|
|
|
|
|
|
|
|
|
א |
ב |
ג |
ד |
ה |
ו |
ש |
|
| | |
| | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | | | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | | | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | | | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | | | 28 | 29 | 30 | | | | | | | | | | | | | | |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
תיעודי |
|
|
|
|
|
|
ברנרדו ברטולוצ'י: מהו הקולנוע? |
|
|
|
|
|
|
יוצרים: סנדרו לאי , דניאל פיצ'וני , ג'וזפה בלדיירה , ברנרדו ברטולוצ'י בימוי: סנדרו לאי |
הופעה ראשונה: איטליה 2002
משך הופעה: 57 דקות
|
|
|
|
אביו של ברנרדו ברטולוצ''י, אטילו, היה אחד המשוררים החשובים באיטליה. כך פגש ברטולוצ''י הצעיר את פייר פאולו פאזוליני, שהופיע בדלת ביתם יום אחד ו"נראה כמו גנב". פאזוליני נתן לו הזדמנות כעוזר במאי והכניס אותו לחוג שלו, שכלל את הסופרים אלזה מורנטה ואלברטו מורביה.
הסרט התעודי "ברנרדו ברטולוצ''י: מהו הקולנוע?" מורכב כולו מקטעי ארכיון של חברת RAI. הקריירה העשירה והשנויה לעיתים במחלוקת של הבמאי משורטטת בעזרת ראיונות, קטעים מיוחדים, צילומים מאחורי הקלעים וטקסי פרסים. התוצאה היא דיוקן של אמן מורכב שיצירתו הולכת ומשביחה; של אדם חושב שנהנה לדבר על עצמו ועל חוויותיו. הסרט בנוי בצורה כרונולוגית, ועוקב אחר הקריירה של הבמאי מראשיתה, מן המפגש שלו עם פאזוליני ועד לעשיית סרטו האחרון "התקרבות". בין שני הקצוות הללו אנו עדים למעבר שלו משירה לקולנוע; לבימוי סרטו הראשון, לזמנים בהם היה מעורב בפוליטיקה; לסקנדלים ולמאבק עם הצנזורה שליוו את יציאת "הטנגו האחרון בפריס"; לעבודה שלו עם אולפנים אמריקאים על "1900"; ולשערוריות של שחיתות איטלקית שגרמו לו לעבוד בחו"ל במשך שנים. בשנת 1987 זכה ברטולוצ''י בתשעה פרסי אוסקר עבור "הקיסר האחרון", והסרט היה הראשון בטרילוגיה של סרטים אישיים אך רחבי יריעה, שכללה את "שמיים מגנים מעל" ו"בודהה הקטן". "לגעת ביופי" היה הסרט שסימל את חזרתו לקולנוע האיטלקי ועם "התקרבות" מפגין הבמאי את העניין ההולך וגובר שלו בשפתה של הטלוויזיה.
הסרט מסתיים עם השקפתו של ברטולוצ''י על הקולנוע כאמנות שעוסקת ב"שחקנים ומציאות; הסיפור אינו חשוב כלל".
איטלקית, תרגום לאנגלית
|
|
|
מחיר |
|
עיר |
|
שם
האולם |
|
שעה |
|
יום |
|
תאריך |
|
|
|
|
|