|
|
|
הסטורי |
|
|
|
|
|
|
חייו ותקופתו של הרוזן לוקינו ויסקונטי |
|
|
|
|
|
|
יוצרים: אנתוני הול , דוולד אוקמה , שון מקנזי , מייקל סאנדרס , ג'יימס פוקס בימוי: אדם לאו |
משתתפים: הלמוט ברגר , קלאודיה קרדינלה , אנני ג'יררדו , פרלי גריינג'ר , שרלוט רמפלינג , פרנצ'סקו רוסי ג'וזפה רוטונו , פרנקו זפירלי |
הופעה ראשונה: אנגליה 2002
משך הופעה: 106 דקות
|
|
|
|
לוקינו ויסקונטי היה אחד הבימאים הגדולים בהיסטוריה של הקולנוע האיטלקי ומעמודי התווך של התנועה החשובה ביותר שלו - הניאו-ריאליזם. ויסקונטי התנשא מעל בני דורו בזכות האישיות הדומיננטית שלו, ובזכות השפעתו המכרעת על התיאטרון והאופרה. סרטו המשובח של אדם לאו מתחקה אחר גבר צעיר שבא מאחת המשפחות העתיקות והעשירות באיטליה וקנה לעצמו שם בינלאומי כאמן מחונן; בימאי שעיבד כמה מן היצירות החשובות ביותר של הספרות האירופאית למסך, שהפך סופרנו צעירה בשם מריה קאלאס לדיווה הגדולה ביותר בתולדות האופרה, שהיה לחבר מגויס של המפלגה הקומוניסטית האיטלקית. הסרט משרטט פורטרט עשיר ומקיף של אדם מורכב ומבריק, שיצירתו לא אבדה דבר מחיוניותה במשך השנים.
אדם לאו מביים כבר שנים סרטי תעודה בנושאים אמנותיים עבור הבי.בי.סי. ועבודתו זכתה לשבחים רבים. לפני כשנתיים, כאשר אסף חומר רקע לסרט תעודה על דירק בוגארד, נתקל לאו בסיפור המרתק של עשיית "מוות בוונציה" (שמוקרן גם הוא בפסטיבל בעותק מלא ומשוחזר) והעניין שלו בויסקונטי הוביל לעשיית סרט זה. לאו משלב קטעי ארכיון, רעיונות מקיפים עם משפחה, חברים וקולגות, קטעי סרטים, ואפילו ראיון שנתן ויסקונטי עצמו לבי.בי.סי. לפני שנים. הוא משוחח עם שחקנים כמו קלאודיה קרדינלה, אנני ג''יררדו ופארלי גריינג''ר, אבל הלב והנשמה של הסרט הם הפגישות עם פרנקו זפירלי והלמוט ברגר. השניים, שהיו מאהבים של ויסקונטי ועבדו אתו במשך שנים, מדברים בכנות מרגשת על שיתוף הפעולה האישי והמקצועי, ומספקים תובנות מרתקות על אישיותו של הבמאי הגדול והיחודי.
|
|
|
מחיר |
|
עיר |
|
שם
האולם |
|
שעה |
|
יום |
|
תאריך |
|
|
|
|
|