|
|
|
קולנוע יפני |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
יוצרים: שיגהירו נקגווה, הירושי פוקוסווה,איצ'ירו יממוטו , יוג'י יאמדה, יושיטאקה אסאמה , מאת שוהיי פוג'יסאווה , מוטסואו נאגאנומה בימוי: יוג'י יאמדה |
משתתפים: הירויוקי סאנדה , ריה מיאזאווה , מיטסורו פוקיקושי , ננז'י קובאיאשי , רן אוסוגי |
הופעה ראשונה: יפן 2002
משך הופעה: 129 דקות
|
|
|
|
יפן באמצע המאה ה-19. תקופת אדו עומדת להסתיים והשיטה הפאודלית שערכיה הפעילו דורות רבים, קרובה לפשיטת רגל. סייביי הוא סמוראי זוטר, אלמן המגדל לבדו את בנותיו בפרובינציה רחוקה אי שם בצפון. הוא אחראי על שלמוני יחידתו, מישרה שתמורתה זעומה, ולפיכך מאופיין קיומו היומיומי בעוני מרוד וכל מעייניו נתונים להישרדות משפחתו. אין לו
אשליות בכל הנוגע להתקדמות בסולם הדרגות, אין הוא מקפיד בלבושו ובגינוניו, וכשמסתיימת העבודה הוא לא נשאר להסתחבק עם עמיתיו אלא ממהר הביתה.
קשרים חמים מתחילים להיווצר בינו לבין אחותו הגרושה של חבר טוב. למרות מעמדו הנחות, יודע מי שצריך לדעת מה סייביי מסוגל לעשות עם חרב וכשנפטר מנהיג החבורה מהעולם, נקלע גיבורנו שונא הריב והמדון לבעייה קשה...
יוג''י יאמדה, מותיקי הקולנוע היפני (בקרוב ימלאו לו 72), התמחה בקולנוע פופולרי ובפילמוגרפיה שלו מופיעים לא פחות מ-77 (!) כותרים (למעלה ממחציתם קשורים לסידרה אינסופית הקרוייה ע"ש גיבורה, טורה סאן). הוא קנה את שמו בעיקר בזכות קומדיות וזה לו מפגש קולנועי ראשון עם סמוראים.
הגישה הקלילה, שהיתה מסימני ההיכר שלו עד עתה, מפנה מקום לאפלוליות וכובד ראש אבל הגישה ההומניסטית לא נפגעה ומתחת לשלמת המלודרמה מתגלים ערכים נעלים. סמוראי הדמדומים כבש בתחילת השנה את מסכי יפן, גרף לא פחות מתריסר פרסי האקדמיה היפנית, ומאז הקרנותיו בפסטיבל ברלין זכה להפצה רחבה ברחבי העולם.
יפנית, תרגום לעברית ואנגלית
|
|
|
מחיר |
|
עיר |
|
שם
האולם |
|
שעה |
|
יום |
|
תאריך |
|
|
|
|
|