|
|
|
|
|
|
|
|
|
א |
ב |
ג |
ד |
ה |
ו |
ש |
|
| | |
| | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | | | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | | | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | | | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | | | 28 | 29 | 30 | | | | | | | | | | | | | | |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
קולנוע אמריקאי |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
יוצרים: ג`ונסון ריאן , ברגמן רם, ג. מאתיס מארק , ידלין סטיב |
משתתפים: גורדון-לויט ג`וזף , זהטנר נורה , האס לוקאס , פלייס נוח , או`לירי מאט , סגאן נח , גוד מיגן |
הופעה ראשונה: ארה"ב, 2005
משך הופעה: 117 דקות
|
|
|
|
ברהדן, תלמיד תיכון מהעיירה האידילית סן קלמנטה שבדרום קליפורניה, מבכה את אובדן חברתו. אמילי שעזבה אותו לטובת נערים מקובלים ממנו, מוצאת עצמה מסובכת בעסקת סמים אפלה. ממקום מסתורה היא מבקשת בהסטריה סיוע מחברה-לשעבר ולא יעבור זמן רב בטרם תימצא גופתה. ברנדן עתיד לצאת ולנסות לפתור את תעלומת הרצח ובדרך תצטברנה להן עוד תעלומות ועוד דמויות חשודות...
עפ"י מיטב המסורת של ספרות המתח האמריקנית בנוסח דשיאל האמט, יוצא ריאן ג`ונסון להרפתקת הבימוי הראשונה שלו ושב מעוטר בפרס מיוחד של חבר השופטים בפסטיבל סנדאנס עבור "חזונו המקורי". מאז הוא נחשב לאחד השמות החמים של הקולנוע האמריקני ויודעי דבר מדברים בו גדולות. קשה מאוד להניח את `בריק` באחת המגרות המקובלות לא מעט קורה כאן מתחת לפני השטח, כולל רבדים של אירוניה דקהוביקורת נוקבת על הבורגנות האמריקנית. ברור שלא מדובר בעלילת התבגרות מקובלת בנוסח `בברלי 90210` שבה בני הנעורים עסוקים בעניין אחד בלבד.במהרה מתברר כי ג`ונסון, ביד בטוחה, פועל בתוך מסגרות נואריות ולא רק שניתן למצוא פה עקבות מיצירותיו של רב אמן המתח הנ"ל, כבר מההתחלה ברור כי יעשה בהם שימוש מתוחכם. חלק מהדמויות עונות אמנם לאפיוני הסוגה הטיפוסיים אלא שבה בעת הן מקבלות עומק ונפח רגשי, לא מעט בזכות דיאלוגים אפקטיביים ויכולת המשחק של המשתתפים בתפקידים הראשיים.
אנגלית, כתוביות בעברית
ביקורות בסך הכל סרט מסוגנן ומיוחד, שהזכיר לי אסוציאטיבית את יצירות האייטיז של קופולה, "נערי הכרך" ו"רסטי ג`יימס". נפתח היטב, אך הבעיה היא שככל שהוא מתפתח, הרעננות והמקוריות שבו מפנות מקום ליומרה מתנשאת, לא ממש בעלת כיסוי.
נחום מוכיח, הבמה
|
|
|
מחיר |
|
עיר |
|
שם
האולם |
|
שעה |
|
יום |
|
תאריך |
|
|
|
|
|