|
|
|
|
|
|
|
|
|
א |
ב |
ג |
ד |
ה |
ו |
ש |
|
| | |
| | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | | | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | | | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | | | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | | | 28 | 29 | 30 | | | | | | | | | | | | | | |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
קולנוע אמריקאי |
|
|
|
|
|
HOUSE OF SAND AND FOG |
בית של חול וערפל |
|
|
|
|
|
|
משתתפים: ג'ניפר קונולי , בן קינגסלי , רון אלדר |
הופעה ראשונה: ארה"ב 2003
משך הופעה: 126 דקות.
|
|
|
|
המשפחה היא מרכיב מרכזי בתמונת העולם האמריקאית, בוודאי כפי שהקולנוע ההוליוודי מנסה למכור לנו את אמריקה. סרטו של ואדים פרלמן, יליד קייב שזהו סרטו הראשון, בודק את תפקידה של המשפחה בחייהן של שלוש דמויות ומבקש לאמר משהו על המחיר של התרופפות התא המשפחתי. קתי היא אלכוהוליסטית בגמילה שמנסה להתמודד עם עזיבת בעלה. משום כך היא מזניחה את מכתבי השלטונות המאיימים לעקל את ביתה אם לא תסדיר את חובותיה. הבית המדובר אין סתם נכס נדל"ן מדובר בבית ילדותה, ירושה מאביה, והוא עמוס בזכרונות נעימים נוסכי-בטחון. אלא שהבית מהווה גם קרש קפיצה עבור מי שעתיד לרכוש אותו מן השלטונות במחיר מציאה, פליט אירני שעתידו הכלכלי והמעמדי תלוי ברכישת הבית ומכירתו במחיר ריאלי. הקולונל בצבא השאה, שהיגר לארה"ב ונאבק למען רווחת משפחתו, נקלע לעימות עם קתי שגורשה מביתה ושלעזרתה נחלץ אחד מקציני המשטרה שהיו מעורבים בפינוי. השוטר הנשוי, שמראה האישה היפה וההרוסה נגע לליבו, מבטיח לעזוב את אשתו וילדיו למענה. כפי שניתן להתרשם מהתקציר לעיל, העלילה כוללת מספיק הזדמנויות שעלולות להוביל אל מחוזות המלודרמה הסנטימנטלית, אך ואדים פרלמן שולט בחומריו ובדמויותיו באופן שהופך את הסרט לשורה של סצינות טעונות. הופעתם האמינה של ג''ניפר קונלי ובן קינגסלי מעניקה להתפתחות העלילתית את ליבה האנושי, ועבודת המצלמה של רוג''ר דיקינס (הקבוע של האחים כהן) מדוייקת ומשרתת את החזון הכולל של הסרט, כך שהתוצאה היא יצירה בעלת עוצמה רגשית מפתיעה.
אנגלית, תרגום לעברית
|
|
|
מחיר |
|
עיר |
|
שם
האולם |
|
שעה |
|
יום |
|
תאריך |
|
|
|
|
|