביקורת אופרהביקורת קולנועעולים השבוע | ראיונות קולנוע

ביקורת מוזיקה | ביקורת הופעות   |  ביקורת אלבומים |  אלבום והופעה  |  פותח קופסה  |   פותח קופה  

מה עושים עם הילדים בשבת  ההופעות השוות של השבועאירועים בחינם השבוע