|
|
|
|
|
|
|
|
|
א |
ב |
ג |
ד |
ה |
ו |
ש |
|
| | |
| | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | | | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | | | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | | | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | | | 28 | 29 | 30 | | | | | | | | | | | | | | |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
קולנוע אמריקאי |
|
|
|
|
|
|
חיים במסתור: ילדי השואה ומציליהם |
|
|
|
|
|
|
יוצרים: טובי אפלטון פרל , פורמה, איתמר הדר בימוי: אביבה סלזין |
הופעה ראשונה: ארה"ב 2002
משך הופעה: 72 דקות
|
|
|
|
מיליון וחצי ילדים יהודיים חיו באירופה בתחילת מלה"ע השניה, פחות מ- 10 אחוז שרדו עד סיומה. אביבה סלזין, שבגיל 9 חודשים הוברחה מהגטו בליטא ונמסרה לידי משפחה לא יהודית, חיה היום בזכות אנשים טובים שלקחו תינוקת זרה וגידלו אותה תוך סיכון חייהם. מפגש פרטי משלה שנוצר עם מצילתה לפני מותה, גילה לה כי למרות שלא נפגשו מאז הילדות, הקשר הנפשי ביניהן נותר אמיץ כמו קשר דם.
עם התחושה הזו יצאה ליצור סרט על המצילים והניצולים, שהצעירים ביניהם נמצאים היום בסביבות גיל ה-60.
סלזין, דוקומנטריסטית שברקורד שלה נזקפת כבר זכייה באוסקר (ב-88) ושהציגה בפסטיבל ירושלים את בויים ע"י ויליאם ויילר, שבה עם יצירה מרגשת הבוחנת את היחסים המורכבים בין הניצולים למציליהם פולנים, הולנדים, בלגים ואחרים. חלק מהם קיבלו אמנם תמורה כספית אבל למרביתם נוצר קשר אמיץ וחם עם הילדים, תוך סיכון חיים. במקרים הספורים שבהם ניצל ההורה וחזר מהתופת, נאלצו המצילים למסור לידיו את הילדים ובמקרים שבהם נותרו הילדים יתומים, הקהילה היהודית תבעה להעביר אותם לחזקתה.
חלק נכבד "מחיים במסתור" מוקדש אם כך לטראומת הפרידה מהמצילים שנוספה לטראומת הפרידה מההורים הביולוגיים. באמצעות שילוב קריינות אינפורמטיבית, ראשים המדברים על קורותיהם ותחושותיהם, תמונות ילדות, עיטורים
ארכיוניים מהתקופה וכו, קורמת עור וגידים יצירה מרגשת שהכל בה מונח בדיוק במקום ובמידה.
אנגלית צרפתית ופולנית, תרגום לאנגלית
|
|
|
מחיר |
|
עיר |
|
שם
האולם |
|
שעה |
|
יום |
|
תאריך |
|
|
|
|
|