|
|
|
|
|
|
|
|
|
א |
ב |
ג |
ד |
ה |
ו |
ש |
|
| | |
| | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | | | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | | | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | | | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | | | 28 | 29 | 30 | | | | | | | | | | | | | | |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
קולנוע תיעודי |
|
|
|
|
|
|
מדריך הסוטה לקולנוע - חלקים א' וב' |
|
|
|
|
|
|
יוצרים: קס קאסאנדר, ראלף ויזר, מרטין רוזנבאום , סופי פיינס , רמקו שנור, פיינס בימוי: סופי פיינס |
הופעה ראשונה: בריטניה/הולנד/אוסטריה 2006
משך הופעה: 102 דקות
|
|
|
|
סלאבוי ז`יז`ק – סוציולוג, פילוסוף, מבקר – נוהג לנתח את תרבות ההמונים באמצעים לאקאניים ולקרדיט שלו נזקפים אינספור פרסומים מרתקים בענייני פוסטמודרניזם, נאותות-פוליטית, גלובליזציה, סייברספייס, רב-תרבותיות, פונדמנטליזם, סובלנות וגו`. מדובר בדוגמא נדירה לאיש רוח שבאופן כפייתי כמעט מסוגל להקפיד על היכולת להתבטא בצורה מובנת ובה בעת לשמור בחומרה על דקדקנות אקדמית.
באמנות הקולנוע רואה ז`יז`ק כלי תיאורטי משובח במיוחד לניתוח האידיאולוגיות בנות זמננו. בין חיבוריו הרעננים בנושאים קולנועיים: `כל מה שתמיד רצית לדעת על לאקאן... ולא העזת לשאול את היצ`קוק` (פורסם בעברית בהוצאת רסלינג), `הבהלה מדמעות אמת: קז`ישטוף קישלובסקי`, `המבט המוסט` (על משקל השם המקורי של סרטו של אלן ג`יי פאקולה מ-74` שנקרא בארץ `המעקב`) ועוד.
הדוקומנטריסטית הבריטית סופי פיינס מניחה לז`יז`ק לשחרר את חרצובות לשונו ובמשך שעתיים מרתקות אנו מקבלים פרשנות סוציולוגית ופסיכולוגית יוצאת דופן על יצירות מפתח קולנועיות – `הציפורים`, `השיחה`, `הדיקטטור הגדול`, `קטיפה כחולה` ועוד. כמובן שבמקביל עולים לנגד עינינו קטעים רלוונטיים מהיצירות המדוברות. גם אם נתקפתם בסחרחורת נוכח שפע האינפורמציה, קשה שלא ליפול בשבי ההתלהבות והקצב המילולי המסחרר של ז`יז`ק. ברגעים שהשקפותיכם מנוגדות לשלו ומוחכם משדר קריאות אזעקה רמות, גם אז קשה שלא לשחרר קריאות התפעלות (או לפחות להעלות חיוך) מיכולתו האנליטית המופלגת.
פסטיבלים: רוטרדם
אנגלית.
|
|
|
מחיר |
|
עיר |
|
שם
האולם |
|
שעה |
|
יום |
|
תאריך |
|
|
|
|
|