|
|
|
קולנוע צרפתי |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
יוצרים: פאולו ברנקו , רנאטו ברתה , מנואל דה אוליברה , קתרין קרסובסקי בימוי: מנואל דה אוליברה מוזיקה: ניקולו פגניני |
משתתפים: לנור בלדק , לנור סילביירה , איזבל רות , ריקארדו טרפה , חוזה מנועל מנדס |
הופעה ראשונה: פורטוגל/צרפת 2002
משך הופעה: 133 דקות
|
|
|
|
עקרון אי-הוודאות של וורנר הייזנברג עוסק בחלקיקים תת-אטומיים, בתנופה ובמסה ועדיף להשאירו למדענים. אבל ההשלכות של המושג תורגמו אל התרבות הפופולרית והן רומזות שידע הוא מושג חמקמק, שיכולת אמיתית להבין מוטלת בספק.
בבית אחוזה כפרי אנטוניו, בנם של הבעלים, וז''וזה, בנה של סלסה, מנהלת משק הבית, גדלו יחד כמעט כמו אחים. סלסה חושבת על שניהם כעל בניה ומודאגת מן ההבדלים ביניהם. אנטוניו צולע ונעדר כושר החלטה; ז''וזה, שידוע בשם ''השור הכחול'', מחושב מאוד ועלול לצאת לתרבות רעה. החברות בין השניים מעומתת עם המציאות כאשר שניהם חושקים באותה אשה וקמליה, אהבת הנעורים של ז''וזה, מעדיפה ללא הסוס את אנטוניו העשיר. השור הכחול חובר אל ואנסה המפתה, מאדאם דקדנטית שמנהלת מועדוני לילה ובורדלו, והיא מתחילה מיד לנהל רומן עם אנטוניו מתחת לאפה של קמליה.
אחרי ההצלחה של "אני חוזר הביתה", זוכה פרס עוגן הזהב בפסטיבל חיפה 2001, חוזר הבמאי הפורטוגזי הוותיק והנערץ מנואל דה אוליברה לפסטיבל עם עוד סרט יפהפה, עשיר, מלא מחשבה ומורכב. העלילה הצפופה, האופראית, המלודרמטית, משמשת את דה אוליברה לבחון את התפיסות המודרניות של חטא ומידות טובות, מעמד, נאמנות וזהות. דה אוליברה מעבד למסך בפעם השישית ספר של אוגוסטינה בסה-לואיס והסיפור האירוני רצוף בדיאלוגים ואמרות משועשעים ואינטליגנטים. "אם אפשר היה להפוך את ההגיון", הוא אומר, "הייתי מעז לומר (משום שאני חושב שהדיאלוגים הם מבריקים) שאוגוסטינה ביימה סרט נהדר ושאני שכתבתי רומן נפלא".
פורטוגזית, תרגום לאנגלית
תסריט: מנואל דה אוליברה, עפ"י ספרה של אוגוסטינה בסה-לואיס.
|
|
|
מחיר |
|
עיר |
|
שם
האולם |
|
שעה |
|
יום |
|
תאריך |
|
|
|
|
|