|
|
|
|
|
|
|
|
|
א |
ב |
ג |
ד |
ה |
ו |
ש |
|
| | |
| | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | | | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | | | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | | | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | | | 28 | 29 | 30 | | | | | | | | | | | | | | |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
תיעודי |
|
|
|
|
|
|
אידפא - לתפוס את הפרידמנים |
|
|
|
|
|
|
יוצרים: אנדריו גארקי, מארק סמרלינג , אדולפו דורינג בימוי: אנדריו ג'ארקי |
הופעה ראשונה: ארה"ב 2003
משך הופעה: 107 דקות
|
|
|
|
בערב חג ההודיה 1987 מתדפקים שוטרים על דלת משפחת פרידמן החיה בעיירה קטנה בלונג איילנד. ארנולד, אבי המשפחה, עד אז מורה נערץ, וג''סי בנו הצעיר, נעצרים עוד באותו ערב. האשמה: פדופיליה. במרתף הבית ששימש את ארנולד וג''סי ככיתה לחוג מחשבים, נמצאו חומרים פורנוגרפיים. אחר כך מדווחת המשטרה על עדויות של נערים התומכות בהאשמות.
הפרשה עושה גלים לא רק בקהילה הקטנה וההיסטריה התפשטה אל כל רחבי ארה"ב. התקשורת משחקת תפקיד ראשי בליבוי היצרים והרבה לפני שהעניין הגיע לבית המשפט, כבר נחרץ דינם הציבורי...
לתפוס את הפרידמנים איננו רק אנטומיה של טרגדיה משפחתית אלא מבט מפוכח ומדהים בישירותו על הפכפכותו של המושג "אמת". לרשות אנדריו ג''ארקי עמדו חומרים מגוונים: עדויות של רשויות החוק, ראיונות עם עדים וחומרים חדשותיים מהתקופה. אך גולת הכותרת, לצד ראיונות עם בני המשפחה, היא כמות עצומה של home movies שדיוויד, אחד הבנים, צילם באובססיביות כל התקופה-חומרים התופסים את חייהם בצורה האינטימית ביותר.
המושג "ריאליטי TV" מקבל משמעות חדשה כאשר חווים את הצפייה במרקחת הזו, המובילה את הצופה פעם אחר פעם לערער ולפקפק בכל מה שנאמר קודם לכן. חמקמקה היא האמת וככל שהסרט מתקדם, כך מתערפלות תחושותינו כלפי המשפחה ובעיקר הולך וגובר הספק בדבר היכולת להבין מה באמת קרה.
לתפוס את הפרידמנים גרף את הפרס התיעודי הגדול בפסטיבל סאנדאנס .2003
אנגלית תרגום לעברית
|
|
|
מחיר |
|
עיר |
|
שם
האולם |
|
שעה |
|
יום |
|
תאריך |
|
|
|
|
|