|
|
|
קולנוע ברזילאי |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
יוצרים: טארסיסיו וידיגל , אריק רושה, ברונו ואסקונסלוס , מיגל ואסיליסקיס בימוי: אלכסיי מוראדוב |
הופעה ראשונה: ברזיל/ קובה 2002
משך הופעה: 94 דקות
|
|
|
|
גלאובר רושה איש באהיה הוא הבמאי החשוב ביותר בתולדות הקולנוע הברזילאי. את דרכו האמנותית החל עם להקת טרובאדורים ובשנות העשרים המוקדמות לחייו הגיע לעשייה קולנועית. השנים שנות ה-60 המוקדמות. רוחות הגל החדש הצרפתי נשבו גם לאמריקה הלטינית וקולנועני ברזיל ייסדו גל משלהם: הסינמה נובו.
רושה אחת הדמויות הבולטות, הרוח החיה למי שרוצה לדייק )באראוונטו שלו נחשב לסרט הסינמה נובו הראשון( בחר לטפל בנושאים הבוערים של ארצו תוך שהוא מתרחק ממודלים הוליוודיים ואירופאים ויוצר אסתטיקה מסוג חדש. אחרי שורה של סרטים מוצלחים הגיעה הפריצה הגדולה ואנטוניו מהמתים קטף את פרס דקל הזהב בפסטיבל קאן 69 והתקבל בשירי ההלל של ביקורת הקולנוע הבינלאומית.
הימין הברזילאי האשים את הבמאי בבגידה, איים עליו במאסר והקולנוען המחונן נאלץ לצאת לגלות. אריק רושה, בנו של גלאובר, יוצר מחווה קולנועית מרגשת לאביו שנפטר בדמי ימיו. עבר והווה דרים בכפיפה אחת ומי שירצה, יוכל לפרש את אבנים ברקיע גם כקול קורא לחידוש הדיאלוג התרבותי בין קולנוענים ברזילאים וקובנים. נקודת המוצא לסרט היא ימי גלות אביו בקובה )2-71(, תקופה של פולמוסים סביב תפקיד האמנויות בכל מה שנוגע לשינוי התרבות הפוליטית באמריקה הלטינית בפרט ובעולם השלישי בכלל.
ניסיונותיו של גלאובר רושה לשכנע את מארחיו בדבר תפקידם המהפכני, מהווים נדבך יסודי בסרט ויחרתו גם אצלכם עמוק בזיכרון.
פורטוגזית וספרדית, תרגום לאנגלית
|
|
|
מחיר |
|
עיר |
|
שם
האולם |
|
שעה |
|
יום |
|
תאריך |
|
|
|
|
|