|
|
|
קולנוע בריטי |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
יוצרים: ג'יליאן ברי , אלסטר מקנזי, מייקל טייט, ברי, דויד מקנזי , סיימון דניס בימוי: דויד מקנזי |
משתתפים: אלסטר מקנזי , ג'וני פיליפס , ויקטוריה סמארפיט , יואן סטיוארט , דויד היימן |
הופעה ראשונה: בריטניה 2002
משך הופעה: 91 דקות
|
|
|
|
צ''ארלי, לונדוני מרובע ומהוגן, עושה דרכו צפונה לסקוטלנד כדי להצית את בית האחוזה של כוכב הרוק שגזל ממנו את אשתו. וינסנט הוא ג''יגולו מקצועי הנמלט מהחוזה שהוציא עליו בעלה של אחת ממאהבותיו.
הוא חייב, אבל ממש חייב לעלות על המכונית הראשונה כדי להימלט מצמד רוצחים שכירים הנמצא על עקבותיו. יחסים הנולדים כך בין שני אנשים שונים כל כך נדונו להתחיל בתיעוב. כמובן שבהמשך יהיו צ''ארלי ווינסנט כרוכים בקשר אמיץ אלא שהסרט לא מסתפק בכך.
במקום להתפתל אל תוך הכיוונים השיגרתיים של סרט-מסע על אחווה כל גברית, העלילה מוסטת לכיוונים בלתי צפויים ומגיעה אל סף האימה והעל-טבעי. באותה נשימה, בעיקר בזכות הומור בריא, נשמרות גם פרופורציות נאותות.
דויד מקנזי מגלה שליטה מרשימה ברזי העשייה הקולנועית גם אם זהו בסה"כ סרטו הראשון. תוך ניתורים זריזים בין הסכנות הוא מצליח לנעוץ את הצופה לכיסאו ולהותירו פעור פה וסמור שיער.
מחד גיסא העלילה נעה בין כל קלישאת ז''אנר אפשרית ומאידך, כל פיתול אפלולי בסיפור צופן בחובו הפתעה מרנינה. שתי העובדות הללו חיות היטב יחדיו והופכות את הצפייה בשממה הגדולה האחרונה לחווייה יוצאת דופן. כל כך מוכשר הוא הצעיר הזה, בן הדור החדש של הקולנוע הסקוטי, עד שמיד עם השלמת יצירת הביכורים שלו לא התקשה להרים שני סרטים חדשים שאחד מהם, אדם הצעיר, התקבל בהתלהבות ע"י הביקורת בפסטיבל קאן האחרון.
אנגלית ללא תרגום
|
|
|
מחיר |
|
עיר |
|
שם
האולם |
|
שעה |
|
יום |
|
תאריך |
|
|
|
|
|