|
|
|
|
|
|
|
|
|
א |
ב |
ג |
ד |
ה |
ו |
ש |
|
| | |
| | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | | | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | | | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | | | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | | | 28 | 29 | 30 | | | | | | | | | | | | | | |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
דרמה |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
משתתפים: קריסטינה הורוואת , גאבור קון , לאסלו הורוואת |
הופעה ראשונה: הונגריה 1978
משך הופעה: 106 דקות
|
|
|
|
פלוס ולדה הנאלצים למצוא מחסה תחת קורת גג הורי החתן - דירת-חדר צפופה שאינה מאפשרת לאף אחד לנשום או לזוז או אפילו סתם להתחמק מהזולת. בתנאים קלאוסטרופוביים שכאלה ברור כי מתי שהוא תבוא התפוצצות. כשזו תבוא אחרי שובו של הבעל משירותו הצבאי, היא תקבל ממדים מפלצתיים. בן 22 בלבד, עוד לפני שהתחיל בלימודי קולנוע מסודרים, ביים בלה טאר סרט חברתי, עמוס בביקורת נוקבת, על אחת הבעיות החמורות ביותר של בודפשט בימי שלוט הקומוניסטים - מצוקת הדיור.
''קן משפחתי'' עשוי בסגנון כמו-תיעודי: מצלמת-כתף דינמית א-לה דוגמה (כמעט עשרים שנה לפני שקולנועניה המרדנים של סקנדינביה חתמו על המניפסט שהיום כבר לא נותר ממנו הרבה), קירבה עצבנית במיוחד בין המצלמה לדמויות, שימוש בלא-שחקנים (בני משפחה שבאמת חיים ככה), אלתורים חופשיים אל מול המצלמה, ועוד כהנה וכהנה אמצעים סגנוניים התורמים לתחושת האותנטיות ועורכים לצופה מפגש בלתי אמצעי עם מצוקת הגיבורים. די מפתיע לגלות בשלות מקצועית וסיגנונית שכזו אצל במאי כל כך צעיר המגיש סרט הנע בקלילות בין אסכולת קסבטס לבין אפיונים טיפוסיים לז''אנר סרטי כיור המטבח הבריטי. כל זאת בלי לחקות את המקורות ותוך שמירה מרבית על אמצעי ביטוי עצמאיים משל עצמו. הסרט זכה בפרס מבקרי הקולנוע ההונגריים והוציא את שמעו של הבמאי הטרי גם אל מחוץ לגבולות מולדתו.
הונגרית, תרגום לאנגלית
|
|
|
מחיר |
|
עיר |
|
שם
האולם |
|
שעה |
|
יום |
|
תאריך |
|
|
|
|
|