|
|
|
|
|
|
|
|
|
א |
ב |
ג |
ד |
ה |
ו |
ש |
|
| | |
| | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | | | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | | | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | | | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | | | 28 | 29 | 30 | | | | | | | | | | | | | | |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
קולנוע תיעודי |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
יוצרים: מוחמד סודאני , טיזינה סודאני , פול ניקול , מייקל ואן גרפנריד , ז'קופו קואדרי מוזיקה: ג'ובאני ונוסטה |
הופעה ראשונה: שוויץ/צרפת 2002
משך הופעה: 95 דקות
|
|
|
|
הצלם השוויצרי מייקל ואן גרפנריד בילה שנים באלג''יר בתעוד מלחמת האזרחים שהחריבה את המדינה מאז 1991. ב"מלחמה ללא פנים" חוזר ואן גרפנריד אל המדינה האומללה עם מוחמד סודאני, במאי ממוצא אלג''ירי, והשניים מבקשים לאתר את האנשים שואן גרפנריד צילם 10 שנים קודם ללא ידיעתם. המצלמה של סודאני מלווה את הנסיון למצוא את המצולמים ולתעד את תגובותיהם.
גברים בבתי קפה מצטופפים סביב ספר הצילומים הגדול, מביטים בסקרנות בתמונות, מזהים את פניהם של מי שנהרגו, מי שנעלמו מאז. תמונות של נערות בבגדי ים מעוררות הערות של בקורת. אשה מספרת על הטראומה שחוותה כאשר ביתה הותקף על ידי טרוריסטים; נערה צעירה חייכנית ויפה מתארת כיצד אבדה רגל בהתפוצצות. פעילה למען זכויות נשים נוזפת בואן גרפנריד על שהוא מצלם נשים רק כקורבנות עטויות רעלה, היא היתה רוצה לראות גם תמונות של נשים גלויות ראש צועדות ברחובות. התמונות מעוררות זכרונות וסיפורים על עברה הקרוב של מדינה ששוסעה בידי טרוריסטים, והמצלמה של סודאני מתעדת את המסע שמתחיל בתמונה ומסתיים בגורלו של האדם המצולם בה.
מוחמד סודאני נולד בשנת 1949 באל-אשנם שבאלג''יר. הוא עבד כצלם עבור הטלוויזיה האלג''ירית בשנים 1970-71 ואז עבר לפריס ללמוד בבית הספר לקולנוע IDHEC. סודאני, שמביים סרטים מאז 1987, עובד בארה"ב ובשוויץ. לצילום "מלחמה ללא פנים" הוא חוזר אל מולדתו לראשונה מזה שלושים שנה ומנציח את המדינה שהתקשורת הבינלאומית בדרך כלל שוכחת. סודאני יוצר בסרטו תמונה אינטימית של אלג''יריה של ימינו, ומעלה שאלות לגבי השימוש, לטוב ולרע, בכוחה של התמונה.
ערבית וצרפתית, תרגום לאנגלית
|
|
|
מחיר |
|
עיר |
|
שם
האולם |
|
שעה |
|
יום |
|
תאריך |
|
|
|
|
|