|
|
|
|
|
|
|
|
|
א |
ב |
ג |
ד |
ה |
ו |
ש |
|
| | |
| | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | | | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | | | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | | | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | | | 28 | 29 | 30 | | | | | | | | | | | | | | |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
תיעודי |
|
|
|
|
|
ELIAS CANETTI – THE EARWITNESS |
אליאס קאנטי - עד שמיעה |
|
|
|
|
|
|
הופעה ראשונה: גרמניה 2005
משך הופעה: 60 דקות
|
|
|
|
“אליאס קנטי - עד השמיעה“ מציע התבוננות בחייו ועבודותיו של הסוציולוג,
המחזאי, המסאי, והמתרגם בן המאה העשרים, אליאס קנטי (1905-1994).
קנטי נולד למשפחת סוחרים יהודים בבולגריה. עד סוף שנות התבגרותו, בעקבות שורה של עקירות ומעברים, כבר שלט בארבע שפות: בולגרית ולדינו, אנגלית וגרמנית.
הסרט שלפנינו משלב בין קטעי ארכיון ובהם ראיונות עם קנטי, קטעים בהם הוא מקריא מיצירותיו וגרסאות טלוויזיוניות של מחזותיו לצד ראיונות עכשווים עם מי שהכירו את האיש. תומאס הוניקל מבקש להתמקד בשני נושאים שהעסיקו את קנטי: הראשון הוא השפה עצמה, תחום ענין שנולד אולי מהשליטה של קנטי בלשונות מספר. תחום הענין השני שלו היה מושג “ההמון“. היצירה המפורסמת שלו בנושא “ההמון והכח“ (1960) נולדה בהשראת שריפת ארמון הצדק בוינה בשנת 1927. קנטי החל לכתוב עוד בשנות השלושים, אולם זכה להכרה רק בשנות השישים, ששיאה בזכייתו בפרס נובל לספרות בשנת 1981.
גרמנית, תרגום לאנגלית
|
|
|
מחיר |
|
עיר |
|
שם
האולם |
|
שעה |
|
יום |
|
תאריך |
|
|
|
|
|