|
|
|
|
|
|
|
|
|
א |
ב |
ג |
ד |
ה |
ו |
ש |
|
| | |
| | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | | | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | | | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | | | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | | | 28 | 29 | 30 | | | | | | | | | | | | | | |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
קולנוע אמריקאי |
|
|
|
|
|
THE HUMAN STAIN |
הכתם האנושי |
|
|
|
|
|
|
יוצרים: טום רוזנברג , גארי לושזי , סקוט סטיינדורף , ז'אן איב אסקופייה , כריסטופר טלפסן בימוי: רוברט בנטון מוזיקה: רייצ'ל פורטמן |
משתתפים: אנתוני הופקינס , ניקול קידמן , אד האריס , גארי סיניז |
הופעה ראשונה: ארה"ב 2003
משך הופעה: 106 דקות
|
|
|
|
"אנחנו משאירים מאחור כתם, שובל, טביעת יד... זו הדרך היחידה להיות כאן" (פיליפ רות'', "הכתם האנושי").
קולמן סילק היה כל חייו אמן של העמדת פנים והמצאה. באווירה הגזענית של אמריקה של שנות ה-40 החליט קולמן, בן למשפחה אפרו-אמריקאית, לחיות את חייו כאדם לבן, והצליח בכך בזכות עורו הבהיר. כסטודנט מבטיח, איבד קולמן את אהבתו הראשונה, סטינה, בגלל הסוד. שנים אחר כך, כפרופסור מצליח, הוא עמד חסר אונים כאשר הקריירה שלו נהרסה עקב האשמות שווא. כעת הוא נסחף לרומן שערורייתי עם אשה שגילה כמחצית מגילו. בעקבות הרומן מציפים אותו רגשות ותשוקות מיניות שקולמן חשב שהוא כבר השאיר מאחור. אבל עם התשוקה מגיעה גם סכנה, וקולמן חייב להתעמת עם עברו לפני שיהיה מאוחר מדי.
"הכתם האנושי", שהוקרן בטורונטו 2003, הוא סיפור על שאפתנות, אינדבידואליזם, מרמה וצורך באהבה, שנוגע בנושאים טעונים ורלוונטיים תמיד של זהות ועצמאות, גזע ודעות קדומות, ברוטליות ועדינות. אנתוני הופקינס נותן הופעה אנושית, אינטליגנטית, ערמומית ורבת עוצמה.
רוברט בנטון, הבמאי זוכה האוסקר ("קרמר נגד קרמר", "מקום בלב"), נולד בטקסס והחל את דרכו במגזין אסקוויר. ההצלחה הראשונה שלו בקולנוע היתה התסריט ל"בוני וקלייד". את "הכתם האנושי" מביים בנטון כטרגדיה אמריקאית-יוונית מודרנית. הוא מסביר: "אין זה פלא בעיני שקולמן סילק הוא מרצה לספרות קלסית בקולג'' שנקרא אתונה. אני חושב שרות'' כתב גרסה מודרנית עם תכנים מודרניים לטרגדיה יוונית. לב הסרט הוא המאבק בין היחיד לקהילה והמחיר שהוא משלם עבור השתייכות אליה".
אנגלית, תרגום לעברית
|
|
|
מחיר |
|
עיר |
|
שם
האולם |
|
שעה |
|
יום |
|
תאריך |
|
|
|
|
|